PCARS [Finished] GT3 (endurance) cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 2 mei 2016.

1. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Dacht dat het voor jou een makkie was.. zoals ik je vandeweek hoorde zeggen!!
    Met 2 vingers in je neus was het toch???

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Laatst bewerkt: 9 mei 2016
    GoldPwnageNL, Rossi46 en Kimi NL vinden dit leuk.
  2. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Mjah maar dan ben ik weer afhankelijk van andere. Heb een drukke week voor de boeg en kan waarschijnlijk alleen woensdagavond oefenen. Dus m'n vraag staat nog steeds :+

3. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Dat zal je deze week toch zijn.. voor iedereen moet de lobby een keer open met tunen toegestaan.. anders klopt het kwa benzine voor geen meter haha.
    Komt vast wel goed ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

4. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Koop dan gewoon ff die DLC man... o_O

HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  5. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    DLC kopen voor één bocht voor één avond gaat m'n principes te buiten eigenlijk :9

Beltoni vindt dit leuk.
  6. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Zie brieving grt P.

Dex vindt dit leuk.
  7. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Dan ook niet gaan huilen als we je straks allemaal voorbij blazen bij het aanremmen van de Veedal chicane... ;)

8. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Die kan ik gewoon oefenen natuurlijk hè. Dat m'n tijd dan ongeldig wordt kan ik wel mee leven ;)

Leuk trouwens dat de GP Strecke erbij zit. Bocht 1 zal zo'n beetje het enige inhaal punt zijn van 't 25 km lange rondje :+

Rossi46 vindt dit leuk.
  9. Crookk

Crookk Active Member

Leuk Bevonden:
    189
    Als ik iets heb geleerd van het terugkijken van de races is het dat ik wel wat beter moet leren verdedigen, als er een snellere auto achter me zit gaat die er wel heel makkelijk voorbij. Ik wil niet echt blocken, en al helemaal geen ongelukken veroorzaken, maar dat verdedigen moet nog wel iets strakker kunnen. Daarom hier de highlights die vooral bestaan uit momenten waar ik word ingehaald :lol:.

Race 1

Nadat de rook van de start was opgeklaard zat ik in een groepje van 4 auto's op het middenveld. Een riskante inhaalactie van mij (op Cassi? Of Gold?) pakte niet helemaal goed uit, en de Mercedes(?) kon zich weer naast mij plaatsen. Dan gebeurt er iets geks, misschien een connectie-dingetje, want er was een spook-contact en hij vloog ineens de baan af. Hij verloor gelukkig niet al te veel tijd en wij bleven stug doorploeteren in ons groepje. Ik reed vooraan, tot ik een fout maakte in bocht 1, waardoor ik in de scherpe bocht 3 kon worden ingehaald. Omdat ik van m'n lijn af moest kon ook een tweede achterligger mij voorbij, en kwam er zelfs een beetje duw- en trekwerk aan te pas om de vierde van ons groepje voor te blijven. Echt heel veel effect had dat uiteindelijk echter niet, want iets later haalt ook hij me op fantastische wijze in. Erg mooie actie van wie dat ook was.
    Leuk met jullie 3 geknokt :).

Race 2

In race 2 bleef het veld lang dicht op elkaar. De reversed grid pakte naar mijn mening erg goed uit, de snellere mannen moesten flink knokken om mensen in te halen, en als dat gebeurd was waren ze niet gelijk weg. In het eerste clipje is het volgens mij Kimi die een opening naast mij goed weet te benutten. Maar haastige spoed is zelden goed, want iets later wil ie inhalen waar het niet echt kan, en blijft ie plakken. Twee man voorbij.
    Wiethok moest flink op de rem in de laatste bocht van de bochtencombinatie voor het rechte stuk, en volgens mij zat ie op dat moment met z'n handen in de lucht uit frustratie want het duurde wel even voordat ie weer op het gas ging, dacht zelfs even dat ie een penalty had :9.

Mijn race verliep dus best lekker, tot ik in de eerste sector met twee bandjes een curb raakte en de grip verloor. Had al meer mensen daar zien glijden (verraderlijk stukje asfalt) en wist dat ik niet zo wijd moest gaan, maar nam iets te veel risico omdat ik zo graag de aansluiting bij de voorste 3 auto's wou houden. Gelijk door drie man ingehaald, kon daar UnitedArt (volgens mij) gelukkig nog net voorblijven.

Iets later maakt Beltoon(?) een slippertje, maar ik ben de beroerdste niet en zet hem weer even recht. 8) Ondertussen blijft United mij flink onder druk zetten, in de laatste bocht zet hij em er zelfs even naast. Dat kost hem echter meer tijd dan het oplevert, en Beltoon profiteert. Direct daarna, in dezelfde bocht als waar ik al zo vaak ben ingehaald krijgt hij het voor elkaar om langs me te glippen (mooie actie), en ook United weet daar van te profiteren. Ik bleef maar terugzakken!

Na de pitstop ben ik op één of andere manier altijd een beetje uit m'n ritme, ook deze race weer. In de ronde ná de pits ging ik in bocht 1 te wijd, kreeg een penalty en zag drie auto's razendsnel op me af komen. Ik kon ze nog nét voorblijven, maar door de spanning schakelde ik in die klotebocht, "The Loop", per ongeluk terug naar z'n 1. Dag, grip op de achterbanden, en dag, 3 posities.

Toen stond ik alweer tiende, maar gelukkig wel op betere banden dan Surrealistic die voor mij reed zonder bandenwissel. Dan maar alles proberen om hem voorbij te komen. Ik was een paar rondes lang iets sneller dan hij, maar ik kon totaal geen gaatje vinden om langszij te komen. In de laatste ronde wou ik toch een echte poging wagen, maar de deur die op een kiertje stond werd daar snel dichtgegooid.

Geen resultaat om over naar huis te schrijven dus, maar wel de hele race lang echte spanning gevoeld, en daar kom ik voor. Vaak in die lange races zijn de eerste paar rondes spannend, maar zijn daarna de gaten zo groot geworden dat het gewoon rijden op safe wordt. Dat was nu echt niet het geval, van begin tot einde was er actie. Erg gaaf! _O_

Rossi46 vindt dit leuk.
  10. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Oh, het was Beltoon. Alweer. Haha! ;)

De Aston's komen slecht van hun plek, dat maakt de start in het geheel extra tricky. De vertraging die ik in het beeld lijkte hebben ligt aan de game.

Geen filmpje van onze nette actie in de laatste chicane trouwens? :)

11. Crookk

Crookk Active Member

Leuk Bevonden:
    189
    Dat is in het filmpje wel mijn auto, maar dat was ik niet :). Ik startte wat verder naar achteren, en deed het ook maar rustig aan. Kon rustig door alle chaos heensturen.

12. GoldPwnageNL

GoldPwnageNL Always go for gold!

Leuk Bevonden:
    383
    Ja ik was dat die er bij jou filmpje in race 1 er ineens af vloog. Alleen bij jou replay rij ik opeens in een AMG :confused:

En wat er nou gebeurden was dat me kinect dacht dat ik "Xbox Help" zij wat ik dus helemaal niet zij. En daardoor dus helemaal geen controlle meer had :mad:

Maar buiten dat er leuke gevechten gehad in dat groepje!

Rossi46 vindt dit leuk.
  13. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    @Crookk ik was diegene die je strak inhaalde maar ik rij eigenlijk een R8. Denk dat je vooral duidelijker moet kiezen wanneer je de deur dicht gooit want je laat hem inderdaad af en toe net te ver open staan. Op de Nordschleife maakt het niet zoveel uit want daar moet ieder zijn eigen tempo 90 min rijden dus dat scheelt.

loyallronin vindt dit leuk.
  14. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Haha gelukkig zitten we niet in hetzelfde team anders was ik nu naar de junioren gestuurd.

Zal zo even kijken of ik dat stukje kan vinden. Zo irritant dat al die auto's zijn omgewisseld... Maakt het replay's kijken lekker verwarrend.

Rossi46 vindt dit leuk.
  15. Crookk

Crookk Active Member

Leuk Bevonden:
    189
    Ohja dat was het! Haha dat kruisen was inderdaad wel replay-waardig. Maar ik snap ook wel dat je xbox dacht dat je om hulp riep, zo dicht als ik op je hielen zat :lol:.

Ja ik rijd de hele tijd de ideale lijn, en dan hoor ik de crew-chief ineens "car to your right" zeggen, en dan denk ik ahh shit.
    Zag inderdaad net in de xbox-feed dat stukje vanuit jouw perspectief, tof. En de ronde daarna ook nog langs die volgende, niet slecht hoor :D.

GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  16. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Als je heel constant snelle ronden kunt rijden is het ook makkelijker om in te schatten hoe de auto zal rijden als je andere lijnen rijdt. Denk ook dat Loyall de meeste rondjes rijdt gevolgd door Kimi of Wiethok dus vandaar dat zij bovenaan meedoen en de 2e heat ook vrij gemakkelijk in kunnen halen. Had idd een aantal lange clips gemaakt van de 1e heat met jou en Pwnage maar niet interessant genoeg voor anderen om te uploaden vond ik

17. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Rossi46, Dex, GoldPwnageNL en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Net met de boys geoefend:
    [​IMG][​IMG] Geen fouten maken is belangrijker dan hoog tempo met risico.
    Gewoon tempo kiezen waarbij je relaxed foutloos rondjes kan blijven rijden.
    Dat zal meer opleveren aan de finish

Surreallistic en Kimi NL vinden dit leuk.
  19. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Bij mij is dat zeker het geval.

Ik merk ook dat ik door meer te oefenen een beter tempo kan rijden op de zondagen en dat maakt het voor mij leuker.

Silverstone heb ik toch zo'n 40 a 50 ronden op gereden. Maar dat was met alle GT3 auto's samen.

Nordschleife heb ik nog maar 10 rondjes op gereden en denk niet dat ik daar potten kan breken. Is Hoewel ik het een geweldig circuit vind, niets voor mij in de GT3.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

20. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Gaaf dat iedereen weer fanatiek is gezien het aantal posts .
    Ook vandaag al veel coureurs in de ochtend en avond om ff een free practice te oefenen.
    Ouderwets gezellie.

Deel Deze Pagina