Bij Sony had ik meer WOW momenten dan MS....Hideo Kojima die op het podium komt, The Last Guardian die toch sneller uitkomt dan we hadden verwacht, de memorabele opening van God of War 4 (zo zullen mensen er over een paar jaar over denken...denk ik) , Insomniac die eindelijk met een goede Spiderman game komt (daar lijkt het iig op), Days Gone, die er ondanks zijn generic TLoU look, technische en grafische super uitziet. Een Horror VR game die uiteindelijk Resident Evil 7 blijkt te zijn (publiek ging helemaal los toen dat op het scherm kwam, Resident Evil krijgt als franchise toch nog love.....wat me goed doet als RE fan). En dan hebben we nog een 2 gameplay demo's gezien van Horizon Dawn en Detroit (die beide vet waren). En als klap op de vuurpijl komen de Crash games naar de PS4. Al had ik liever een reboot gezien.
Enige minpunt was voor mij dan de COD gameplay.
MS komt met Gears of War 4. Waar ik al snel zo een been there done that gevoel van krijg. Die Final Fantasy Demo sloeg helemaal nergens op. Horizon was erg vet (en ik ben geeneens een race liefhebber). De beelden van Scalebound zijn een HEEEL stuk minder dan de beelden die we eerder hebben gezien. Die Minecraft stuff was ook slaapverwekkend. En ja, Windows 10 gelul...oke... ik heb al jaren een iMac, dus toen ben ik maar een plas pauze gaan houden. Maar opzicht wel leuk voor de mensen die ook op hun PC gamen. bij MS vond ik zelf alleen ReCore en State of Decay 2 vet. De vette games kregen weinig screenplay. En die Minecraft, Scalebound en Final Fantasy crap hebben toch wel 20-30 min in beslag genomen. Voor mij is het dan al een beetje een verpest. En dan beginnen met Gears of War 4...die er vet uitziet maar waar je het tegelijkertijd niet echt warm van krijgt. Tja...
Maar goed, dit is puur mijn mening. Misschien vonden andere mensen Scalebound enzo wel vet.
Xbox One Scorpio en Xbox One S is leuk....maar als je gisteren de PS4 games zag, dan heb je eigenlijk geeneens een nieuwe console nodig. Ik ga zo een Scorpio of PS4.5 in ieder geval niet op day one kopen.
Laatst bewerkt: 14 jun 2016