1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Forza Motorsport 6

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 13 jan 2015.

  1. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Hier nagenoeg dezelfde ervaring met de AI. Rijd meestal online met een paar vrienden en voegen dan AI toe. Dit altijd wel op unbeatable met name omdat ze de bochten dan vloeiender nemen. Bij Pro zijn er nog veel bochten waar ze te veel inhouden.

    Grootste ergenissen zijn hier;
    - Niet instelbare AI qua auto
    - Moeilijk startende auto's bij de start, met name met hand/clutch.
    - clean vs dirty laps. Bijv. op Le Mans als je een zelfde ronde (qua lijnen) rijdt als de echte jongens, is de gereden ronde in het spel op tig plekken dirty.

    Vermaken er ons verder prima mee.
     
  2. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik wil deze toch ook even halen gewoon voor de fun. Jammer dat die in de store €60 kost en bij bv bol €30. Koop hem luever digitaal ivm switchen van de disc. Mja €30 meer vind ik net even teveel van het goede.
    Stuurt deze met een controller een beetje ok? Met de demo gaat het redelijk goed maar daar heb je weinig keus uit verschillende wagens.
     
    Bidle vindt dit leuk.
  3. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355



    Ja, juist met de controller stuurt Forza 6 erg goed. Iig voelt het bijvoorbeeld makkelijker/natuurlijker aan met de controller dan de meeste andere games zoals bijvoorbeeld Project Cars. Althans dit is de mening van de meeste mensen online. Als ik er echt voor ga zitten dan rijd ik met een stuurtje en stoel ed. Echter tussendoor ook weleens met de controller.
    Eergisteren nog met de controller op Le Mans een tijd in de top 150 gereden en gisteren de tijd wel weer verbeterd met het stuur, maar het is iig prima te doen met controller. De gamer die de VIP prijs naar Le Mans had gewonnen (dmv beste tijd op Le Mans met de Ford GT LM) had zijn snelste ronde ook neergezet met een controller.

    Een disc vind ik ook altijd niet zo prettig dus kan het goed begrijpen dat het een struikelblok is. Zie dit helaas wel meer met spellen. Toch voor mij geen discs meer.
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  4. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ga maar even bestellen.. :D

    Edit: Done. Toch maar een disc versie gezien die de helft goedkoper is.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2016
  5. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Gaat je zeker bevallen!! :)
     
  6. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Forza 6 natuurlijker dan Project Cars? Opvallend statement. :p
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Vind hem ook een stuk beter dan Forza 5. Controls erg goed, menu's erg goed, grafisch erg goed, opties erg goed, gameplay erg goed. Solide 9/10 wat mij betreft.
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  8. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Als verstokte Forza-fan durf ik hardop te zeggen dat FM6 minder is dan Pcars. Zeker met stuur (tx) is fm6 imo weinig fun. Ik speel soms nog fm6, maar dan met controller. Als er een fm7 komt, moet er toch verdomd goede recensies komen wil ik die nog gaan halen. Met name van stuurgebruikers moeten er goede cijfers komen, anders geen fm7 voor mij. Hoop dat assetto corsa goed uit de verf komt.
     
  9. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ja ik heb juist Forza besteld vanwege het ontbreken van een stuurtje. Ik had de Thrustmaster TX en daarmee Forza 5 geprobeerd maar dat was een lachertje als je Pcars gewent bent. Dus Forza 6 voor onderuitgezakt op de bank.
    Pcars op de PS4 met wheel voor het serieuzere werk..
    Forza 6 is voor mij toch veel meer arcade en eigenlijk niet te vergelijken met pcars.
     
    Surreallistic en Racerblade01 vinden dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Race games zijn voor de ervaring beter met een stuurtje, maar uiteindelijk draait het om meer dan alleen dat en in dat opzicht vind ik race games ook heel goed te doen zonder stuurtje. Altijd gestuurd zonder stuurtje en mijn broertjes ook.

    Mika Kimi, niet meer actief op XBW en @Head Ninja hebben allebei tenminste 1 wereldrecord gehad in destijds Forza 2, zonder stuurtje. MK zelfs een tijdlang 3 wereldrecords. Ook ik had één circuit, ben niet een ervaren racer, waar ik de 231 tijd van de wereld heb neergezet, op 500.000 mensen die het circuit hadden bereden.

    Kort: Stuurtje levert betere race ervaring op, maar niet persé betere tijden. Controller is goedkoper vaak en als je talent hebt zoals bovenstaande is een stuurtje overbodige luxe. :)
     
    Bidle en AntraXxX vinden dit leuk.
  11. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou dat zie ik overal inderdaad. Sommige kunnen met een controller freaking snel racen. Ik ben er jammer genoeg niet een van die mensen.
    Met wheel is het echt wel veel fijner racen dat zeer zeker. Maar stuur of controller. Ik blijf race games leuk vinden. Altijd al gehad.
     
  12. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Kan dit enkel maar beamen in die tijd had ik ook enkele top 10 tijden en allemaal met de controller, beste was op Rio met de eerste tijd en daarna terug gezakt naar de derde tijd. Moet wel zeggen dat ik nu niet zoveel meer rijd maar dat ik met een stuur toch wel iets beter ben. Scheelt zo bijvoorbeeld op Le Mans ruim 1,5 seconde. Voor mij ligt het ook wel aan de baan. Feit blijft dat het met Forza allemaal goed te doen is. :)


    Soms zit ik nog steeds te twijfelen om meer qua simracing te gaan doen. Dikke PC drie schermen en knallen.
    Denk enkel dat het geneuzel eromheen me gaat irriteren. De updates, drivers, etc, etc. Met name staat het me tegen omdat ik echt de ballen verstand heb van computers. Ben al blij dat ik een beetje overweg kan met mijn Apple. ;)
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2016
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    FM6 is gewoon leuk ter ontspanning, maar qua gameplay heel erg oppervlakkig.

    Ik vind het heerlijk om even een auto te kopen, painten en een paar rondjes te driften om vervolgens na een uurtje weer van de xbox af te gaan. Niveau is echter wel zeer droevig online en op de leaderboards!


    Als groot liefhebber van driften in FM (ik heb ook nog geen enkele singleplayer race gedaan, op de 3 na die je verplicht moet doen aan de start van de game) vind ik het wel tof dat je de kleine aanpassingen in je tune, toch wel kunt voelen in het weggedrag van de auto's (moet natuurlijk ook, maar FM staat nou niet bekend om zijn geweldig realistische physics). en dat je door het painten je eigen stijl aan een auto kunt geven, en dat is eigenlijk de enigste reden dat ik na FM4(de beste in de reeks) alsnog FM6 heb gekocht. Ik mis dat personaliseren in racegames!

    qua features zijn ze in al die jaren niet echt ten goede veranderd. Ja dat Forza Vista is leuk voor de autoleek, maar volgens mij is dat gewoon een penisverlenger van Turn10 want de toegevoegde waarde = 0.

    De dingen die ik echt mis aan de laatste FM zijn:
    - Auction House (handelen in auto's was echt gaaf in FM2 en FM:cool:
    - Carrosserie-aanpassingen (In FM1 konden we achterlichten, uitlaten, bumpers, spoilers aanpassen)
    - Auto-X (en dan niet dat pylonnen gedoe op bestaande banen zoals in FM4 en FM6, maar zoals in FM1)
    - Fatsoenlijke drift-lobby's (waarom is het in vredesnaam op tijdbasis en niet op ronden)
    - Fuji Kaijdo & Amalfi Coast
    - Engine Management tuning & Aerodynamica

    Voor FH3 en FM7 hoop ik dat ze echt wat gaan doen voor de raceliefhebber en minder voor de casualgamer die toevallig auto's leuk vind. Het wordt allemaal een beetje soft zo
     
  14. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    lol,... wil niet flauw doen,... maar zo te lezen ben jij een autoliefhebber, geen raceliefhebber,...
    mij boeit geen vd dingen die jouw boeien,.. als ik maar kan racen met de auto's en als ze maar anders aanvoelen.

    personaliseren is leuk hoor, maar mij gaat het puur om het vechten met de auto's onderling maar dan wel clean.


    zo zie je maar, ieder zn ding,.... :+;)

    (vind forza wel leuk, maar haalt bij lange na niet het gevoel zoals bij project cars)
     
    Bidle vindt dit leuk.
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Same here. Daarom vind ik Driveclub zo leuk. Gewoon een goede selectie aan leuke auto's, schitterende tracks, en gameplay voelt heerlijk aan.
     
    allstyles vindt dit leuk.
  16. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Jups driveclub is ook super fun en pcars helemaal..
     
    allstyles vindt dit leuk.
  17. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Voor alle Forza Motorsport 6 fans...

    Een downloadcode voor de Ford GT LM (ik heb het spel verkocht, dus doe ik er niks mee)

    Bedankt voor het spelen van Forza Motorsport 6. Je hebt nu gratis toegang tot de nieuwe Ford GT LM. Wissel de code in op Xbox One of xbox.com/redeemcode.
    Redeem code

    V3KMQ-J3GHX-K427G-7C66C-JR49Z

    Geef ajb netjes aan als ie gebruikt is.
     
    Bidle vindt dit leuk.
  18. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Thanks m8. Ik heb de code gebruikt.:thumbs:
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  19. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    forza is opzich wel leuk alleen niet te doen met stuurtje (TX) en Online schiet ook niet op met die gasten die geen stuur en geen rem hebben.. En dat is in forza nogal veel.ik speel daarom ook vaak ff een uurtje of 2 de single player
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  20. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Haha precies.. Gewoon lekker voor de ontspanning. Niet online maar gewoon sp met leuke auto's rondrijden.
    Ik vind alleen die mod opties niet mijn ding. Maar goed die hoef je verder ook niet te gebruiken.
     

Deel Deze Pagina