PCARS [Finished] Slow & Steady Sunday Cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Dex, 9 mrt 2016.

1. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    2 routers omdat ons huis te groot is(First world problems)

Eerst was het plan om de 2e router als Range Extender te gebruiken, maar dat kreeg ik niet gelopen.

De Xbox hangt achter de eerste nu met een kabel. Die kabel ga ik vanavond of morgen even testen op Ping.

Wat zouden oorzaken kunnen zijn vang ping-uitschieters? Dan kan ik vast naar oorzaken zoeken.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

2. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    De ping test die je op de Xbox kan doen is waardeloos trouwens. Die gaat alleen naar een server in Richmond (en terug natuurlijk) dus daar heb je als Europeaan geen fluit aan. Dus ga niet proberen die ping omlaag te halen, dat lukt je niet. :p

Edit: Ter indicatie, ik kom via die test uit op een ping van 159. Ingame zit ik normaal rond 20-25.

Laatst bewerkt: 18 apr 2016
    Kimi NL vindt dit leuk.
  3. ruud_p

ruud_p Autogespot

Leuk Bevonden:
    94
    En wat als je die tweede router voor een switch vervangt? Twee routers op één netwerk is vaker gebleken dat dat niet echt een succes is.

4. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Als ik het zo lees kunnen lag spikes echt van alles zijn. Beetje het "Mijn motor loopt niet zo soepel, enig idee?" geval.

Maar als je torrentprogramma's/servers of mediaboxen op je netwerk hebt zitten, zou ik daar als eerste zoeken. Goede nieuws LIJKT dat het het in-huis gerelateerd is en niet provider-gerelateerd.

5. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870

Jammer van de iets lagere opkomst gister! Hopelijk zijn @ColdzeroNL, @B Tender en @Beltoni erbij volgende week, en heeft @Kimi NL z'n ping hick ups weten te vinden. De Ginetta's schreeuwen om een vol veld. En uiteraard mis ik @Racerblade01 ook nog elke week! Zou mooi zijn als je er een keer bij kan zijn man :)

Deze cup duurt nog maar 2 avonden trouwens. Wellicht dat iemand anders al zou kunnen kijken naar de opzet van een nieuwe cup? Kimi's loterij systeem? En misschien een nieuwe poll met wie wanneer kan? De vorige is met iedereens werk, studie en danslessen misschien niet helemaal meer up to date.

asjemenou75 en Kimi NL vinden dit leuk.
  6. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik wil eigenlijk wel een volledige Ginetta GT4 Cup. Vind het echt een toffe auto en naast de huidige 3 baantjes zijn er vast nog wel een aantal leuke banen te vinden die geschikt zijn voor deze auto.

Ik denk dan sowieso aan:
    - Donnington (online gedaan, erg toffe en snelle baan met de Ginetta)
    - Laguna Seca
    - Willow Springs (beetje smal, maar erg snel en gevarieerd)
    - Silverstone
    - Monaco (was met de Rookie erg Tof)

Gewoon een Ginetta Seizoen van 6 of 8 weekenden, en misschien wel 2 banen per zondag ipv 3 races op 1 baan.

Verder zie ik graag dynamisch weer terug komen, maakt het voor mij gewoon spannender en is voor iedereen gelijk. Tuning vind ik zelf heel Tof, maar de Ginetta laat nu wel zien dat zonder tuning het ook heel Close kan zijn.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Dex en Beltoni vinden dit leuk.
  7. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Heb weinig recht van spreken want ik ben vrijwel de hele cup afwezig geweest. Omdat ik het racen wel een beetje mis ga ik toch lekker meelullen. Mij lijkt het gaaf om weer een cup van 6-8 races te doen. Vind het leuk om de auto's te leren kennen en om te zien dat het veld steeds dichter bij elkaar komt. Nu bestaat een cup slechts uit 3 races per auto, dat vind ik echt te weinig. Nu was het met de timing ook een beetje onhandig en kon ik sowieso de helft van de races er niet bij zijn. De cup bestaat dan, voor mij, uit 2 races per auto, merk dat ik het dan lastig vind om de motivatie te vinden om er dan tijd in te steken.

Weet niet of we meerdere banen op een avond moeten doen. Dan is de kans op ongelukken alleen maar groter en dat komt de competitie niet ten goede. Je zou er wel een loterij systeem in kunnen verwerken, dat bijvoorbeeld op de avond zelf pas een circuit wordt gekozen. Je geeft dan van te voren aan op welke circuits er kan worden gereden, naarmate het seizoen vordert kunnen mensen zich beter voorbereiden omdat het aantal circuits in de koker steeds kleiner wordt.

8. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Ginetta's: Ja
    Dynamisch weer: Ja
    6 à 8 races per seizoen: Prima
    Meerdere banen per avond: Ja
    Op de avond zelf pas bekend wel circuit: Ja (maar dan wel met lange practice)
    Tuning: Hele dikke nee :9

Racerblade01, HRT WietHoK NL en Beltoni vinden dit leuk.
  9. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik had deze week eindelijk wel tijd, maarja, geen pedalen. :lol: Ik betwijfel ook wel sterk of ik hetzelfde niveau zou halen met stuur. Ik had een tijdje terug een kwalificatie in de Formula Rookie op Hockenheim meegetraind, maar ik zat constant een seconde achter de langzaamste en zo'n 2,5 seconde achter op mijn oude niveau. Zal wel gedeeltelijk gewenning zijn, maar ik denk niet dat dat voor zo'n groot gat zorgt.

