Als ik iets heb geleerd van het terugkijken van de races is het dat ik wel wat beter moet leren verdedigen, als er een snellere auto achter me zit gaat die er wel heel makkelijk voorbij. Ik wil niet echt blocken, en al helemaal geen ongelukken veroorzaken, maar dat verdedigen moet nog wel iets strakker kunnen. Daarom hier de highlights die vooral bestaan uit momenten waar ik word ingehaald
.
Race 1
Nadat de rook van de start was opgeklaard zat ik in een groepje van 4 auto's op het middenveld. Een riskante inhaalactie van mij (op Cassi? Of Gold?) pakte niet helemaal goed uit, en de Mercedes(?) kon zich weer naast mij plaatsen. Dan gebeurt er iets geks, misschien een connectie-dingetje, want er was een spook-contact en hij vloog ineens de baan af. Hij verloor gelukkig niet al te veel tijd en wij bleven stug doorploeteren in ons groepje. Ik reed vooraan, tot ik een fout maakte in bocht 1, waardoor ik in de scherpe bocht 3 kon worden ingehaald. Omdat ik van m'n lijn af moest kon ook een tweede achterligger mij voorbij, en kwam er zelfs een beetje duw- en trekwerk aan te pas om de vierde van ons groepje voor te blijven. Echt heel veel effect had dat uiteindelijk echter niet, want iets later haalt ook hij me op fantastische wijze in. Erg mooie actie van wie dat ook was.
Leuk met jullie 3 geknokt
.
Race 2
In race 2 bleef het veld lang dicht op elkaar. De reversed grid pakte naar mijn mening erg goed uit, de snellere mannen moesten flink knokken om mensen in te halen, en als dat gebeurd was waren ze niet gelijk weg. In het eerste clipje is het volgens mij Kimi die een opening naast mij goed weet te benutten. Maar haastige spoed is zelden goed, want iets later wil ie inhalen waar het niet echt kan, en blijft ie plakken. Twee man voorbij.
Wiethok moest flink op de rem in de laatste bocht van de bochtencombinatie voor het rechte stuk, en volgens mij zat ie op dat moment met z'n handen in de lucht uit frustratie want het duurde wel even voordat ie weer op het gas ging, dacht zelfs even dat ie een penalty had
.
Mijn race verliep dus best lekker, tot ik in de eerste sector met twee bandjes een curb raakte en de grip verloor. Had al meer mensen daar zien glijden (verraderlijk stukje asfalt) en wist dat ik niet zo wijd moest gaan, maar nam iets te veel risico omdat ik zo graag de aansluiting bij de voorste 3 auto's wou houden. Gelijk door drie man ingehaald, kon daar UnitedArt (volgens mij) gelukkig nog net voorblijven.
Iets later maakt Beltoon(?) een slippertje, maar ik ben de beroerdste niet en zet hem weer even recht.
Ondertussen blijft United mij flink onder druk zetten, in de laatste bocht zet hij em er zelfs even naast. Dat kost hem echter meer tijd dan het oplevert, en Beltoon profiteert. Direct daarna, in dezelfde bocht als waar ik al zo vaak ben ingehaald krijgt hij het voor elkaar om langs me te glippen (mooie actie), en ook United weet daar van te profiteren. Ik bleef maar terugzakken!
Na de pitstop ben ik op één of andere manier altijd een beetje uit m'n ritme, ook deze race weer. In de ronde ná de pits ging ik in bocht 1 te wijd, kreeg een penalty en zag drie auto's razendsnel op me af komen. Ik kon ze nog nét voorblijven, maar door de spanning schakelde ik in die klotebocht, "The Loop", per ongeluk terug naar z'n 1. Dag, grip op de achterbanden, en dag, 3 posities.
Toen stond ik alweer tiende, maar gelukkig wel op betere banden dan Surrealistic die voor mij reed zonder bandenwissel. Dan maar alles proberen om hem voorbij te komen. Ik was een paar rondes lang iets sneller dan hij, maar ik kon totaal geen gaatje vinden om langszij te komen. In de laatste ronde wou ik toch een echte poging wagen, maar de deur die op een kiertje stond werd daar snel dichtgegooid.
Geen resultaat om over naar huis te schrijven dus, maar wel de hele race lang echte spanning gevoeld, en daar kom ik voor. Vaak in die lange races zijn de eerste paar rondes spannend, maar zijn daarna de gaten zo groot geworden dat het gewoon rijden op safe wordt. Dat was nu echt niet het geval, van begin tot einde was er actie. Erg gaaf!
Klik om te vergroten...