1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Oke, dan ga ik voor een i5, was er ook al een beetje op voorbereid. Is er nu eentje uit die waarschijnlijk m'n pc de komende jaren niet zal bottlenecken als ik er de opvolger van de 970 in heb?
     
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    De 6400 is 190 euro, 6600k 240.
    Is niet enorm veel verschil met de vorige generaties, vooral een lager stroomverbruik.
    De 6600k heeft een hogere kloksnelheid (2.7 vs 3.5 GHz) en is te overklokken, dus als je het geld heb zou ik daar voor gaan maar het verschil met gamen is erg klein.
    Hij is vooral wat meer future-proof.
     
  3. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik wil mijn oude computer graag geven aan mijn stiefvader, ik heb nu een nieuwe laptop waardoor hij mijn PC goed kan gebruiken. Nu wil ik de computer graag nog even een beetje subtiel upgraden, iets meer RAM en een nieuwe simpele grafische kaart. Nu heb ik alleen geen kaas gegeten van hardware, en dus geen flauw idee welke grafische kaarten en welke RAM modules passen in op het moederbord. Er zit een ASUS M4A77T moederbord in, qua grafische kaart hoeft er niks bijzonders in, de oude gaf alleen wat problemen en is dus aan vervanging toe. Zou iemand mij kunnen vertellen welke RAM modules er in passen en naar wat voor een grafische kaart ik moet kijken?
     
  4. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Beetje laat, maargoed. Dit geheugen zou er in kunnen:
    http://tweakers.net/pricewatch/325301/crucial-ballistix-bls2cp4g3d1609ds1s00ceu.html
    Als je wat minder wilt kan dat ook, scheelt je tien euro:
    http://tweakers.net/pricewatch/352995/crucial-ct2kit25664ba160bj.html
    Maar dat geheugen is helaas ook langzamer. 8GB is waarschijnlijk overkill, maar mocht die tien euro je niet zoveel uitmaken zou ik gewoon voor 8GB gaan. Je moederbord kan in ieder geval gebruik maken van de extra snelheid van dat geheugen.

    Videokaart heb je best veel keus, maar als je echt lekker simpel wilt zou ik voor zoiets gaan:
    http://tweakers.net/pricewatch/349369/msi-geforce-gt-610-(810mhz)-1gb.html
    Passieve koeling dus maakt geen geluid. Alle gangbare uitgangen zodat je elk type beeldscherm aan kan sluiten.
     
  5. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Heeft iemand van jullie zo'n asus rog swift scherm? Kan er eentje kopen voor een nette prijs en lijkt me wel heel dik. Benieuwd naar evt ervaringen van jullie.
     
  6. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Zijn zeker mooie schermen. Welke Rog Swift precies? 8 of 9 serie = TN of IPS?
     
  7. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    De TN, het gaat me meer om de prestaties, voor de mooi wil ik er later een 4k naast zetten
     
  8. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ja het zijn zeker mooie prestaties voor een 27". Als je 27" wilt zou ik ervoor gaan. Als je 24 inch ook oké vind zou ik eens naar de ASUS VG248QE kijken. Dat is ook een mooie optie voor een pak minder centen. Heb hem zelf momenteel in gebruik. Niet alleen goede prestaties (144hz 1ms etc) maar ook handig. Kan hem op de voet draaien zonder dat hij over het bureau schuift, dat gebruik ik best vaak ivm hoekbureau. Het is daarnaast een erg bekend beeldscherm in de gamecommunity, net als de rog swift, daardoor staat het internet vol met kleurenopties/bestanden etc. Ben zelf van een 27" naar een 24" gegaan, vind dit een stuk prettiger voor de ogen.

    Ligt er natuurlijk ook aan voor hoeveel je die rog swift kunt overnemen natuurlijk
     
  9. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Nee, ik wil wel echt een 27" hebben. Heb er nu ook een staan en dat bevalt me prima eigenlijk. Momenteel zou ik het eigenlijk alleen echt gebruiken bij csgo, maar het is voornamelijk met de blik op de gtx1080 om dan ook meteen de 1440p te kunnen benutten. Tegen de tijd dat je echt soepel 4k kan draaien zet ik er wel een tweede naast. Ik kan hem overnemen voor 350 overigens, wat mij een erg prima prijs lijkt en ook de reden is dat ik hem nu al zou kopen ipv tegen de tijd dat ik echt de 1440p 144hz zou gaan benutten.
     
