Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

1. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Voor de 500Gb versie vragen ze "maar" €299. Dat valt gerust mee. Mja ik heb geld opzij gezet voor de PSVR dus en nieuwe Xbox moet echt even wachten en aangezien ik geen 4K tv heb is het al helemaal niet raadzaam.

2. Xandorra

Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

Leuk Bevonden:
    554
    Ik zit te twijfelen
    Of de PsVR of een nieuwe game pc laten bouwen die uiteraard 5 keer zo duur is.
    Ik wacht voorlopig met een nieuwe xbox

verstuurd via Tapatalk

3. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou ik heb heel youtube afgzocht naar handson betreft de PSVR omdat ik toch wat sceptisch ben, maar iedereen die het getest heeft is eigenlijk verbaasd dat het zo goed werkt en dat de kwaliteit gewoon goed is.
    Dus ik heb een pre-order geplaatst. Nog steeds een hoop geld maar de ervaring lijkt mij het meer dan waard.
    Ook op een engelstalige FB group heb ik mensen gesproken die in de UK al volop hebben kunnen testen bij de verschillende demonstraties van Sony, en allen zeggen ze hetzelfde. Ik ben wel overtuigd na deze verhalen. Al kun je alleen zelf oordelen natuurlijk maar ik kan mij niet voorstellen dat men zo enthousiast blijft als het zou tegen vallen.

Zie bv dit kanaal op youtube,

Bidle en Xandorra vinden dit leuk.
  4. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Als ik VR ga dan icm met project Scorpio.
    Ik ben nog niet overtuigd van VR.
    Eerst even afwachten of het niet weer een Kinect verhaal wordt.

5. Xandorra

Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

Leuk Bevonden:
    554
    Thnxxxx
    Ga ik ff kijken of het me over kan halen.

verstuurd via Tapatalk

6. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Haha nou dat is niet mijn intentie maar ik ben wel om in ieder geval.

7. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou ik denk dat sony met zoveel gebruikers, zich het niet kan permiteren om een brak iets op de markt te zetten.

8. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Daar zit wel wat in en ik hoop dat je gelijk hebt.
    Het hele VR verhaal is wel interessant, maar de games tot nu toe niet.

9. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Resident evil 7 ? Oef man dat is eng met VR.
    Maar dit is X1 topic. Dus terug naar waar het hier om draait.

Bidle vindt dit leuk.
  10. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Ergens lijkt het me wel gaaf, maar anderzijds toch ook niet. Het idee om helemaal afgesloten te zijn, maar wie weet. Ben iig benieuwd naar Scorpio en ook de Playstation, maar die laatste zal er niet komen. Kan wellicht Microsoft een keer profiteren van Playstation door er van te leren; wie weet!

11. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Juist wel. Nu word je toch gauw afgeleid door je omgeving. Je kijkt naar een tv. Met VR zit je er indd helemaal in. Geweldig. Niet voor je mede bewoners want die hebben totaal geen contact natuurlijk. En inbrekers die door het raam naar binnen kijken zien iemand opgesloten in zijn VR wereldje en kunnen de boel lekker ongestoord leegroven, mits je alleen thuis bent. :lol:

12. Gyrrack

Gyrrack Active Member

Leuk Bevonden:
    92
    Als je inderdaad al in gedachte hebt om mogelijk naar een 9.1 setup te gaan is de keuze voor de X4200 binnen de lineup van Denon logisch. Ik wilde zeker het merk niet aanvallen, maar probeerde te begrijpen waarom dit specifieke type. Het zou namelijk zonde zijn een luxe model te kopen terwijl je dat niet nodig hebt en dat geld ook in de luidsprekers had kunnen steken. Ik heb zelf overigens ook een Denon met Dali vloerstaanders waar ik nog altijd erg tevreden over ben.

Ah kijk dat is wel zo fijn en gemakkelijk met aansluiten.:thumbs:

Samsung heeft het dit jaar enigszins ingewikkeld gemaakt voor de consument door de typeaanduidingen in Europa en de VS niet gelijk te stellen aan elkaar. Zo hebben we in Europa de UExxKS9000 en als topmodel de UExxKS9500 terwijl dezelfde modellen in de VS respectievelijk UNxxKS9500 en UNxxKS9800 heten. Let dus op als je een review leest/ziet van het Amerikaanse model dat het typenummer mogelijk anders is dan het Europese model. Voor de duidelijkheid KS9000 (KS9500 inVS) is edge lit LED, zodat er sprake is van backlight bleed zoals je aanhaalt. Het speelt met name bij HDR omdat de tv dan de backlight naar zijn maximale waarde zal zetten (kun je niet tegen houden) en vervolgens met de LCD matrix dat licht weer moet tegenhouden. Dat gaat nooit helemaal goed, met als gevolg dat je lichtlekkage hebt in de vorm van backlight bleed, banding en meer clouding.
    N.B. Men is wel bezig met HDR10 met dynamische metadata zodat de tv niet voortdurend in de maximale backlight setting zit. Dat zou de backlight bleeding bij gebruik van HDR moeten terugbrengen. Wanneer het komt en naar welke bestaande tv's is afwachten.
    De KS9500 (KS9800 in de VS) heeft een lfull array local dimming systeem met 150 zones. Dat betekent dat de LED's achter het panel zitten en per zone gedimd kunnen worden. Daarbij kunnen weer zogenaamde halo's optreden (een gloed rondom een licht object op een donkere achtergrond) doordat de zone groter is dan het object dat wit moet zijn.
    Digital trends is inderdaad prima. Qua geschreven reviews kan ik je HDTVtest; FlatpanelsHD en AVForums aanbevelen. Dat is voor mij op volgorde van de waarde die ik aan de websites hecht. Vreselijk kritische websites, maar je kunt wel voor jezelf inschatten of de genoemde kritiek ook voor jou relevant is. Het is wel behoorlijk technisch, maar daar leer je weer wat van.:D
    Als je zelf de Auto Motion Plus setting niet gebruikt denk ik niet dat je met de problemen te maken krijgt die in het topic werden aangehaald waarnaar ik linkte. Ik ben zelf ook geen liefhebben van dat soort functies, maar voor de volledigheid leek het me nuttig om aan te halen.
    Vooronderzoek doen voor elektronica is zeker erg leuk en als je straks een goed doordachte keuze maakt geniet je er alleen maar meer van omdat je weet dat je voor jezelf de beste keuze hebt gemaakt. Veel plezier met de zoektocht en uiteindelijke keuze!
    Als je nog iets tegen komt dat niet helder lees ik het graag; als ik kan helpen doe ik dat graag.:)

Bidle vindt dit leuk.
  13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    "Windows 10 Anniversary Update coming August 2.

With the Xbox Play Anywhere program, you can buy a game once and play on your Windows 10 PC and Xbox One with shared progress, shared game saves and shared achievements. Every new title published from Microsoft Studios will support Xbox Play Anywhere and will be easily accessible in the Windows Store.
    Xbox Play Anywhere games will be offered within the new unified Windows Store on both Windows 10 and Xbox One. You’ll be able to find the content you want faster and purchase game and app bundles, pre-orders, pre-downloads and subscriptions such as Xbox Live Gold.

On Xbox One, gamers will be able to use Cortana commands to find great new games, see what your friends are up to, start a party, accomplish common tasks and turn on your Xbox One by saying “Hey Cortana, Xbox On”.

Top fan requested features for Xbox One, such as Language Region Independence (allowing gamers to choose any supported language, regardless of their location) and support for background music, will come with the Anniversary Update."

14. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355

Bedankt wederom voor je uitgebreide antwoord en wederom weer geleerd. Ga me nu weer even lekker verder inlezen. Vanochtend ook nog met een Oled mogen spelen incl. Playstation en was toch wel erg onder de indruk. Binnenkort kan ik ook met een Samsung KJ9500 aan de slag om het beide te beleven.
    Link had ik idd gelezen, maar merkte er niet veel van. Aan de andere kant is het natuurlijk bijna elke nieuwe tv weer een verbetering van wat ik heb. ;)

AnubisNefer vindt dit leuk.
  15. DarkRuleR

DarkRuleR Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Misschien toch mijn Kinect weer even aan doen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bidle vindt dit leuk.
  16. Dave Paparazzi

Dave Paparazzi Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    @Bidle
    Heb zelf een mooie set speakers staan van Dali, net zoals Gyrrack.
    Vloerstaanders: Dali Zensor 5, Surroundspeakers: Zensor 1, Center: Zensor Vokal.
    Alles staat aangesloten op een wat oudere Denon receiver die ook toe is aan vernieuwing, maar dat word wel weer een Denon.
    Misschien is Hifi-Klubben iets voor je. Daar helpen ze je vaak erg goed en is meestal nog wel een mooie deal te sluiten.

Bidle en Gyrrack vinden dit leuk.
  17. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Thx, net ook even op de site gekeken. Voor de luistersessies houd ik het even op Stassen, maar mocht het nodig zijn dan heb ik deze nu ook in de lijst. :)

18. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Erg tof van de nieuwe preview update dat ik eindelijk Paypal kan gebruiken. Ik kwam er ineens achter toen ik de Porsche add on voor FH2 wilde kopen en ik had nog maar 6 dollar van mijn gift card. Ik heb toen mijn Paypal er aan toegevoegd, gewoon proberen en ja hoor! Het werkte. Ik ben verder ook zeer te spreken over hoe gemakkelijk en snel je naar My games and apps kan gaan en hoe je gemakkelijk kunt zien wat je aan het downloaden bent terwijl je in de game store zit.

19. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    In mijn beleving betaal ik al een redelijk lange tijd via Paypal,....

Hybrid vindt dit leuk.
  20. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik wilde dat ook graag maar het werkte echt totaal niet. Niet met de USA store en niet met de NL store, geen idee wtf er aan de hand was maar nu werkt het prima.

Bidle vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina