PCARS [Finished] GT3 (endurance) cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 2 mei 2016.

1. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117

Eerste 5 minuten van race 1. Met de fantastische actie van @Rossi46 in bocht 1.

Dex, Rossi46 en Kimi NL vinden dit leuk.
  2. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Qua resultaten een beetje mehh vananavond, qua gevechten, vooral met United, echt top! Ik kwam er gewoon niet langs bij je :9

Over die bandenwissel: In race 1 stond "pitstop setup" op slot, en ik dacht dat dat kwam omdat er geen pitstop was die race. Had vooraf al in My Garage lopen zoeken of ik iets kon aanmaken, maar dat kon niet. Toen dacht ik het vooraf aan race 2 wel even te fixen, maar ook toen stond de pitstop setup op slot helaas. Daardoor in race 2 op 't einde helaas volkomen kansloos :9 Wel een paar spannende laatste bochten daardoor haha.

En ohja, wil toch nog even een opmerking maken richting @Beltoni. Je raakte mij in bocht 1 waardoor ik van P1 naar P7 ging. Helaas is de video cut short, maar bij het laatste frame ga je me raken waardoor we samen al plakkend richting de muur in bocht 1 gaan. Maar niet alleen daar, maar ook in de 2 bochten ervoor deel je tikken uit. 3 hits in 3 bochten, dat kan netter ;)

Ik geef je voldoende ruimte in die sneller linker en dankzij mijn verdedigende lijn moet je weten dat ik langzamer door die rechter ga. In bocht 1 stuur je simpelweg veel te strak in. Ik pleit niet voor een penalty ofzo hoor, maar let er de volgende keer even op. In PCars kun je nou eenmaal niet zo close racen als in andere games.

Later in race 2 zat ik in jouw schuitje samen met United:

Helaas ook cut-short want we gingen nog samen door bocht 1 heen. Het kan prima zonder elkaar te raken :thumbs:

3. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Heel vet! Leuk treintje ook in je spiegel nog :9 In reed mid-43'ers volgens mij, maar iedereen bleef lekker plakken!

4. GoldPwnageNL

GoldPwnageNL Always go for gold!

Leuk Bevonden:
    383
    Erg leuke race, al was dit niet me favoriete baan. Na een slechte kwalificatie in race 1 toch een mooie plaats weten te bemachtigen door een goede start en daarbij meteen 3 man wist te pakken. Kijk al erg uit naar de volgende race!

5. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Excuses hiervoor. Bij de eerste bocht kwam ik inderdaad te hard aan. Jij had niet de ideale lijn en moest er daardoor wat rustiger doorheen. We verloren allebei wat tijd waardoor Loyall dichterbij kon komen. Bij de 2e bocht ontstond volgens mij een kop staart botsing, ik zou even moeten opzoeken hoe dat precies gebeurde. Had het idee dat ik een tik van Loyall kreeg waardoor ik jou weer een zet gaf. Vervolgens pakte jij de verdedigende lijn, wat natuurlijk heel logisch was. Probeerde genoeg afstand maar ik stuurde toch iets eerder in dan jij waardoor ik je zachtjes raakte. Ging gelijk van mijn gas en en probeerde van je af te sturen maar toen was het kwaad al geschied.

In race 2 was ik in duel met Tender en daar ging het close racing net wel goed, dan is het toch een stuk leuker.

Baalde wel van de penalty in race 1 bij de busstop. Had door de actie van Rossi al een redelijk gat geslagen en hoefde helemaal geen risico te nemen. Ging toch iets te kort waardoor ik 5 seconden aan mijn broek kreeg. Helaas was dit 1 seconden te veel en verloor ik een plek aan Jimmy. Was dit niet gebeurd had ik een grote kans om op het hoogste treetje te eindigen. Uiteindelijk wel het wel een leuke inhaalrace.

Bij race 2 begon de inhaalrace een stuk sneller. Eerste paar ronden zonder TCS gereden wat resulteerde in een spin. Vanaf P13 mij teruggevochten naar P7. Had graag gezien dat de race een paar rondes langer was. Op het einde kwam ik toch wel heel dicht bij United, Cr00kk en Jimmy. Laatste stuk van de race gingen ze af en toe met 3 auto's breed door de bochten. Zag er spectaculair uit!

Laatst bewerkt: 23 mei 2016
    Dex vindt dit leuk.
  6. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
  7. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Hier een beetje hetzelfde. De pace was er absoluut en de consistentie ook, in zekere zin. Maar toch, nèt die paar foutjes nekken me dan.

Race 1 kwam ik redelijk van de lijn, voor zo goed als het kan met de Aston. Om het vervolgens in bocht 1 volledige te verprutsen. Daar ging m'n pole :F: Gelijk aan de inhaalrace dus, wat bepaald geen sinecure is op deze track. Ging eigenlijk nog best aardig, maar net toen ik dacht de aansluiting te vinden bij de top-5 pak ik bij uitgaan bocht 11 nèt een penalty. Grrrr... Dan maar de tanden in het stuur. Terug naar P4 gevochten, met uitzicht op P2, pak ik nèt teveel curb mee bij uitgaan bocht, met een prachtige pirouette tot gevolg. En zie dan maar eens het neusje in de juiste richting te krijgen. Bijna heel het veld voorbij moeten laten voordat ik de race uit kon rijden. P12. Jeeuuhh... :confused:

Race 2 vanaf P3 gestart. Wat héél snel P1 werd aangezien zowel Asjemenou als Nova zich lieten verassen door de afgekoelde bandjes. Dus vrij zicht en gassen maar. In 13 rondjes een voorsprong van 13 seconden opgebouwd op Kimi, tot ik wéér spinde!! Dit keer via de curb aan de binnenkant van bocht 10 =( En ook dit keer wéér moeite om alles de juiste kant op te krijgen. Dag voorsprong. Even reset in m'n kop en concentreren maar weer. Pitstop tot zo laat mogelijk uitgesteld, om er voor te zorgen dat ik niet in verkeer terecht kwam. Komt Loyall mij voorbij zeilen terwijl ik nog bezig ben met het verlaten van de pits. Ja dáág! Het kan niet anders dan dat hij niet gewisseld had, maar heb ik nog genoeg tijd? Achterstand van 6 seconden met 9 ronden te gaan. Hoe de fuck ga ik dat nou weer oplossen? Twee rondjes bleef het gat constant, totdat ik ronde na ronde steeds meer van de achterstand af begonnen te snoepen. En op het laatst ging het wel heel erg rap. Zijn banden waren gewoon op. Mijn auto ernaast gezet einde voorlaatste ronde, om daarna de race uit te rijden. Tactische allebei goed gespeeld. Hij van achteruit zo vroeg mogelijk de pit in, niet wisselen en op die manier veel man voorbij. Ik vanaf P1 zo laat mogelijk de pit in, wel wisselen, om maar niet klem te komen te zitten.

Hier zie je ook de kracht van Loyall. Beltoon en ik zaten allebei op hetzelfde tempo, maar we maken teveel fouten. Dat terwijl Loyall op een soort van magische manier uit te problemen weet te blijven. Blijft cool (op het oog) en denkt goed na. Petje af.

8. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    The Loyall..... Some say!

Ennieweej, mijn eerste race ging best lekker. Weet eigenlijk geeneens mn kwali-plaats meer. 10e geeindigd. Kan me eigenlijk verder weinig herinneren deze ochtend van strijd in de 1e heat.

2e heat wel. Heerlijke race. Als 4e mogen starten en eigenlijk best lang die plaats volgehouden. Niet dat dat mijn verdienste was. Achter mij hield ik meen Pwnage zijn 5e plek gestand, waardoor menig coureur daarachter er niet zomaar langs kon. In ronde 15 was het "uit met de pret" en kwam ik vol in het verkeer terecht. Remfoutje gemaakt halverwege en direct door 3 man gepasseerd. Dan maar de pits in. Fokkit, banden niet vervangen! K...................t! Op P10 uiteindelijk teruggekomen en lange tijd dik 7 seconden voor gereden op Pwnage. Na 22 ronden was dat nog 5 seconden. Duidelijk dat de banden zo goed als op waren. Tel daar een kusje met de muur bij op na de busstop en het gat was gedicht. Al zwabberend de laatste bochten dus op P11 de streep over gekomen. Als, als , als........ mn vader geen piemel had gehad, dan was het mn moeder geweest.

Leuke avond gehad. Wss voor mij deze cup de laatste. Komend weekend weg tm zondag en de week erop familieuitje. Mijn geliefde Spa ga ik dus missen.

Rossi46 vindt dit leuk.
  9. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    @ Ross1fum1:
    Jouw dik verdiende overwinningsbanner:[​IMG]
    Klasse gereden.

