Sticky [Algemeen] PlayStation 4 [Deel 2]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 24 okt 2013.

1. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Zonder te switchen van primair profiel bedoel je?
    Leg eens uit.

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
    Start die remote play programma eens op en dan staat er wel ergens handmatig instellen, weet het zoniet omdat ik het niet zelf heb gedaan.

Kapitein_Merijn vindt dit leuk.
  3. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Ik snap wat je bedoelt. Straks eens ff proberen

Je bent een held!
    Het werkt inderdaad.
    Ps4 in rustmodus zetten, dan de app op Mac of pc starten en kiezen voor handmatige invoer. Ps4 aan, naar remote play settings en apparaat toevoegen. Code ingeven op Mac of pc en het werkt.

Laatst bewerkt: 7 apr 2016
    NuclearGoat en Jorrie vinden dit leuk.
  4. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Top!

Ik deel net zoals jij mijn games met mijn broer, dus heb ook zijn account op mijn PS4 primair en andersom.

5. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Wel een beetje jammer dat er nu die krachtiger ps komt. De NEO. Ik denk dat game ontwikkelaars niet meer hun stinkende best gaan doen om het laatste beetje power uit de huidige PS4 gaan proberen te persen. Doodleuk om de reden dat ze een krachtigere console hebben om voor te programeren.
    Bij de vorige generatie, ps3 en xbox360 hebben ze echt wel heel knap werk verricht aan het einde van die generatie. Daar hebben ze echt alle rekenkracht gebruikt met slim programeren etc.
    Jammer genoeg zie ik dit niet meer gebeuren bij de huidige generatie. Spijtig dat ik net voor de aankondiging een nieuwe PS4 heb gekocht. Had ik het even eerder geweten dan had ik, denk ik, even een paar maandjes gewacht en die nieuwe PS NEO gekocht..

6. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
    Het is allemaal speculeren, ik heb er wel vertrouwen in. Als ik games echt voor de grafische pracht wil kopen, koop ik het wel op de PC :+

7. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    daar heb je gelijk in. Ik vind de games nu ook mooi hoor. Kijk eens naar R&C. Echt heel erg mooi gewoon. Van mij hoeft dat echt niet mooier. Het moet wel te zien blijven dat het een game is een geen interactive film. ;-)

8. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    In mijn ogen stelling graphics nog steeds heel weinig voor.. Er word bijvoorbeeld nog steeds veel te weinig gedaan met physics, destructie en echt goede belichting. Schaduwen en pop-up zijn ook nog altijd een drama in games! Al jaren geleden lieten tech-demo's graphics zien waar we tot op de dag van vandaag nog steeds niet bij in de buurt komen. |:-

PS NEO zal voor 1080P met 60fps gaan, zoals de PS4 dus eigenlijk bedoelt was. Met als optie VR en 4K upscalling. Lullig voor de early adopters, maar opzich toch een logische zet met de tegenvallende prestaties van de huidige hardware. Hopelijk een hele goede les voor de toekomst!

9. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Ow ik vind de gfx echt wel mooi hoor.. Kan altijd beter maar ik heb liever een goede game dan goede gfx.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Interessant allemaal.

Earlier this year, rumors began to fly that Sony would release an upgraded version of the PlayStation 4, a console often called the PS4.5 or the PS4K by fans and press. Today, multiple sources have confirmed for us details of the project, which is internally referred to as the NEO. No price was provided, but previous reports indicate that the NEO would sell at $399. At time of publishing, Sony has not returned our request for comment, but we will update this story if the company responds.

Starting in October, every PS4 game is required to ship with both a “Base Mode” which will run on the currently available PS4 and a “NEO Mode” for use on the new console.

Games running in NEO mode will be able to use the hardware upgrades (and an additional 512 MiB in the memory budget) to offer increased and more stable frame rate and higher visual fidelity, at least when those games run at 1080p on HDTVs. The NEO will also support 4K image output, but games themselves are not required to be 4K native.

The NEO will not supplant the current PS4, but will exist alongside of it and use the same user environment. The PS4 and NEO will use the same PSN store, connect to the same online communities, and offer the same user experience, so expect to see the same cross media bar that you’re used to. Players will be able to retain all of the purchases they made on the PS4.

Sony seems committed to keeping the NEO and the original PS4 player bases connected. As such, there will be no NEO-only games, and Sony will not let developers separate NEO users from original PS4 players while playing on PSN. Likewise, Sony explicitly and repeatedly states that developers cannot offer exclusive gameplay options or special unlockables for NEO players—so don’t expect NEO owners to get a level editor or a special Rocket League car that you won’t have access to on your original PS4.

Specs:

Original PS4

CPU: 8 Jaguar Cores at 1.6 GHz
    GPU: AMD GCN, 18 CUs at 800 MHz
    Memory: 8 GB GDDR5, 176 GB/s

NEO
    CPU: 8 Jaguar Cores at 2.1 GHz
    GPU: Improved AMD GCN, 36 CUs at 911 MHz
    Memory: 8 GB GDDR5, 218 GB/s

11. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik pleur m'n oude dan denk gewoon op marktplaats en leg meiertje bij voor die neo.

AnubisNefer vindt dit leuk.
  12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je gaat geen 300 voor je oude PS4 krijgen dan. Meer mensen gaan dat doen en Sony gooit waarschijnlijk zelf de prijs omlaag van de PS4 naar iets van 300 of lager.

13. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Een PS4 haal je nu toch al voor rond de 300 in huis, helemaal nieuw, toch?

Laatst bewerkt: 19 apr 2016
  14. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    2 meier dan :D

15. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    De 1 TB is wel iets duurder. Rond de €380 met een game.
    Maar ik denk dat je dan nu je ps moet verkopen. Iig voordat die nieuwe NEO er is. Kans is dat je over een paar maanden struikeld over de aangeboden ps4 tgen bodem prijzen.....

16. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Don't care. Heb net een zo goed als nieuwe PS4 gekocht met een shijtload aan games die elk tientallen, zo niet honderden, uren te spelen zijn :+ Plus, grfx zijn al super nice en gameplay beats grfx every time. Denk dat de Neo vooral bedoeld is voor VR en dan koop ik wel een Vive of Rift. Mja, prima voor iedereen die er wel een wilt.

Olijke Poffer en AnubisNefer vinden dit leuk.
  17. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Die nieuwe PS4 is precies wat ik van verwacht had en ook hoe ze hem gaan inzetten. Base mode voor de normal PS4 en beefed up NEO mode voor de nieuwe PS4. Die ga ik zeker halen op day 1 :)

Ben benieuwd welke games (nieuwe) het al ondersteunen ...

18. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Mogen ze ook een ps4 neo uitbrengen met een andere controller.

Mijn God de ds4 is een flinke verbetering, maar na 5 maanden continu op de elite controller te hebben gespeeld, merk ik nu pas weer hoe 'k*t' de ds4 voor mij voelt.

Kreeg er gewoon kramp van. De analog sticks zijn gewoon niet goed geplaatst. Echt een onding.

Diegene die het lukt om een xbox One controller qua layout te verwerken tesamen met de TouchPad in een draadloze oplossing voor de ps4, krijgt van zonder aarzeling 200 euro.

Echt t*us hekel gekregen aan de ds4.

En de ps4 neo klinkt gaaf. (ik zet mijn oude ps4 dan gewoon in de slaapkamer. Whahahahaha

Zumpelvelder vindt dit leuk.
  19. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    En eerst maar zeuren over de X1 controller! :+

20. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik? Nog nooit... ben altijd van de xbox en de controller geweest. Ps3 had ik als 2e console en de ps4 als main, maar dat kwam door de E3 en Microsofts historische marketing blamage.

Heb altijd de PlayStation controllers k#t gevonden....

Je bent in de war Lethal... ;-) dat doet frituurlucht met je...

Olijke Poffer en Lethal AK47 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina