FM6 is gewoon leuk ter ontspanning, maar qua gameplay heel erg oppervlakkig.
Ik vind het heerlijk om even een auto te kopen, painten en een paar rondjes te driften om vervolgens na een uurtje weer van de xbox af te gaan. Niveau is echter wel zeer droevig online en op de leaderboards!
Als groot liefhebber van driften in FM (ik heb ook nog geen enkele singleplayer race gedaan, op de 3 na die je verplicht moet doen aan de start van de game) vind ik het wel tof dat je de kleine aanpassingen in je tune, toch wel kunt voelen in het weggedrag van de auto's (moet natuurlijk ook, maar FM staat nou niet bekend om zijn geweldig realistische physics). en dat je door het painten je eigen stijl aan een auto kunt geven, en dat is eigenlijk de enigste reden dat ik na
FM4(de beste in de reeks) alsnog FM6 heb gekocht. Ik mis dat personaliseren in racegames!
qua features zijn ze in al die jaren niet echt ten goede veranderd. Ja dat Forza Vista is leuk voor de autoleek, maar volgens mij is dat gewoon een penisverlenger van Turn10 want de toegevoegde waarde = 0.
De dingen die ik echt mis aan de laatste FM zijn:
- Auction House (handelen in auto's was echt gaaf in FM2 en FM
- Carrosserie-aanpassingen (In FM1 konden we achterlichten, uitlaten, bumpers, spoilers aanpassen)
- Auto-X (en dan niet dat pylonnen gedoe op bestaande banen zoals in FM4 en FM6, maar zoals in FM1)
- Fatsoenlijke drift-lobby's (waarom is het in vredesnaam op tijdbasis en niet op ronden)
- Fuji Kaijdo & Amalfi Coast
- Engine Management tuning & Aerodynamica
Voor FH3 en FM7 hoop ik dat ze echt wat gaan doen voor de raceliefhebber en minder voor de casualgamer die toevallig auto's leuk vind. Het wordt allemaal een beetje soft zo
Klik om te vergroten...