Ja precies, er is dus veel meer tijd voorbij gegaan dan je zou denken (en dan in de eerdere seizoenen gebeurde, behalve dan in het begin toen ze van winterfell naar kingslanding gingen). Spoiler Het stomme vind ik dan alleen.. wat hebben die white walkers dan gedaan? Ze kunnen razen over land als een kudde gnoes, dus waarom zijn ze nog steeds niet beyond the wall?
Spoiler Waarschijnlijk wachten ze op Bran die de oversteek maakt. The Wall heeft krachten maar als Bran er doorheen gaat gaan waarschijnlijk die krachten ook weg omdat ze hem gemarked hebben.
Spoiler Miss levert dat targaryen bloed jon ook nog wel iets op. Zoals die vuurbestendigheid van dany.
Spoiler Targaryens zijn niet vuurbestendig. Dat van Dany was door GRRM als eenmalig bedoeld tijdens de geboorte van haar draken, maar de serie is daar dit seizoen van afgeweken in dat stuk met de Dothraki. Jon heeft bovendien al eerder zijn hand verbrand in dat gevecht met die wight bij Mormont.
Spoiler Volgens mij is het niet eenmalig. Gelijk in de eerste aflevering van GoT loopt ze naakt het veels te hete bad in zonder ook maar een kick te geven.
Over Jaimy/Cercei eps 10. Spoiler Denk je dat dat nog goed komt tussen hun dan? Ik vond de laatste blikken toen Cersei op de troon ging zitten veelzeggend. Had het idee dat Jaimy door had dat ze cray cray is geworden..dus ik denk eerder dat het de andere kant opgaat
Spoiler: Jay-Me & Sir-C Ik denk dat Jaimie uiteindelijk Cersei vermoord onder het mom van 'the things we do for love'
Spoiler Ik hoop dat hoe lekker Jaimy het ook vind om Cersei te nemen, hij nu inderdaad inziet dat die meid helemaal van het padje is. Zal haar sowieso deels de dood van Tommen verwijten. Past ook in de ontwikkelingen van het karakter van Jaimy in de serie. Eindigt sowieso als flinke good guy.
Over Jaimy/Cercei eps 10 Spoiler Jaimy vertelde tegen Edmund bij de belegering van Riverrun toch dat hij voor Cercei duizenden mensen de dood in zou jagen, puur om haar weer te zien. Dat Cercei dan wat mensen in Bailor's Sept heeft verbrand past denk ik in dat straatje, nu ze koningin is kunnen ze samen zijn en iedere tegenstand tegen hun liefde oppakken/ uitroeien.
Spoiler Lijkt me niet dat Jaimie nu ineens guitly conscience krijgt. Hij heeft een kind van de toren gegooid. Daar had hij ook niet veel problemen mee. Waarom dit ineens wel. Daarnaast hebben die Sparrowgasten hem verbannen. Dus opgeruimd staat netjes toch?
Tussen dat kind in de toren en nu is wel vrij veel gebeurd Spoiler Ben benieuwd, want zij is toch schuldig aan het doden van zijn kind. Denk niet dat hij in een keer weer gaat aansluiten bij haar.
Spoiler Enige ontwikkeling die Jaime had in de serie is de laatste twee seizoen al kapot gemaakt. Hij kiest toch nog voor Cersei terwijl hij weet met wie ze het allemaal gedaan heeft achter zijn rug om, doet vervolgens al haar klusjes etc. Beter hadden ze zijn ontwikkeling van het boek gevolgd, een stuk sympathiekere Jaime. Geen idee wat ze met deze versie van hem willen doen.