Nou, nee dus Belangrijker is nog de moveset. Mijn goldie heeft water gun wat een STAB bonus geeft, omdat het dezelfde type aanval is als de pokemon zelf en het daardoor een van de beste moves maakt die je kan hebben (naast het feit dat die aanval erg snel is). Daarna komen IV's en daarna pas de CP. CP kan je namelijk gewoon levellen. Elke keer kan je weer verder levellen als jouw trainerlevel omhoog gaat.
Ik vind het juist een mooie extra laag. Ben dan ook een liefhebber van farm/loot games, dus ja Ik kijk er nu naar uit om de beste weedle, rattata of caterpie te vinden. Beste Pidgeot atm is 825 met 88% IV stats. Die kreeg ik uit een eitje en maakte de teleurstelling al gelijk een stuk minder voor mij.
edit: @Siemenn dit is bijvoorbeeld een post op /r/thesilphroad
Voorbeeldje: Stel je hebt een weedle gekregen op level 18 en later op level 26. Die van level 26 heeft gelijk een CP van 350 en die van level 18 misschien net aan 200. Zou je die eerste gaan upgraden toch? Nee, niet als die van level 18 een 90% IV rating heeft. De uiteindelijke CP kan daardoor veel hoger komen na upgraden dan die van 350.
Zo zijn de sterkste vaporeons allemaal met hoge IV's.
Laatst bewerkt: 25 jul 2016