  10. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    350 is idd een koopje voor dat scherm
     
  11. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Vraagje over mijn laptop (ASUS N56VZ S4215H):

    Ik wil mijn hoofd HDD (met windows installatie) vervangen door een SSD. Mijn laptop werd geleverd met Windows 8. Ik had een update naar 8.1 gedaan, en een tijdje terug geupgrade naar Windows 10. Ik heb Windows dus niet los gekocht destijds, en heb ik dus ook geen key. Hoe gaat het opstarten precies in zijn werking als ik de HDD vervangen heb door een SSD? Moet ik dan een Windows key invoeren? Zo ja, waar kan ik de key van mijn Windows versie vinden, of moet ik een nieuwe key aanschaffen?
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Als je student bent kan je een gratis key krijgen via surfspot.nl
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  13. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Op het moment dat je een upgrade naar Windows 10 uitvoert word je unieke hardware-id geregistreerd bij Microsoft en gekoppeld aan een Windows 10 licentie. Als je nu de SSD inbouwt en Windows 10 installeert dan zal hij online de licentie uitlezen en zichzelf activeren. Als er tijdens de installatie gevraagd word voor een licentiecode dan moet je de optie selecteren dat je geen licentiecode heb.

    Als je de Windows 10 installatiemedia nodig heb dan kan je deze hier downloaden: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Thnx mannen, dan ga ik de SSD bestellen. Mocht ik toch een licentie nodig hebben, kan ik die misschien ook bij surfspot fixen inderdaad. Top!
     
  15. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Zo, verrekte ding moet er nu maar eens in gaan komen. Even een snelle check met jullie of ik niet een of andere stomme fout heb gemaakt, want zo erg ben ik er niet in thuis.
    Dit moet hem worden:
    http://tweakers.net/gallery/380615/wenslijst/

    SSD/GPU haal ik uit m'n andere kast en wacht voor GPU even op 1070/480.
    Als jullie even zouden willen kijken, graag.
    Bedankt!

    Waar ik vooral benieuwd naar ben is of dit geheel een beetje stil te houden valt.
     
  16. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ik zie alleen 2 GPU's en 3 beeldschermen?
    Of heb je het al besteld.
     
  17. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Inmiddels al besteld:

    6600k, asus z170 pro gaming mobo, corsair vengeance 16gb ddr4 3000mhz, scythe mugen 4, 550w CM voeding, fractal design define s.

    Ik hou nog even m'n 760 tot alles duidelijk is mbt de prijzen en het 3rd party 480/1070 aanbod.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Lekker hoor :eek:

    Het enige wat misschien een probleem kan gaan worden is dat de define s een kleine case is en de Mugen 4 een enorme koeler is, dus dat zou ik als ik jou was nog even controleren mocht je dat nog niet hebben gedaan.
    Ik wacht zelf ook nog even, hopelijk binnenkort een 480 en eind dit jaar/begin volgend jaar nieuw AMD spul qua cpu/mobo.
     
  19. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Afgaande op Tweakers kan de case een cpu koeler met max hoogte van 180mm hebben en is de mugen 157mm, dus dat zal wel goedkomen. Bedankt voor je aantekening though.
    Kan jij inschatten of het goed stil te houden valt? Het ding dat ik nu heb staan maakt echt een rotherrie.

    Ik vind het lastig te kiezen of ik voor 480 of 1070 zal gaan. Ik denk dat ik 'nu' een 480 koop en m'n 1080p/60hz schermpje hou. Geld opzij zetten voor een 1440/144/(free/g)sync scherm en dan gelijk m'n 480 upgraden naar een kaart die dat scherm goed kan ondersteunen. Het is het meest logische om te doen, maar ik ben daar een beetje te ongeduldig voor...
     
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Oh dat zit dan wel goed.
    Ik heb zelf een Mugen 2 gehad en die dee prima z'n werk.
    Ik heb nu een Coolermaster Hyper 212 Evo op een AMD FX6300 zitten die op 4,5ghz draait (dus 1ghz overclock), en die houd de boel heel netjes onder de 50 graden.
    Aangezien de Mugen 4 aardig wat groter is dan een Hyper 212 Evo en een 6600k een stuk zuiniger (= minder warmte) moet dat wel goed komen.

    Ik zit met hetzelfde qua scherm/videokaart, ik wil een naast een nieuwe videokaart ook een scherm van 1440p + 27" of groter of 1080p + 144hz dus ik ga lekker voor de 480.
    Freesync schermen zijn ook nog goedkoper dan gsync schermen, best fors zelfs.
    De 1070 is misschien wel wat sneller maar ook weer niet enorm en ook nog een stukje beter qua price/performance, alhoewel ik Nvidia wel zie zakken qua prijs met de 1070 omdat concurreren anders moeilijk word.
     

Deel Deze Pagina