PCARS [Finished] GT3 (endurance) cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 2 mei 2016.

  1. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Dat is natuurlijk ook nog wat die vakanties natuurlijk.
    Zou jammer zijn van de moeite die in een cupserie als het aantal deelnemers beperkt is door vakanties in de zomer.
    Had daar zelf niet bij stil gestaan.
    Alternatief is cup tot na vakantieperiode uit te stellen en Summer showdowns van steeds 1 afzonderlijk racezondag en/of - woensdag te houden zodat iedereen kans heeft een evenement te winnen.
     
  2. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Er is kans op regen en dan kan jij weer knallen als regenspecialist.
    Ik weet zeker dat na een paar rondje jij ook op snelheid komt.
     
  3. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Hmmm daar zit wel wat in. Aan de andere kant, de meeste mensen werken gewoon. Om dan maar de hele zomer vakantie niets te organiseren omdat er af en toe iemand op vakantie is... Gewoon slechtste resultaten wegstrepen en gaan met de banaan.

    Zullen we overigens afspreken dat we alleen nog in de regen gaan rijden met forced cockpitview en zonder racelijn? Om het allemaal een beetje eerlijk te houden :rolleyes:
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  4. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Moet ik de Baan wel kennen. En dat wil ik vanavond gaan oefenen. Eerst de Baan maar eens in droge toestand binnen 2.18 kunnen lappen, dan komt die regen wel.

    Ik zie waar ik de fouten maak en tijd laat liggen, maar kan nog niet consequent de juiste lijn pakken. 2.18's moeten te doen zijn.
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  5. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.151
    ik zou weleens willen proberen om een endurence race te doen met alles uit en schade aan maar weet niet of meer mensen daar op zitten te wachten. Doordat je dan meer tijd hebt om mensen te passeren is inhalen dan wat veiliger en dan lijkt me met schade rijden wel leuker al zul je dan soms een wedstrijd niet uit kunnen rijden door een fout.
     
    Beltoni vindt dit leuk.
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Zou ik zeker aan meedoen, maar dan wel met Tuning toegestaan.
     
    Beltoni vindt dit leuk.
  7. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Spa niet kennen? Schande! Die baan hoor je al jaren te kunnen dromen :9

    Heb zelf overigens sinds Watkins Glen mijn Xbox niet meer aangehad... 2.17 dus? Eens kijken of ik 'm nog kan aanslingeren voordat het zondag is. Ben er bang voor :eek:
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  8. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Tunen is niet populair bij de meesten, vandaar dat de meeste cups met default set up zijn gereden om de verschillen niet te groot te maken.
    Zelf vind ik het heerlijk om aan de set up te blijven sleutelen tot de auto perfect is.
     
  9. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Volgens mij is het een beetje 50/50. Vind het zelf wel jammer dat wij zonder rijden omdat je op deze manier toch niet alles uit het spel haalt. Project Cars valt in de categorie simracers maar wij rijden op de meest arcade mogelijke manier. Heb nu al zo lang niet getuned dat ik ben vergeten hoe het in elkaar zit. Als je een beetje weet hoe de vork in de steel steekt is het een leuke uitdaging.

    Misschien kunnen we voor de zomer om de week een race organiseren. Als iemand weg is dan mist hij vaak niet meer dan 1 race. In de weekenden waar we niet officieel racen kunnen we er een test sessie van maken waar iedereen aan zijn auto kan werken en waar we informatie uit kunnen wisselen.

    Het project om Loyall geen cup te laten winnen door tunen uit te zetten is faliekant mislukt. We moeten weer nieuwe plannetjes smeden.
     
    HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  10. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    van mij mag tunen en schade ook wel aan in de volgende cup.. Of je begint met performance impact only.. Dan lig je niet gelijk uit de race maar rij je wel duidelijk langzamer door bepaalde schade en moet pitten voor repairs.

    Spa moet ik deze week ook nog ff een beetje gas op gaan geven.. Voor zover ik weet ben ik nog niet onder de 2.19 gekomen
     
  11. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Tunen is gaaf maar vreet tijd. Wat mij betreft is het simpel; wordt er gereden met tuning aan dan ben ik er niet bij :) Simpelweg omdat ik daar de tijd absoluut niet voor heb. Aan jullie de keus of je mij erbij wilt hebben of niet ;)

    Verder eens met @Dex wat betreft het kennisniveau van @Kimi NL :p Iedereen zou Spa op z'n duimpje moeten kennen.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  12. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Lijkt mij dat juist met de schade aan veel leuker is. Je gaat dan toch iets voorzichtiger te werk en maakt het veeeel spannender. Je weet dat een foutje einde race kan betekenen. Ik rij zelf altijd met de schade aan. :D. Een keer te laat remmen en het is gedaan. Precies als in het echt.
     
  13. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Wel jammer dat jij die stelling inneemt. Kan ook wel gaan roepen dat ik niet meer mee doe als we zonder tuning gaan rijden maar daar schieten we niets mee op. Het is gewoon jammer dat je zonder tuning gewoon erg beperkt bent in de races die je kan organiseren. Het spel biedt zoveel maar wij gebruiken het niet omdat we 2 uur racen per week eigenlijk al te veel vinden?
     
