Dat snap ik ook wel, maar de verhoudingen kloppen dus niet. Als een 6 niet altijd volgas is (wat jullie logisch vinden)... waar is dan die 7, 8, 9 om wél een hele flauwe bocht aan te duiden? Want je weet het nu dus niet als je '6' hoort. Het kan remmen, liften, of praktisch rechtdoor rijden zijn.
Maar dat ligt niet aan de pacenote, dat ligt aan de situatie voor de bocht. Als een bocht een normering heeft van 6, wat dus flauw is(vergelijk het met de F op het kaartje hierboven) dan maakt het toch heel wat uit of jij van een 180m lang recht stuk komt, of net uit een 180 graden hairpin? Het zegt dus enkel wat over de kromming van de bocht, niet over snelheid of versnelling of wat dan ook.
NEE DAT ZEGT HET DUS NIET! Een 6 in DiRT kan soms met 200+ km/h genomen worden en soms vind je jezelf om een boom heen terwijl je er in de 4 doorheen probeerde te gaan. De 2's en 3's zijn prima aangegeven, maar het gaat mis bij de 5'en en 6'en. Die verhoudingen zijn off.
Dat verschilt weer per rijdersduo. Ik weet dat Petter Solberg het wel als versnelling indicator gebruikte, waarbij een 'left 4 minus' betekende dat 'ie laag in toeren in de 4 moest zitten. Maar in een spel met zo veel verschillende auto's (de meeste hebben niet eens een 6) zou dat erg lastig zijn. Loeb gebruikte radius + richting + hoeveel meter de bocht duurt. Ook best apart. "110 links 80" en dan op z'n Frans. Schijnt 'ie wel een paar proeven mee gewonnen te hebben
Alsof het aantal graden van een bocht de enige indicatie zou zijn van hoe snel je er doorheen kan. Dat heeft te maken met je snelheid, de ondergrond, de breedte, de camber, de obstakels, het hoogteverschil, wat dan ook. Sommige van die elementen noemt je co-driver op, de rest zal je toch zelf voor de bocht moeten analyseren. Daarom kan je nooit een willekeurige left 4 met een andere left 4 vergelijken en dat is wat mij betreft heel logisch. Dat is een vrij populaire fout. Maar de klassificatie van een bocht houdt nooit rekening met de bocht daarvoor (iets wat Dex wel opteert ) dus 'right 1 into left 6' komt vrij vaak voor, ook al neem je die linkerbocht waarschijnlijk in je 2 of 3.
Dat opteer ik helemaal niet! Ik zeg alleen dat de schaalverdeling niet klopt. Ik weet dat DiRT niet zo werkt, maar ik vind dat persoonlijk minder fijn. Als een left 6 om wat voor reden dan ook niet zo snel is, van mijn part ligt er stront op de weg, dan vind ik het geen left 6 meer. Maar ik ben dan ook meer fan van de Solberg/Burns manier om juist te werken met snelheden ipv radii.
Zo voelt DiRT voor mij: R6 a.k.a. 'Zoek op de apex maar uit welke van de 3 pijlen je krijgt' Ik heb trouwens alle audio op 50% behalve de navi omdat ik 'm wat zacht vind. Zou chill zijn als dat over de headset zou kunnen
Heeft er iemand ervaring met het kopen van games (Dirt Rally) in de Mexicaanse Xbox Store (met Paypal)? Zijn er wellicht redenen om het daar niet te doen, en hem 'gewoon' (duurder..) in Amerika te kopen? Dirt Rally kost in Mexico omgerekend EUR 39,-. https://store.xbox.com/es-MX/Xbox-One/Games/DiRT-Rally/69b04d9e-2f23-4b1a-95a2-a7d90e99b7db
Volgens mij heb je dan een Mexicaans Paypal account nodig, die op zijn beurt weer is gekoppeld aan een Mexicaans bankrekeningnummer.. Ik heb hem zelf ook uit Brazilië, maar gewoon met prepaid tegoed.
Ik heb geen creditcard.. Ik wilde er vanavond voor gaan zitten.. Maar daarmee zou het een lastig verhaal worden. Voor de 'Amerikaanse' paypal volstaat een amerikaans adres.
Ik heb het via Giftcards gedaan. Dan heb je alleen een Braziliaans adresje nodig voor je factuuradres.