PCARS [Finished] GT3 (endurance) cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 2 mei 2016.

1. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Haha...geniaal...dat is dus precies zoals ik van plan ben om het te gaan doen :D Echt ff een dag "niks". Hoewel, idealiter plannen we dan de endurance race tussen Monaco en Indy. Maar het is niet te doen om een veld van 10+ man zich aan te laten passen aan een aangepaste planning. Denk ik O-)

2. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    De indycar series kijk ik nooit.. en als ik het wel wou zien dan neem ik het op.. zelfde voor F1 als dat er op komt terwijl wij een cup gaan rijden dan neem ik F1 ook wel op of heb een 2de scherm er bij staan

3. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    42 laps Bonnachbrae op hoog tempo rijden terwijl je tegelijkertijd de Indy probeert te volgen... Good luck :lol:

4. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Voordeel van oordopjes onder de headset.. kan ik toch alles horen en soms ff een scheef oog op het scherm richten

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Laatst bewerkt: 18 mei 2016
  5. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Mmm, ikzelf kan m niet rechtstreeks op tv kijken, maar moet nog wel ff een kinderkamer afmaken dus komt mij wel goed uit, maar ik tel mezelf niet mee.
    Aanpassen kwa tijd gaat niet lukken dus 1 week verschuiven is de optie.

Het volgende wordt met voorbehoud besloten. Bannochbrae en Spa zullen ieder een weekje opschuiven. Er kan op 29 mei dan een extra "training" op het Brannochbae circuit worden ingelast.

Voorbehoud; als er 1 iemand is die door de week verschuiving, aan b.v. Spa niet meer kan meedoen omdat er verplichtingen staan op die datum, dan zal de kalender hetzelfde blijven en wordt Bannochbrae wel gereden op 29 mei met het reguliere tijdschema. Diegene die bezwaar heeft tegen het besluit "1 week opschuiven van Bannochbrae en dus ook Spa" heeft tot maandag 23 mei a.s. de tijd om dit kenbaar te maken. (mag per PM.)

Rossi46 vindt dit leuk.
  6. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Gentlemen.....start your engines!!

Brieving Watkins Glen

Heat 1:

13 ronden, staande start
    Weersverwachting tijdens de kwalificatie en race: droog en zonnig weer
    Ingame datum racetijd: 15 September 2016; startijd kwalificatie 13:00 uur
    Weather progression: Sync to Race : Time Progressions: Real
    Staande start o.b.v. kwalificatie, geen verplichte pitstop.

Heat 2:

29 ronden (incl. formation lap), reversed grid, o.b.v. uitslag heat 1
    Weersverwachting tijdens de race: bewolkt, licht bewolkt
    Ingame datum racetijd: 15 September 2016; startijd 18:00 uur
    Weather progression: Sync to Race : Time Progressions: Real
    Verplichte pitstop 14 t/m 28

Bijzonderheden:

Bandenslijtage staat weer op REAL

Pitstops: Je moet dus min 1 keer in het pit window de pit in. Let op bandenstrategie, pit je vroeg in het window, dan krijg je wellicht van je team geen bandenwissel. Dat mag, maar als je niet goed voor je banden zorgt, kan dat voor problemen zorgen later in de race. M.a.w. ga je vroeg de pit in dan zal je korter stilstaan, ga je later en worden je banden waarschijnlijk wel gewisseld kost je dat extra tijd, maar dat loop je wellicht weer in omdat je de laatste paar ronden versere banden hebt.

Aanbeveling: Maak 1 pitstrategie aan, ikzelf heb alle andere verwijderd (incl de default, want anders wordt die vaak geladen in een lobby met force default setups.). In deze situatie b.v. krijg ik altijd nieuwe banden, ookal zijn mijn banden maar 5 % versleten. Als je bandenwissel uit zet krijg je geen nieuwe banden van je team, tenzij min. 1 band meer dan versleten is ( <75%).
    http://xboxclips.com/asjemenou75/screenshots/78b65a12-25e3-4bec-81c2-00890e1cd451
    http://xboxclips.com/asjemenou75/screenshots/4d8c45c5-f73d-4f4c-878c-b14ef8d21c04

Let op achterop komend verkeer bij uitgang pit, niet over de witte lijn!

Reversed Grid uitslag heat 1, Rollende start (in lijn). 1 voor 1 worden jullie bij de start afgeroepen.Je rijdt rustig naar bocht 8. De polesitter vangt daar het veld op. Als de laatste is aangelsoten rijden we in lijnformatie met 90 km/hr naar bocht 10 (nr 1 voorop, daarachter nr 2, etc etc). Let op dat je niet te grote gaten laat vallen, MAX 1 autolengte!) . Vanaf bocht 10 gaat de snelheid terug naar 60 km/hr. Vanaf onderdoorgang “Sahlen’s” t/m start finishlijn mag de polesitter de start bepalen.