Misschien kan ik Catalunya meepakken (geen idee hoe lang reparatie bij Thrustmaster duurt), maar dat zien we dan wel weer.

Zou het eigenlijk wel jammer vinden als we wéér een volledig GT-exclusief seizoen zouden hebben. De andere disciplines hebben maar weinig aandacht gehad.

10. ruud_p

ruud_p Autogespot

Leuk Bevonden:
    94
    Wie zijn er eigenlijk voornemens Assetto Corsa te nemen? Nieuwe cup wil ik wel ook meedoen, zondag blijft alleen een lastige dag zo blijkt voor mij. Een woensdag is voor mij minder problematisch!

11. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Volgens mij lag er al wat op de planken qua nieuwe cup, als ik het gisteren zo eens meekreeg. Ik krijg het binnenkort vooralsnog minder druk qua studie, dus dag maakt mij niet zo gek veel meer uit.

12. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ik

13. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Idd en dan Formula Gulf ofzo.. al is GT-Racen ook heel tof.. maar dan wel in teams van 2 wagens per team ipv allemaal de zelfde wagen.. per track zal er een verschil zijn tussen de wagens maar ook dat maakt het voor het klassement volgens mij wel leuker

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

14. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Ik ook ;)

15. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik ben ook al een tijdje 'out of the loop', maar ik heb alleen WietHok er enthousiast over horen zijn.

Ik wacht de reviews af, van wat ik gelezen heb word ik niet heel enthousiast. Gameplay zal vast prima zijn, maar qua content is het wel een enorme stap achteruit.

16. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Content maakt me weining uit.. zolang het racen maar beter is met minder plakken dan ben ik al blij.. en voor zover bekend is dat wel het geval

17. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Ohja, die pedalen :F: En dat moet gewenning zijn... Als je 2,5 seconden langzamer bent betekent het ook dat je gewoon op andere plekken remt enzo :9

En ben ook nog niet overtuigd door AC, maar als iedereen gaat zou ik ook wel moeten :+ Het niet-plakken is het enige voordeel t.o.v. PC als je het mij zou vragen nu. Banen, auto's, graphics en geluid lijken minder. Gameplay kan ik niks over zeggen, maar vind PCars erg lekker rijden (op het soms wat lastig te corrigeren overstuur na)

18. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Jaaa, was gaaf!! :thumbs: Super spannend. En inspannend! Nu nog een vochttekort ;) Echt heel tof! En volgens mij erg netjes van ons allebei. Al komt mijn blocken hier wat rigoureuzer over dan tijdens het rijden. Maar volgens mij doe ik het nog binnen de "regels": niet 2x echt van lijn wisselen en niet van lijn wisselen binnen de remzone.

Ik vind het overigens ook een compliment waard dat er alle 3 de keren goed is gegaan in de 1e bocht met het hele veld :)

Of de Cupra's ;)

Met meer auto bedoel ik trouwens meer ruimte om je heen en meer "precense" op de weg. Maar dat kan ook gewoon compensatiegedrag van mijn kant zijn hoor :+ Die die GTE meer verbruikt dan jouw Corsa, dat snap ik wel. Juist door het hybride pakket is het niet bepaald een lichtgewicht. Geeft ook meteen de beperking van die dingen aan. Al zou ik zo voor een GTE tekenen :) Enkel jammer dat ze niet met handbak leverbaar zijn.

Kimi moet ook gewoon in Rotterdam gaan wonen:
    • Geen files meer naar Rotterdam toe :+
    • Een leuk appartement met wifi-bereik in iedere hoekje en gaat.
    Moet 'ie alleen even 8 auto's inleveren...

Hoe lang heb je nou met dat stuur gereden? Een paar uurtjes..?? Ik moest in het begin ook erg wennen en ook ik ging er op een gegeven moment vanuit langzamer te zijn met stuur. Tot dat je de fijne kneepjes in de vingers krijgt. Je kunt makkelijker tot het gaatje gaan omdat je veel preciezere input kan geven. En het is sowieso eindeloos veel gaver met stuur. Winnen of niet.

Wat betreft de GT's. Wat mij betreft is dat toch wel de te prefereren soort auto. Ik merkte dat ik bij de Formula Rookie vaak dat laatste stapje niet durfde te zetten, bang om weer te wielen in elkaar te haken.

Hier hetzelfde. Als de rest over gaat op AC, dan ga ik mee. Anders koop ik geen AC. In de basis geen behoefte aan en buiten het ontzettend leuke cup-racen hier doe ik nu al niets met pCARS.

Laatst bewerkt: 18 apr 2016
  19. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik heb net een continuous pingtest gedaan over enkele minuten

Conclusie:
    300 metingen
    290x time <1ms
    7x time =1ms
    2x time =2ms
    1x time = 4ms

Ik kan toch niet zeggen dat dat hele verkeerde waarden zijn toch?

asjemenou75 vindt dit leuk.
  20. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Enigste voordeel van als ik in Rotterdam zou gaan wonen is dat ik het meest exotische accent heb van al die culturen daar. Maakt mij daar dan toch in één klap DE ideale nieuwe Nederlander

Deel Deze Pagina