Ik heb met onze Don Juan geen zak te maken.. Topgozer om mee te gamen, maar om zelf nou te gaan zitten janken omdat hij het spel niet meer kan spelen.. Nee dat niet. Ik schrijf alleen over de werkwijze die Ubi en Massive hanteren.. Die is gewoon kut. Niet alleen naar @bulletproof010 toe, maar gewoon in zijn algemeenheid. Nu ook weer dat spelers na de update hun character kwijt raken.. Reddit staat er vol mee. Wat is dat nou voor een update/test/support beleid?! Kortom.. mijn gevoel over deze game is gewoon dat het een grote grap begint te worden. Vrijwel iedere update of hotfix brengt weer nieuwe problemen met zich mee.
Ik vind het vooral vreemd dat veel "data" clientside wordt opgeslagen. Dus mochten er bugs/glitches zijn, dat ze afhankelijk zijn van het platform wanneer ze het mogen uitrollen. En dan heb je nog het grote probleem op de PC dat als je het op die manier doet, de mogelijkheid om te cheaten wel erg makkelijk wordt gemaakt. Het voordeel is dan natuurlijk wel dat de servers minder belast worden en daardoor stabieler zijn. Ik vind het zelf wel echt een buggy game. Elke fix staat gelijk aan een nieuwe bug/exploit. Maar ik vind de game te leuk om mij daardoor gek te laten maken.
Testen, updaten en support blijven nog steeds verschillende zaken. Ik ontken niet dat nieuwe updates weer nieuwe problemen opleveren en dat is iets waar veel beter op getest kan worden. Alleen gebeuren de updates wel snel en vaak. Constant worden er dingen aangepast en dat kan je dan in mijn ogen niet scharen onder het niet grondig testen van de updates. Bulletking zou ook niet uit de game verwijderd worden, maar een enkele keer gekilled nog te kunnen worden. Lijkt mij niet zo vreemd.
Laten we ook niet vergeten dat de game net een goeie maand oud is. Voordat we Division en hun support direct afschrijven.
Een game op deze schaal 100% bug-free uitgeven is onmogelijk. Dat het testen beter kan is een gegeven. Echter zijn de mensen die problemen ondervinden nog steeds in minderen aantallen aanwezig als degene die het niet hebben. Dat @bulletproof010 niet in kan loggen is bijzonder kut voor hem ... maar hij is nu wel zoet met z'n Nintendo DS en een lolly in z'n reet. Hoe dan ook ben ik zelf enorm benieuwd hoe deze game er over 2~3 maanden voor staat. Heb liever dat ze melden wat er loos is, zodat spelers gewaarschuwd worden .. dan dat ze niks melden en nog meer gezeik over zich heen krijgen. Client-side? Volgens mij gebeurd merendeel server-sided? Als je alles op de client gooit (XBOX/PS4/PC) dan kan je heel makkelijk gegevens bewerken. Heb je geen wapen? Geen probleem. Even (ja, klinkt simpelere dan het is) de files hacken en voila! Je hebt je 200.000 DPS wapen.O! Je mist een armor-piece? Laat ik alles instellen dat er High-End dropt. Op de client kan je dingen bewerken. Geloof niet dat dat nu het geval is omdat de client synched met de server ... klopt er iets niet; dan zal alles van de server naar jou console (of PC) gezet worden zodat je weer 1 op 1 gelijk loopt. Sowieso is MASSIVE afhankelijk van de certificering van Microsoft en Sony en zijn wij afhankelijk wanneer een patch/update/fix word goedgekeurd. Hot-fixes gebeuren vrijwel meteen terwijl grote updates/patches door de certificering moet gaan voordat deze live gaat. Zoals ik al zei ... een game met zo'n schaal is vrijwel onmogelijk om bug-free te houden. Fix je het ene, dan breek je het ander. Neemt niet weg dat het testen natuurlijk vele malen beter moet.
Stel dat er hier een forum update gedraaid wordt waardoor je opeens 25 nieuwe achievements kan halen, maar vervolgens zijn 50% van alle accounts weg, of niet toegankelijk dan roepen we gewoon met z'n allen: "Maakt niet uit man.. Er is tenslotte een update released!" Vervolgens tikt Hybrid of Willem nog ff een berichtje op de frontpage dat ze zich bewust zijn van de inlogproblemen en dat ze het onderzoeken.. We gaan hier samen niet uitkomen denk ik.. Laat maar Monk.. je hebt gelijk.
Dit gebeurde ook op de PC. 99999 kogels, iedereen werd geoneshot, teleports etc. Als ik de verhalen moet geloven natuurlijk. Er gebeurt veel serverside, maar er zijn bepaalde dingen die ik juist verwacht aan de serverkant en dat dus niet gebeurd.
Misinterpreteren is een ding, maar ik vraag mij af waar jij die zin vandaan hebt van "maakt niet uit". Geef elke keer alleen aan dat het twee aparte zaken zijn en ik die zodanig niet op dezelfde hoop zou gooien. Stop dat duimpjelekker in je reet met je "je hebt gelijk". Alleen omdat ik je tegenspreek? Het is nu serverside gegaan iig. RPM, health, ammo en nog een hele zooi aan zaken die door hackers werden gebruikt. Je hebt daar zeker gelijk in ja, want dit was een tijd lang allemaal cliëntside.
Nee hoor.. Maar zoals ik schrijf.. we komen hier samen niet uit.. Jij hebt een mening, ik heb een mening en we blijven beide bij ons standpunt. Update en testen zijn 2 aparte zaken, maar ze horen wel bij elkaar Monk. Net zoals support en testen 2 aparte zaken zijn, maar ook die bij elkaar horen.
Gisteren een uurtje of twee DZ gedaan nadat ik 30 ben geworden. Heb nu alles high end behalve een wapen en mijn backpack. Ging dat voor die patch van gister ook al zo snel? En hoeveel gearscore heeft zo'n set piece? Aangezien high end 163 is en ik al genoeg mensen in de 180 heb gezien.
HE gear wat lvl 30 was heeft score van 163 en lvl 31 heeft score van 182. De eerste droppen bv op hard mode en de 2de kan je kopen met Phx credits bij je vendor in de boO
Nee dit is echt pas sinds de patch. Gearscore varieert. Voorheen had je item levels. Ilvl 30 is gear score 163, lvl 31: 182 en 32 is 204. Gear sets zitten daar telkens wat boven. Lvl 31 bijvoorbeeld is gear score 191 en 214 is op dit moment het hoogst haalbare aan gear score. Dat zit alleen op level 32 gear set stukken.
@Rampage dat jij t lekker vind om lollies in je hol te stoppen wil niet zeggen dat we allemaal van die vunzige dingen doen. Maarre ik wil zeker niet zeggen dat bij bungo alles perfect is maar ubisoft spant toch echt wel de kroon vind ik. Zoals @CrazY al vermelde is de support service gewoon 1 grote grap.( en dan heb ik niet eens over die community pipo hamish ) Van een groot bedrijf zoals ubi mag je toch op zn minst wel verwachten dat de support service goed geregeld zou zijn. Ik snap het wel dat niet alles in 1 week te fixen is , maar ik durf wel te zeggen dat bijna de helft van deze mensen onnodig de backpackbug gekregen hebben doordat ubi niks en niemand gewaarschuwd hadden in de eerste weken. Pas toen er op Kotaku enz. erover geschreven werd kwam ubisoft met de erkenning dat er een probleem was. Mensen met een support ticket werden letterlijk genegeerd en de tickets werden zonder enige communicatie van ubi gesloten. Ik vind dat voor een bedrijf als Ubisoft dit echt een kwalijke zaak is en dat dit soort dingen dus echt niet hadden mogen gebeuren qua communicatie. En om eerlijk te zijn 4 weken is naar mijn mening veelste lang om een bug op te lossen waardoor er duizenden mensen de game totaal niet konden spelen of dat nou 1% of 50% van de gamerbase is. Besef er waren mensen die 100 dollar betaald hadden en na 4 dagen de game totaal niet meer konden spelen tot gister. En nu hoor/lees ik ook verhalen van mensen die hun hele character kwijt zijn na de patch van gister Mag hopen dat dit niet waar is..... Benieuwd wanneer ze gaan bekend maken wat de compensatie is voor mensen die last hadden van die backpackbug. Want ik zie mezelf deze game niet snel meer opstarten of nog geld eraan uitgeven en aangezien ik geen seasonpass heb en volgende maand de eerste betaalde dlc komt is t voor mij wel een beetje klaar met deze game. Wat verwachten ze dan van mensen die de game langer niet dan wel hebben kunnen spelen.. yeaaah de game doet t weer na 4 weken weet je wat laat ik gelijk maar een seasonpass kopen!! Yeah right! Ik vermaak me wel lekker met Destiny. GG ubischoft!!
Ik vind de game, van deze orde, bijzonder bugloos eigenlijk. Ik heb de game ongeveer 100 uur gespeeld nu, en ben weinig geks tegen gekomen. Als je dan bedenkt dat Rocket League het niet eens 20 minuten volhoud zonder een complete vastloper in split screen, of Project Cars die nu op patch 10 zit en nog steeds niet vlekkeloos is... Die backpack bug is klote natuurlijk, maar overall is er heel weinig mis mee.
@bulletproof010 in mei komt de tweede gratis update uit. Niet betaalde dlc. Ik zou het daarin wel een goede stap vinden als er iets van de dlc gratis is voor de mensen die een maand niet konden spelen. Natuurlijk een klote bug, maar denk wel dat massive daar nu alles aan heeft gedaan om het te fixen. Echter blijft het wel iets waardoor de game gewoon letterlijk onspeelbaar kon zijn, dus een dlc als compensatie zie ik nog wel gebeuren.
Gisteren voor de destiny update nog even in m'n uppie in de DZ rondgelopen. Zag een supply drop, ging er maar gewoon naartoe en had geluk dat er geen players in de buurt waren. Kreeg meteen een gear set. Helaas wel een electronics backpack, maar ach. Misschien maar een keer een skillbased character proberen te maken.