Dat was al in time trial dat ik in bocht 1 te ver met 1 bandje over curb ging.
Maar wel op een manier die in multiplayer/race-mode, 100% goed gerekend zou worden.
Ik verloor zelfs wat tijd.
In clipje boven had ik zelfs meer voorsprong na bocht 1.
Maar dan ga je voorzichtiger rijden omdat je het goede rondje niet wil verpesten in de laatste bochten.
In dat rondje 01:42.6xx reed de M3 en Aston vanaf bocht 1 tot bocht 4 gelijk.
Vanaf bocht 4 trok de Aston weg en na de busstop was de voorsprong best wel enorm.
Maar dan smelt die voorsprong rap weg in de resterende bochten vanaf bocht 7 waar de BMW's weer sneller/beter zijn in wegligging.
In dat rondje bleef ik pushen tot de streep. In de hotlap van clipje deed ik het in de laatse sectoren voorzichtig omdat ik het rondje niet wilde verpesten.
Watikins Glen is het perfecte circuit die voor alle auto's de min en pluspunten naar boven laat komen.
En uiteindelijk zijn het de penalty's en raceincidenten die de eindklassering bepalen.
Als ik zonder penalty's of raceincidenten een 01:43.hoog konstant kan blijven rijden dan ben ik dik tevreden.
Komt nog bij dat je in de race zuinig moet zijn met je bandjes en niet heel de race kan pushen.
Laatst bewerkt: 19 mei 2016