  14. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Reed jij niet met TCS aan? :+

    Overigens deed ik in de SSS cup geen default setups aan om Loyall niet te laten winnen, maar puur om het gehele veld, ook middenin en achterin, dichter bij elkaar te brengen. En wat @Rossi46 zegt: ik heb hooguit 20 laps de tijd om een baan te leren kennen voor zondag. Als ik daarbij ook nog een setup moet bepalen is het einde zoek. En de RUF cup bewees op zich wel dat tunen niet erg realistisch is in PCars, dus dat maakt het voor iemand zoals ik, die het puur op technische kennis en niet op game-kennis moet doen, nog lastiger.

    Probleem is meer dat je heel gemakkelijk door iemand anders eraf getikt kan worden. Als is het maar dat de startlichten van degene achter je een fractie eerder uitgaan, waardoor hij 'm achterin peert (zou niet de eerste keer zijn). Erg lullig om dan je getrainde uurtjes in rook op te zien gaan.

    Al ben ik er overigens wel voor in. Gewoon, voor de verandering :)
     
    B Tender en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    De reden waarom ik graag dan met Tuning aan rijd is dan met een auto rijd die afgesteld staat naar mijn wens. Waardoor ik sneller, constanter en minder risicovol rijd.


    En wat betreft de kennis van Spa. Toen jullie bezig waren met circuits leren kennen, was ik bezig met het sleutelen aan echte auto's, brommers en daarvoor had ik enkel interesse in mijn Corsa 1.8 met widebodykit in Need For Speed Underground 2.

    Forza 1 t/4 had geen Spa en 5 was kut.

    Hoe moet ik het dan kennen??
     
  16. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Grand Prix 2 jonge!

    Of gewoon F1 kijken door de jaren heen. En het circuit bezoeken enzo :9
     
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Beetje een kut stelling, maar ik snap je punt wel.

    Maar wanneer is het helemaal, voor iedereen allemaal even eerlijk? Juist. nooit.

    Wat je eigenlijk zegt is dat omdat je er zelf niet genoeg tijd in kunt steken, anderen ook maar gelimiteerd moeten worden in hun ervaring. (Ik ben niet uit op een persoonlijke aanval hoor)

    Ik oefen gemiddeld een 30-40 rondjes want als ik dat niet doe, zie Watkins Glen dit seizoen, ben ik een rijdend wrak. Dit voelt soms als een verplichting, maar op de zondag is het mij dan wel weer waard.

    Ik ben overig voor een zo groot mogelijk deelnemersveld, dus als de meerderheid tegen is, dan heb ik daar vrede mee.
     
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Beide gedaan, niet opgeslagen.

    Test Track Infield van Forza 1 ken ik dan wel weer helemaal uit mijn kop. Goed he?
     
  19. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    De Z4 heeft volgens mij standaard TCS dus ik snap je punt niet helemaal.

    Over de SSS cup zal ik het kort houden. Dat vond ik, samen met de Wacky Wednesday Cup, veruit de minst leuke/interessante/uitdagende cup die ik heb gereden sinds ik op dit forum zit.

    Uiteraard heb ik op het gebied van motorsport niet de kennis die jij hebt. Ik heb nog nooit een GT3 auto mogen tunen maar ik ben me er wel van bewust dat het maar een spelletje is. Pakte je in Super Mario ook geen paddenstoelen op omdat je in het echt wel eens paddo's had gedaan wat toch een ander effect op je had?

    Hier kan ik mij helemaal in vinden. Doordat je een auto kan aanpassen aan je eigen rijvaardigheid maak je het spel een stuk leuker. Je bent even bezig met een basis tune maar verder kan je de rest van een cup prima uit de voeten met slechts een paar kleine aanpassingen.
     
    HRT WietHoK NL en Kimi NL vinden dit leuk.
  20. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Pfff, op die website staan zat tunes die hartstikke goed zijn, gewoon effe overtypen en klaar.
    Misschien wil een enkeling z'n tune voor zichzelf houden maar ik weet wel zeker dat de meeste mensen hier het prima vinden om hun tune te delen met de rest.
    In het droog zijn die standaard-tunes nog wel te doen maar je merkt dat ze duidelijk niet op regen zijn gemaakt, die auto's rijden waardeloos op nat wegdek. En dan hoef je heus niet aan de camber en demping te zitten, maar gewoon even de bandenspanning of de tractie-slip aanpassen zodat je wat stabieler door de bochten gaat en geen hete banden krijgt is voor mij genoeg om een regenrace weer leuk te maken, in plaats van de hel die ik ze nu vind.
    Je kan ook geen pitstrategie aanpassen met een standaard-tune, dat is een heel gaaf aspect wat we in deze cup eindelijk een beetje lijken te gaan gebruiken en het lijkt me heel tof om daar verder mee door te gaan.
    Ik vind het ook doodsaai om een baan te oefenen met default setups, na 10 rondjes/20 minuten denk ik: Oké, dit is de tijd die ik ongeveer ga rijden. Terwijl als tuning aanstaat ik veel meer lol heb, telkens wat aanpassen en kijken of ik daardoor misschien wel weer wat sneller de bocht door ga. Met iemand in de party gezellig lullen en elkaar tips geven als je iets vindt waardoor je sneller gaat.

    Echt geen cup met default setups heeft het voor mij qua plezier gehaald bij de cups waar we konden tunen. En nu moet ik boodschappen doen en koken doeii!
     

Deel Deze Pagina