[Multi] Project Cars

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 31 okt 2012.

?

Speel jij met stuur of controller?

1. Stuur

40,6%
  2. Controller

59,4%
  1. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    En dat terwijl ik in de basis zeker niet de breedste persoon op aarde ben :D

Toch wel raar dan... Want bij mij staat alles wat betreft FFB toch echt op default :confused:

2. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Rossi,

Kijk inderdaad even naar de Steering Dead Zone, in het Menu Controles/Configuration.

Die moet op 0 of evt. 1 staan. Bij mij gebeurde het wel eens dat ik de "schuif" niet verder naar links kon doen en toen bleef de waarde op 6 staan.
    Ik heb toen de game opnieuw geinstalleerd.

grt Pieke

3. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik ga het checken! :thumbs:

Even voor for the record; niemand herkent dus de mate van deadzone zoals ik dat ervaar? :)

4. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Ik rijdt met cockpitview zonder coureur (en dus zonder stuur). Ik kan dus niet op die manier zien of er sprake is van een deadzone. Het is me echter nog nooit opgevallen. Zodra ik aan het stuur trek, hoe licht het ook is, er gebeurt altijd wel wat.

5. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik denk dat er uit ben! :) De setting van het stuur zelf stond nog op 900 graden. Die heb ik teruggezet naar 360 graden (stand 2) en nu is er niet of nauwelijks meer sprake van een deadzone.

Op welke stand rijden jullie trouwens?

Verder totaal niet meer gedacht aan het finetunen van de instellingen van het stuur, veel te druk met lekker in de rondte scheuren :cool: Formula A is gaaf met zo'n stuur bijvoorbeeld!

6. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Kan je dat niet per auto/klasse instellen? Ik denk dat Formula A bijvoorbeeld veel beter is op 180/360 (weet niet hoe die het berekent) en een road auto zou natuurlijk veel hoger moeten zijn.

7. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Normaal gesproken zou het stuur gewoon op 900 graden (stand 4) moeten staan en dan past het spel de rotatie zelf aan per auto, zodat . Heb zelf heel lang op stand 1 (240 graden) gezet omdat ik het ook niet aan de praat kreeg. Is alweer een tijd geleden dus weet eigenlijk niet meer hoe ik het precies had opgelost... Heb ook nog een tijdje de kalibratie ingame niet goed gedaan. Draaide eerst helemaal naar links (900 graden) en vervolgens helemaal naar rechts, dus weer 900 graden. Dit terwijl er in het spel duidelijk werd aangegeven dat de 2e keer slechts 90 graden gedraaid moest worden. Ach, welke man leest nou de instructies...

Rossi46 vindt dit leuk.
  8. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    True! Maar ik ben al dolblij dat ik de deadzone er voor nu uit gekregen heb :) Daarbij, road autootjes rijd ik eigenlijk toch nooit in pCARS ;)

9. Crookk

Crookk Active Member

Leuk Bevonden:
    189
    Heee Ros, vet dat je ook een stuurtje hebt man!
    Deze oplossing lijkt me niet optimaal, echt zo'n Beltoon oplossing zegmaar. ;) Alle stuurinput wordt gewoon drie keer zo klein gemaakt, je force feedback klopt niet meer, bij sommige auto's zullen kleine correcties moeilijker zijn, en op willekeurige momenten zet PCars je stuur weer op 900 graden en dan klopt er al helemaal niks meer van. Zit je als de race net is begonnen ineens te schelden en te tieren. O-)

Als je op 900 graden staat, Steering Deadzone op 0 en goed gecalibreerd hebt hoort het prima te werken. Je kan nog even kijken naar "Deadzone Removal Falloff" en "Deadzone Removal Range", ben nu niet thuis maar ik zal wel en keertje kijken hoe ik dat heb.
    Het is wel een aanrader om die shit gewoon goed ingesteld te hebben hoor, dat ie de rotatie automatisch aanpast tussen de verschillende auto's is fijn en je hebt gewoon overall een betere ervaring.

Rossi46 en Beltoni vinden dit leuk.
  10. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Helemaal met je eens, wat betreft de huidige oplossing... :lol::lol::lol:

Even serieus, ik snap je punt. Al rijdt het nu wel lekker :) Maar dat komt natuurlijk doordat ik gewoon fucking goed ben :whistle:

Ik zal mij er vanavond weer even in gaan verdiepen. Ik wil het wel echt goed krijgen, want dat hoepelen met een stuurtje is super vet :cool:

11. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
  12. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Project CARS Xbox One Patch 10.0 Release Notes

Hi all,

The Xbox One patch 10 is now going live. Below are the relevant notes.

Project CARS – Xbox One Patch 10.0 – Release Notes

Vehicles
    • Aston Martin - DBR1-2, Vantage GTE, Vantage GT12: Tweaked cockpit exposure to better balance the world brightness when driving in cockpit view.
    • Ford Falcon FG - Made the in-cockpit steering wheel static when disabled so that the digital display is still visible.
    • Ford Fusion Stockcar - Fixed a damage issue, tweaks to setups so car is less likely to go on two wheels.
    • Dallara DW12 Indycar - Tweaks to setups so car is less likely to go on two wheels.

Pitstops
    • Fixed an issue where, if the player pits on the final lap and only closes the pit board after crossing the place in the pitlane where the finish line is (but before the post-race screen comes up), the race would fail to end.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

13. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Zijn er nog controller users hier?
    Heb een vraagje over settings..

Gebruiken jullie de FFB settings per car? Dus fx scale, fy scale, arm angle etc. Of laten jullie dat voor wat het is.
    Zie deze site

14. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Die FFB doet helemaal niks op controller dus lijkt me dat je daar niks aan hebt als je daar dingen aan verandert.

15. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou dat dacht ik ook inderdaad.. Scheelt weer een hoop settings. :lol:

16. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
  17. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Zal wel weer een aardige duit kosten

18. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Wat ik zo op twitter zag €5 $5 £5

19. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ow ik dacht dat het een complete game was.

20. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    De hele game zal idd wel wat kosten.. zolang je de game al hebt kan je hem dan upgraden voor 5 euries

Deel Deze Pagina