Ga niet proberen de race in de eerste bochten te winnen, de race is lang.

GoldPwnageNL, Rossi46, Dex en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Vrees dat ik dan de ene persoon ben die dan de laatste race moet missen, zit 12 juni in Portugal.

8. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik ga sowieso proberen de race in de eerste bocht te winnen

asjemenou75 vindt dit leuk.
  9. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ik kan volgens de oude planning de laatste 2 niet meedoen. Weekje opschuiven kan ik Spa wel meedoen.

10. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Vind ik persoonlijk niet zo tof, zoals het nu lijkt moet ik spa dan missen.

11. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Hoeft niet...., jij wint sowieso de KUP n.a.v. post #502.

Ik heb trouwens geprobeerd bij de recherche aangifte van bedreiging te doen, maar ze namen mij niet meer serieus toen ik aangaf dat de Twentse maffia zich d.m.v. opgevoerde volvo's door het land verplaatste ????

Kimi NL vindt dit leuk.
  12. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Als Spa GP op 12 JUNI 2016 valt dan ben ik vrij dus geen probleem.
    Perfecte timing want volgende weekend is Le Mans.

13. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Niet fucken met de twentse Mafia hé!

We zitten in ondergrondse zuipketen, communiceren met soepblikken met visdraad, regelen chicks op trekkers en ons distributienetwerk bestaat uit melkwagens en giertanks. We zijn zo goed georganiseerd dat wanneer de Twentse politie ons aanhoudt ze niet eens meer een onderzoek starten, want ze kunnen toch niks vinden. Daarnaast zijn wij op onze crosspuchs veel sneller dan hun Opel Astra's en wij kennen alle zandwegen en maislanden op ons duimpje.

Onze proppenschieters zijn van 40mm PVC Pijp met XL Ballonnen dus extra sterk en hebben zo'n 15000kg aan mais liggen verspreid over verschillende kuilvoer-kuilen.

asjemenou75 vindt dit leuk.
  14. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Duidelijk dan toch? Houden we het gewoon bij de oorspronkelijke agenda.

15. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Blijkt niet alleen in dit topic maar ook mijn mailbox is ontploft........Bannochbae blijft dus gewoon staan op 29 mei en Spa op 5 juni......

Niet alleen coureurs maar ook heel veel "toeschouwers" hebben gemaild of niet asjeblieft deze race op 29 mei kon doorgaan. Men kijkt liever naar ons dan naar de Indy500.....waarschijnlijk via Nova z'n twitch account??

Rossi46, Dex, NovaCaine en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Project Gotham Racing 3 had de functie "Gotham TV". Kon je spannende wedstrijden/toernooien gewoon joinen als spectator en alles meekijken. Was hier wel cool geweest.

Indy begint overigens vrij vroeg. Volgens mij gaat het volkslied om 17:58 ingezet worden.

17. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Kan bij pcars ook als er iemand terug gaat de pit in dan die monitor modes.. moeten we eigenlijk iemand vinden die dat wil doen ipv racen.. wel met live commentaar natuurlijk hahaha

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

18. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Dan hebben we ook nog iemand voor de safety car en een paar marshals om alles in de gaten te houden. Houden we 6 plekken over in de lobby voor racers :D

Wel grappig idee overigens maar racegames zijn niet zo populair op Twitch en YT. Denk dat het ook een stuk interessanter zou worden als er met damage etc. wordt gereden. Als iedereen met standaard set up rijdt is het niet echt spectaculair.

In de vrije training kan de commentator dan laten zien hoe het circuit in elkaar zit en misschien even achter wat mensen aanrijden om te laten zien waarom ze welke lijnen nemen etc.

Bij de 2e race kan hij dan als pacecar vooruit rijden. Voor de start de pits in duiken en dan naar de commentator positie.

Rossi46 en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  19. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Ben je alsnog gebonden aan max 16 man. Met Gotham TV kon je (voor zover ik me kan herinneren) met de hele wereld de race 'joinen'.

20. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Net even paar rondjes time trial gedaan. Ben in ieder geval onder de tijd van Loyal gedoken maar er kan nog wel iets af. Vraag me af of het iemand lukt om in de time trial onder de 1.43 te duiken. Eerste bocht blijft pittig. Weet nog niet of ik hem nou beter in mijn 2 of in mijn 3 kan nemen. Gelukkig heb ik nog wel even om dat uit te pluizen.

Je kan niet 2 ghosts tegenover elkaar laten rijden toch? Ben wel benieuwd hoe mijn lap eruit ziet tegenover die van Loyal. Vind het rijden tegen een ghost echt verschrikkelijk dus die zet ik tijdens TT dan ook niet aan.

Kimi NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina