Ik zag mijzelf niet nogmaals honderden uren Battlefield spelen met dezelfde gameplay als in bf3 en bf4 (maar dan met een nieuw jasje). Het probleem is alleen dat ik mij niet kan voorstellen dat ze dezelfde (of nog betere) gameplay kunnen produceren met crap wapens(dat kan nog imo) maar ook nog eens met crap vehicles uit de WW1 tijd. Ik ben absoluut niet in een jubelstemming maar hopelijk wordt ik flink verrast.
Ik juist wel. BF3 echt onwijs veel gespeeld en vond het ook echt prachtig. Na een tijd begonnen al die gadgets mij wel te vervelen en irriteren en dat merkte ik ook bij BF4. Raakte daardoor vrij snel uitgekeken op die game. Daarentegen was die Vietnam DLC al ruim meer gespeeld dan BF4 door mij. Voelde zoveel beter als er niet zoveel auto lock wapens, full auto snipers, scanners en zoveel meer modern spul erin wordt gestopt. Gewoon jouw Squad, jij, een wapen, een Rocket en some CCR op de achtergrond terwijl je in een chopper naar het gevecht toe gaat.
Twijfel alleen welk platform ik ga nemen. Sowieso heb ik met BF4 de meeste fun gehad met jullie samen op Xbox One. Denk dat ik voor Xbox One en PC versie ga zodat ik 'm ook in volle glorie (hopelijk) kan spelen.
Aankondiging van de nieuwe videokaarten van NVidia viel ook niets tegen afgelopen nacht, word dus een heerlijk laatste kwartaal van dit jaar qua gaming! GTX 1080 + Battlefield 1 Voor mij waren het ook juist de gadgets in BF3 die de gameplay de das omdeden. Al die moderne technische snufjes zijn ideaal voor real-life gevechtssituaties, maar in een game vind ik het maar 'cheap' aanvoelen omdat sommige gadgets mij bijna het gevoel van 'cheaten' geven. Noob-gear! BF4 heb ik om die reden dan ook volledig overgeslagen en ben op de console zelfs terug gegaan naar 1943.. Die arcade-game, met maar drie maps, uiteindelijk zelfs meer gespeeld dan BF3.
Offtopic: wat kost nou zo'n 1070 of 1080 kaartje dan? Totaal niet thuis in die markt. Ontopic: ben nu echt heel erg benieuwd naar gameplay. Vraag me echt af hoe ze de guns etc hebben gemaakt.
De eerste editie van de 1080 komt al eind deze maand uit en zou 699 dollar moeten kosten. Voor Europa gaan ze dan uit van ongeveer 750 euro. Echter komen er snel andere varianten van de kaart op de markt waardoor de prijs wel zal zakken (Tweakers heeft het over 635euro). Vind je dit echter teveel geld kun je voor een 1070 kiezen die waarschijnlijk rond de 400 euro zal uitkomen, maar hier is tot dusverre nog geen informatie over. Heb vorig jaar bij het bouwen van een nieuwe PC doelbewust voor een budget kaart gekozen om de tijd tot de nieuwe generatie te overbruggen.. GTX 960. Ook al doet die het boven verwachting netjes, ik sta toch te popelen om die te vervangen voor een 'echte' videokaart. Eerst ook maar eens afwachten wat de system requirements worden voor Battlefield One...
Zo rond de prijzen van de 970/980 rond release dus 300-400 en 500-600 euro. Ik heb zelf een AMD HD7950 van 3,5 jaar oud maar ik denk dat ik mooi nog even wacht, of op de nieuwe AMD kaarten want hij draait alles eerlijk gezegd nog prima. Of de Battlefield 1 beta moet slecht lopen maar dat verwacht ik niet.
"A beta for Battlefield 1 is on the way sometime later this year, Electronic Arts has confirmed. Although the beta test wasn't mentioned during today's reveal event, it is referenced in the press release about Battlefield 1's announcement. By registering as a Battlefield Insider for free, you'll be able to get into the beta early. You can sign up as an Insider here on the official Battlefield website. When you do so, the only perks are said to be "in-game rewards, exclusive content, and sneak peeks at news about Battlefield," as well as details on other EA games. The press release mentions all of this but also states Insiders get "early access to the Battlefield 1 public beta." So far, no other details regarding the beta have been shared, including when it might start (the game launches on October 21), how big this early access window might be, or what it includes. We'll have more details as they're announced."
Zo lang het niet casual wordt a la Battlefront en de teamplay er in blijft ga ik me er wel mee vermaken. Wel moet de weapon balance kloppen als ze er wat van willen maken; paarden, oude tanks, dubbeldekker vliegtuigen, zeppelins, zwaarden, single shot wapens. De 1000u+ zoals in BF4 zal hem waarschijnlijk niet worden, maar een paar honderd uur heb je zomaar . Zoals @Maddmonkey al zegt, geen lock-ons, minder irritante gadgets etc. zal de gameplay ook wel flink ten goede komen.
Ik hoor in de video van Jfrags dat de medic en assault class opgesplitst worden. Hopelijk is de DMR weapon class ook in z'n geheel verdwenen