Rossi46 vindt dit leuk.
  10. DutchOwnage

DutchOwnage Active Member

Leuk Bevonden:
    168
    De druk stond er in beide heats goed op bij me. In heat 1 was het Jimmy die ik ronde na ronde na ronde achter me moest proberen zien te houden, in heat 2 was dat Crook. En dat is gelukt, zonder ook maar 1 keer vervelend contact. Grote complimenten voor beide coureurs:thumbs::thumbs:. Ik had natuurlijk het voordeel van de strakke wegligging van de Z4 en het feit dat beide heren in hun M3 nog meer power tekort kwamen dan ik in mijn Z4. Het rechte stuk richting bus-stop bleek altijd net te kort:9.

Vond het wel sneu voor Jimmy dat zijn banden niet werden gewisseld, zodoende kon ik er in de laatste halve ronde nog net voorbij voor p4. Wederom met veel respect voor elkaar. Hoevaak eindigen zulke manouvres niet in tranen...

Als laatste nog even een dikke thumbs up voor Loyall, die maakte de mooiste inhaalactie op me die ik gezien heb tot nog toe richting wederom de bus-stop. Ik hoop die nog een keer in de replay te kunnen zien. Geweldig!

Rossi46 vindt dit leuk.
  11. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Heat 1:
    Weer een befaamde trage "Hamilton-start" van mij, gelijk plekken verloren.
    Dan zie ik dat Rossi zijn TOM TOM verkeerd had ingesteld en de "route soleil" nam, afslag Monaco.
    Ik heb toen Jimmy en Beltoon dacht ik, gevolgd en zat op de eerste rij als de bekende derde hond.
    Het gezegde kwam uit en ik rende met het bot in mijn bek naar de finish.

Heat 2:
    Tijd voor een "cunning plan" zoals Baldrick in Blackadder zou zeggen.
    Ik wist dat het nagenoeg onmogelijk zou zijn om de kopgroep vooraan na de start op de track in te halen.
    De baan is snel en de medecoureurs geschoold in de edele kunst van het racen.
    Iedereen had een goed racetempo en clean inhalen was niet makkelijk.

Ik besloot om posities te winnen door mijn pitcrew geen banden te laten wisselen.
    Ik ontweek al het verkeer en kwam nadat iedereen had gepit op 2/3 van de race als een Hans Klok goocheltruc op P1.
    Ik zag wel dat mijn banden kaal werden en ik moest de laatste ronden met totaal versleten banden uitrijden.
    Ik wist dat Rossi een sneller tempo had met verse banden en onvermijdelijk dichterbij zou komen.
    Doorslagggevend was hoeveel tijd hij had verloren met penalty's of verkeer.
    Deze wiskundige berekening viel uit in het voordeel van Rossi.
    Ik had net niet genoeg over om de voorsprong te behouden.
    Als een Tsunami werd ik overweldigd en P1 was onverdedigbaar verloren.
    P2 was achteraf in heat 2 realistisch gezien boven verwachting.

Blij met resultaat en punten.
    En geen enkele fout gemaakt. Nou 1tje dan. De slechte start in heat 1. Maar achteraf misschien maar goed ook.

P.s. O ja, zonder bescheiden te zijn, volgens mij maakte ik in heat 1 of heat 2 de mooiste inhaal move uit mijn carrière in de busstop.

@ Beltoon,ik gaf inderdaad een tik op jouw kont en daardoor waarschijnlijk kwam jij tegen Jimmy aan.
    Excuses.

Laatst bewerkt: 23 mei 2016
    Rossi46, B Tender en Kimi NL vinden dit leuk.
  12. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606

Geen nood dat komt vanzelf met de tijd, zie artikel in Nu.
    http://www.nu.nl/wetenschap/2625155/brein-van-twintigers-vaak-nog-niet-volgroeid--.html
    ‘Brein van twintigers vaak nog niet volgroeid'

Gepubliceerd: 26 september 2011 09:34Laatste update: 26 september 2011 09:33

AMSTERDAM – Het menselijk brein blijft zich tot ver na het twintigste levensjaar ontwikkelen. Dat hebben Canadese wetenschappers aangetoond.

Bij jonge volwassenen van twintig jaar en ouder treden er nog structurele veranderingen op in de structuur van hun witte hersenstof. Daaruit blijkt dat de ontwikkeling van het menselijk brein niet stopt in de puberteit, zoals lang door veel wetenschappers werd aangenomen.
    Vooral de witte hersenmassa in de frontale kwab groeit bij jonge volwassenen nog.
    Dit hersendeel speelt een belangrijke rol bij complexe cognitieve taken zoals zelfbeheersing en concentratie.

Dat meldt nieuwssite ScienceDaily op basis van onderzoek aan de Universiteit van Alberta.

Journal of Neuroscience.

“Dit is de eerste studie op lange termijn waarbij wordt aangetoond dat er tijdens de jonge volwassenheid nog grote veranderingen optreden in het brein”, aldus Lebel.

13. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Heat 1, tsja. Wat een ramp. Kut kwalificatie, kut start, kut baan en na 3 spins de banden achter kaal. 5 penalty's, geen grip en een surrealistic die goed kan verdedigen betekende de. P.11 voor mij, wat een totale ramp was Heat 1.

Sorry voor mijn vele vloeken na en tijdens de race, maar ik was duidelijk de slechtste op de baan in Heat 1.

Heat 2 ging beter, helemaal door de toch wel komische uitschakeling van Pieke en Nova. Als 2 kleuters die een wedstrijd hadden wie als eerste de muur kon raken doken die na bocht 1 rechts tegen de muur. Niet leuk voor hen, 2 gratis plekken voor mij.

Toen tot de pitsstop alleen gereden op een 8 seconden achterstand van Rossi, had 30s geweest als hij niet gespint was. Tegelijkertijd gepit en Loyall en Jimmy voorbij laten gaan.

Jimmy hield mij op, want met 48ers op kale banden is er weinig te houden aan zo'n GT3 en die heb ik na 3 ronden netjes ingehaald.

Als 3e gefinisht en zo minimaal puntenverlies geleden op Wiethok. Toch nog enigszins positief.

Heat 2 heb ik niet gepushed. Ik heb geen penalty's gereden of spins meegemaakt en constant 1.43 hoog of 1.44 laag gereden. Laptimes van de snelle jongens vielen mij dan ook tegen die ik veel sneller had verwacht.

Na de race nog zin 1,5 uur met Rossi en Beltoon gekletst over het leven, autos, geld en studies. Erg gezellig!

Op naar Regen!

14. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Die actie was wel strak hoor! Ik zag ineens 4 koplampen van jou en Crook in m'n spiegel en moest proberen de binnenkant en de buitenkant te verdedigen. Jij kwam heel chique buitenom! Crook zat gelukkig nog wel klem. 't Is dat het de laatste ronde was, anders had ik er een filmpje van gemaakt :9

De snelle jongens zaten vast denk ik :+ En toen we los waren, hadden we geen rubber meer :p

@Beltoni ahh oke! Wist niet dat je zelf ook nog een tikkie kreeg in de laatste bocht. Excuses.

15. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Haha dat is nou ook weer niet nodig. Ik was het nog steeds die voor de problemen zorgde. Loyall en ik waren allebei iets sneller en daardoor zat ik in een lastige situatie. Te voorzichtig rijden zou er ongetwijfeld voor zorgen dat Loyall hem naast me zou zetten. Had tot na de busstop moeten wachten met mijn aanval. Dacht dat ik het nu ook voorzichtig genoeg was maar het minimale contact was al genoeg. Hoop dat dat dit bij pcars 2 hebben verholpen want dat komt het close racing wel ten goede.

16. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905

Een frontaaltje op @Beltoni op Banochbrae, na de officiële race. Interessant/leerzaam om te zien hoeveel ik eigenlijk achter me kijk in plaats van voor me.. (A) Bocht voor de botsing had ik slecht genomen en ik wilde (denk ik) weten waar m'n achterligger reed t.o.v. van mij daarna. Desondanks had ik Beltoon daar normaal gesproken wel moeten kunnen uitwijken, hij deed eigenlijk alles goed (voorspelbare lijn aannemen).

Olijke Poffer vindt dit leuk.
  17. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Heb nu al zin in komende Zondag!!!!

Kimi NL vindt dit leuk.
  18. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik ook, mooiste circuit op de kalender.

Wordt een ware uitputtingsslag.

19. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Ik weet nog niet of ik er bij ben volgende week. Denk dat ik met vrienden F1 + Indy ga kijken...

Al is Bannochbrae in de regen wel belachelijk vet!

20. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Ik spinde net voor jullie. Dacht als ik nou gewoon stil blijf staan kunnen jullie vast wel om me heen rijden. Had niet verwacht dat je er bovenop zou knallen.

Volgende week op Bannochbrae ben ik er weer bij om het achterveld op te vullen. Ken het circuit nauwelijks en ben dan ook veel te traag. Mocht het gaan regenen dan vrees ik dat ik alleen maar in de weg ga rijden. Heb daarnaast ook nog een feestje op zaterdag waar ik niet binnen 1 dag van ga herstellen, laat zondagmiddag wel even weten of ik er bij ben of niet.

Deel Deze Pagina