Ja, dat heeft Verstappen toch snel gefixt. Een hele hand vol credits welke hij vorige GP opgebouwd had, is hij direct weer kwijt. 3x crashen in één weekend kan gewoon echt niet. Ook niet in Monaco.
Dit is niet "een" crash. Dit is 3x crashen in hetzelfde weekend. Allemaal eenzijdig. Zelfs 2x op hetzelfde punt. Dat is écht heel slecht. Het doet op zich niets af aan de kwaliteiten van Vestappen, maar het laat wel zien dat hij niet zo'n foutloos ijskonijn is zoals weleens gesuggereerd wordt.
Godzijdank eindelijk weer een lagere en bredere achtervleugel. Dat smalle hoge ding zit er niet uit. Al is het nu al een stuk minder erg dan in 2009...
Het halve veld is zo'n beetje gecrasht in de vrije trainingen (zoals ieder jaar) en wat Verstappen deed kan je nauwelijks een crash noemen. In de race zagen we Vettel trouwens precies dezelfde fout maken als Verstappen, maar hij had het geluk dat de baan inmiddels een stuk meer opgedroogd was buiten de racelijn waardoor hij het nog kon opvangen. Ongetwijfeld één van de slechtste weekenden die Verstappen heeft gehad in zijn carrière, maar verloren credits is wat overdreven.
New Monza over a second faster for F1 – and Parabolica gravel will return Formula One lap times at Monza will fall by over a second as a result of the changes planned to the circuit for next season, according to the architect who has designed the changes. The home of the Italian Grand Prix will remove the Rettifilio chicane at the beginning of the lap, leaving a straight run to a revised sequence of bends replacing the Curva Grande. Monza’s new turn one will be taken flat-out by Formula One cars according to Jarno Zaffelli of Studio Dromo who designed the alterations to the circuit. The track then falls three metres, obscuring the approach to the new chicane at turns two and three which returns the cars to the existing layout. The turn one run-off will be designed to allow drivers who run wide to rejoin the track at the third corner via the existing Curva Grande. http://www.f1fanatic.co.uk/2016/06/01/new-monza-second-quicker-f1-cars-2017/
Misschien... wordt het juist interessanter.. Wanneer no2 slipstreamt achter no1 kan hij ervoor kiezen om 'links' te rijden zodat hij de binnenkant heeft voor de chicane maar de buitenbocht voor die flatout-knik rechtsaf, of hij kiest ervoor om rechts te rijden voor het omgekeerde. Die verschillende mogelijkheden zorgen misschien voor verrassingen. Anderzijds was de oude situatie ook gewoon heel gaaf. Eerst een lange dragrace naar een keiharde maar eerlijke chicane, en vervolgens rondje na rondje een wedstrijd grote-ballen-hebben bij zo laat mogelijk het aanremmen en/of juist investeren in een heel goede exit uit die chicane. Monaco FP3: