Hier een beetje hetzelfde. De pace was er absoluut en de consistentie ook, in zekere zin. Maar toch, nèt die paar foutjes nekken me dan.
Race 1 kwam ik redelijk van de lijn, voor zo goed als het kan met de Aston. Om het vervolgens in bocht 1 volledige te verprutsen. Daar ging m'n pole
Gelijk aan de inhaalrace dus, wat bepaald geen sinecure is op deze track. Ging eigenlijk nog best aardig, maar net toen ik dacht de aansluiting te vinden bij de top-5 pak ik bij uitgaan bocht 11 nèt een penalty. Grrrr... Dan maar de tanden in het stuur. Terug naar P4 gevochten, met uitzicht op P2, pak ik nèt teveel curb mee bij uitgaan bocht, met een prachtige pirouette tot gevolg. En zie dan maar eens het neusje in de juiste richting te krijgen. Bijna heel het veld voorbij moeten laten voordat ik de race uit kon rijden. P12. Jeeuuhh...
Race 2 vanaf P3 gestart. Wat héél snel P1 werd aangezien zowel Asjemenou als Nova zich lieten verassen door de afgekoelde bandjes. Dus vrij zicht en gassen maar. In 13 rondjes een voorsprong van 13 seconden opgebouwd op Kimi, tot ik wéér spinde!! Dit keer via de curb aan de binnenkant van bocht 10
En ook dit keer wéér moeite om alles de juiste kant op te krijgen. Dag voorsprong. Even reset in m'n kop en concentreren maar weer. Pitstop tot zo laat mogelijk uitgesteld, om er voor te zorgen dat ik niet in verkeer terecht kwam. Komt Loyall mij voorbij zeilen terwijl ik nog bezig ben met het verlaten van de pits. Ja dáág! Het kan niet anders dan dat hij niet gewisseld had, maar heb ik nog genoeg tijd? Achterstand van 6 seconden met 9 ronden te gaan. Hoe de fuck ga ik dat nou weer oplossen? Twee rondjes bleef het gat constant, totdat ik ronde na ronde steeds meer van de achterstand af begonnen te snoepen. En op het laatst ging het wel heel erg rap. Zijn banden waren gewoon op. Mijn auto ernaast gezet einde voorlaatste ronde, om daarna de race uit te rijden. Tactische allebei goed gespeeld. Hij van achteruit zo vroeg mogelijk de pit in, niet wisselen en op die manier veel man voorbij. Ik vanaf P1 zo laat mogelijk de pit in, wel wisselen, om maar niet klem te komen te zitten.
Hier zie je ook de kracht van Loyall. Beltoon en ik zaten allebei op hetzelfde tempo, maar we maken teveel fouten. Dat terwijl Loyall op een soort van magische manier uit te problemen weet te blijven. Blijft cool (op het oog) en denkt goed na. Petje af.
Klik om te vergroten...