E3 2016

Discussie in 'Algemeen' gestart door Flavourlicious, 31 mei 2016.

1. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik zie.

Overigens ziet Lego Dimension er ook tof uit met alle nieuwe lego werelden... (gremlins wtf?!)

2. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Echt zo blij met die Sony pressconference,

Enige minpuntjes vind ik:
    - Geen Naughty Dog game gezien (Crash Bandicoot remasters, maar zal wel niet door Naughty Dog gedaan worden?)
    - Alle games hebben wel erg veel naar The Last of Us gekeken (kreeg van bijv. God of War en Days Gone dezelfde vibe.)
    - Geen Rockstar met een epic game (RD3 of Agent.)
    - Geen Gran Turismo laten zien.
    - Geen PS4 Neo (ook al zeiden ze al dat die er niet was, dacht ik misschien dat ze dat juist zeiden om het toch verrassend te maken :+.)
    - Geen No Man's Sky?
    - Shemue 3?

(Waarschijnlijk houden ze ook nog een hoop achter de hand voor Gamescon en TGS)

Dikke pluspunten:
    - Alleen maar tering dikke games gezien, met graphics om je vingers bij af te likken (geen PS4 Neo voor nodig).
    - Eindelijk een op papier goede Spider-Man game. Wel zonde dat deze exclusive is, vind Spider-Man wel een franchise die multi-platform hoort te zijn.
    - Hideo Kojima met een lekkere japanse game waar niemand iets van snapt maar wel meteen een zieke vibe neerzet.
    - Resident EVII reboot, tering wat zag dat er creepy uit. Ik durf die shit niet eens te spelen met VR :+. Maar wel weer eindelijk een goede game van de grondlegger van het horror genre?
    - God of War.
    - Hele show was fucking gruwelijk. Ik zat gewoon met kippenvel te kijken soms _O__O__O_.

Ik kijk al sinds 2006 ofzo die pressconferences en dit is pas de eerste waarvan ik dacht dit was het echt waard :+.
    Die van Microsoft vond ik persoonlijk echt 20x minder, maar dit ligt ook aan mijn games smaak denk ik..
    GoW 4 ziet er nog hetzelfde uit als 10 jaar geleden, Halo Wars 1 was echt een ruk game dus waarom zou 2 opeens een zieke systemseller zijn?
    En Forza Horizon is wel een leuke arcade racer, maar imo niet meer dan dat.
    En die piraten game van Rare zag er ook weer ouderwets kut uit voor de Rare van tegenwoordig.
    Voorlopig hoef ik in ieder geval geen Xbox meer :+. Zeker niet nu alle exclusives ook op W10 uitkomen, beetje een rare beslissing.
    Waarom zou je nu nog voor een Xbox One gaan dan?

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Omdat niet iedereen op PC wilt gamen?

4. MightyMikeDX

MightyMikeDX MightyMikeDX

Leuk Bevonden:
    237
    Ik krijg hier waarschijnlijk wat haat over me heen, maar hoezo is er zoveel hype om die Hideo Kojima?

5. NuclearGoat

Leuk Bevonden:
    863
    Ja, goed punt :+.

Omdat die imo (niet alleen mijn mening) 1 vd beste game reeksen ooit heeft gemaakt. Waarbij elk deel van een absurd hoog niveau is.
    Alleen MGS V vond ik een beetje tegenvallen.

6. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik ben ook blij dat Microsoft het in ieder geval wel begrijpt :) Gewoon 1 geheel, betere ports, betere support, grotere playerbases. Super chill juist.

7. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Omdat hij een nogal trouwe fanbase heeft en goeie games maakt, dus zal dit ook wel weer een toppertje worden. (overigens heb ik zelf niks met de man)

@NuclearGoat

Vergeet ook niet dat PC gaming ietsje duurder is dan console gaming

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    @Mallakai over die discussie gisteren of ze Neo iets aan kan passen. Digital Foundry zegt ook dit. :)

"It's also unfeasible for Sony to produce a radically revised Neo - the silicon has been designed, developer kits have gone out. Matching Scorpio would require scrapping Neo's existing processor completely."

9. MightyMikeDX

MightyMikeDX MightyMikeDX

Leuk Bevonden:
    237
    Ja dat merkte ik, daarom ook mijn vraag waarom hij zoveel fans heeft. Dus eigenlijk vooral door de MGS series of begrijp ik het dan verkeerd? Tuurlijk zal de andere games die hij heeft gemaakt ook tof zijn, maar ik neem aan voornamelijk hierdoor?

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vooral MGS ja.

MightyMikeDX vindt dit leuk.
  11. NuclearGoat

Leuk Bevonden:
    863
    Ja en Zone of the Enders is ook erg tof, maar dat is meer een cult game..

12. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    MGS reeks staat ook bekend om zijn diepgaande karakters en aandacht voor het verhaal, iets wat waarschijnlijk ook terug zal komen in zijn nieuwe game.

13. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik begreep ook wat je gister bedoelde, daarom ben ik ook benieuwd naar de reactie van Sony.
    qua geruchten van de specs betreft tflops heb ik 4.2 en 5.5 gezien van de Sony kant

Ze kunnen een aantal dingen doen:

- Mocht het daadwerkelijk 4.2 zijn, dan is dat dus echt een te groot verschil met MS, en dan zal het ding wel uitgebracht worden voor 2017, een jaar voor Scorpio. (MS winnaar)
    Na het uitbrengen dient Sony zich gewoon te focussen op een PS5 laten we zeggen 2019?

- Mocht het 5.5 zijn is er ook nog een verschil maar dit is nog wel te overzien, ze brengen hem een jaar eerder uit dan Microsoft wat dus niet goed is voor de sales voor MS (Sony winnaar)
    Mensen ga niet een jaar later wederom een nieuwe console in huis halen.

-Of ze halen nu echt alles terug en ja dan maar het verlies pakken dat de NEO wat later uitkomt en VR opgeschoven gaat worden (fucked up voor de games)

Hoe dan ook mooie tijden voor de gamers als 2 giganten aan het uitvechten zijn.
    Sony is naar mijn mening echt geschrokken, show alles ingekort etc, ze gaan zich echt beraden wat te doen.

Laatst bewerkt: 14 jun 2016
  14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Sony heeft toch helemaal niks gezegd? Ze hebben gezegd dat die bestaat ze hebben niks gezegd over de power. Enige wat we weten zijn de leaks en die zeggen 4.2?
    En het is geen jaar. Als het 2016 was geweest hadden ze nu op de E3 100% zeker wat gezegd. Spring 2017 is het meest logische nu.
    En ze gaan zeker nu niet alles terughalen. Dat zijn belachelijk kosten en ze hebben gisteren een releasedate voor VR gegeven. Hadden ze dan ook niet gedaan.
    MS gaat gewoon met een krachtiger console komen dit keer. Maar eerst de prijs zien en het biedt verder geen garantie voor betere games ofzo.

MightyMikeDX vindt dit leuk.
  15. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik heb toch ook niet gezegd dat Sony iets gezegd heb, ik had het puur over de geruchten..
    5.5 had ik van de week ergens nog gelezen overigens.

Nee, dat zeg ik dus ook in mijn verhaal, Sony is waarschijnlijk geschrokken van de specs van de scorpio waardoor ze zeer waarschijnlijk nu de NEO uit het E3 programma hebben gehaald
    Ook hier gingen er sterke geruchten dat de release date van de Neo werd aangekondigd.

Niets staat vooralsnog vast behalve als Sony daadwerkelijke de plannen op tafel heeft gelegd pas dan kun je er daadwerkelijk over discussieren, zoals ik zei we merken het vanzelf wel.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Tuurlijk zijn het geruchten dat snap ik ook wel maar heb nergens 5.5 gezien en zeker niet van Sony hun kant.
    Heb je een link?

17. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Zit me al rot te zoeken.
    Sony kant was meer een typo, bedoelde meer de neo.

Edit:
    Vooralsnog niets kunnen vinden Hybrid, ik tag je wel als ik het weer tegen kom.

Laatst bewerkt: 14 jun 2016
    Hybrid vindt dit leuk.
  18. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou de sony persconf gezien en ben toch erg blij verrast. Ik vind hem zeker beter gedaan dan de MS persconf. Maar dat maakt verder niet uit. Het blijft gewoon lekker om te zien wat voor moois er komt van beide kanten.
    We leven in een leuke game tijd..

19. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Tflops zegt ook niet alles hoor, een AMD 290x heeft 5,6 Tflops en een Nvidia GTX 980 heeft er 5 maar toch is de 980 een stuk sneller.
    Ook hebben ze beide 8gb vram.

Shadow of Mordor
    980 93.6
    290X 85.5

GTA V
    980 63.4
    290X 47.7

Far Cry 4
    980 81.9
    290X 64.8

Ligt ook aan de processor en de hoeveelheid videogeheugen hoe goed de performance gaat zijn, dat kan bij de nieuwe PS ook beter zijn.
    Dus als de nieuwe PS 5.5 Tflops krijg en de nieuwe Xbox 6, betekent dat niet dat de nieuwe Xbox sneller is.

Mallakai vindt dit leuk.
  20. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Volgens mij ga je het verschil tussen 5.5 of 6.5 tflops ook niet meer merken, behalve in de benchmarks. De limiterende factor zal altijd de backwards compatibility zijn, zoals de 360 en PS3 dat lang waren voor de huidige generatie en zoals de PS4 en X1 dat zijn voor de PC.

Hoe zit dat nou precies met de Scorpio? Is het nou gewoon zo dat Battlefield 1 straks 720p/40fps op de X1 draait en 4k/60fps op de Scorpio? Een beetje een gerespecteerde gamer moet dan dus wel de Scorpio kopen (en in 2019 de X2).

Van mij hoeft dat allemaal niet zo snel, die nieuwe hardware. Daarmee tasten ze voor mij de nr 1. en nr 2. redenen aan dat ik een consolegamer ben, namelijk leveled playing field en de het weerstaan van de drang om te upgraden. Elke 7-10 jaar een nieuwe console is prima, maar als ze nu ook al met de PS4.5 en Xbox 1.5 komen enzo kan ik beter een PC kopen volgende gen.

MAD 1976 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina