[iOS/Android] Pokémon Go

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 9 jul 2016.

  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Waar dan? Gister paar uur met de vriendin in de stad geweest en niet veel soeps tegen gekomen. Vrijdag vrij dus dan ga ik eens wat lures en incense gebruiken op een mooi plekkie op een terras :cool:
     
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Incense zou ik gebruiken op nests. Even vragen waar smoke woont en daar op de stoep gebruiken :+ las op reddit dat incense gebruik maakt van de Pokemon in de buurt dus dat de kans op een zelfde Pokemon als uit het nest dan groter is :)
     
    UpInSmoke0611 en Killamonkey vinden dit leuk.
  3. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    10k ei. Ik had pas 2 van de mogelijke 16 pokemon, en jawel.. Jynx. Bah bah.

    Hoopte natuurlijk op Lapras, Snorlax (zie je zo gruwelijk veel) of Aerodyctal. Magmar, Electabuzz of Scyther was ook prima geweest. Maar helaas.
     
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Die IV calculators kunnen een range aangeven qua mogelijkheden met de info die jij invoert. In dit geval is jouw Mime level 15 en heeft hij die 8 mogelijkheden qua IV stats. Wat soms nog wil helpen, is een keer een pokemon te power uppen. Dit zorgt er (meestal, niet altijd) voor dat er minder mogelijkheden zijn.

    Dat gezegd hebbende is jouw mime gewoon kut :+ Ik doe heel soms een power up als ik iets zie van 75 tot 96%. Dan wordt het interessant om te kijken :) Zo heb ik een Nidoran female die of 96% is, of 77%. Power up schoot niet heel veel op, maar de mogelijkheden daartussen waren ook niet verkeerd.

    Ik ga gewoon nadat ik een aantal van een soort heb, kijken welke de beste mogelijkheden qua IV heb. Zit er een mon tussen met 85% dan bewaar ik die voor de evolutie. Zo heb ik een matige Golduck qua CP (988), maar zijn de IV stats best oke.
     
  5. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Damn, is mij wat te diepgaand als ik 't zo lees. Ik bewaar eigenlijk altijd mijn pokémon met de hoogste CP. Natuurlijk, als je zodadelijk goede pokémon krijgt met ongeveer hetzelfde CP, dan kan ik die twee wel gaan vergelijken. Maar als ik een Goldduck met 988 CP heb en eentje met 800 CP, gooi je die lage toch gewoon weg? 8)
     
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Nou, nee dus :) Belangrijker is nog de moveset. Mijn goldie heeft water gun wat een STAB bonus geeft, omdat het dezelfde type aanval is als de pokemon zelf en het daardoor een van de beste moves maakt die je kan hebben (naast het feit dat die aanval erg snel is). Daarna komen IV's en daarna pas de CP. CP kan je namelijk gewoon levellen. Elke keer kan je weer verder levellen als jouw trainerlevel omhoog gaat.

    Ik vind het juist een mooie extra laag. Ben dan ook een liefhebber van farm/loot games, dus ja :+ Ik kijk er nu naar uit om de beste weedle, rattata of caterpie te vinden. Beste Pidgeot atm is 825 met 88% IV stats. Die kreeg ik uit een eitje en maakte de teleurstelling al gelijk een stuk minder voor mij.

    edit: @Siemenn dit is bijvoorbeeld een post op /r/thesilphroad
    Voorbeeldje: Stel je hebt een weedle gekregen op level 18 en later op level 26. Die van level 26 heeft gelijk een CP van 350 en die van level 18 misschien net aan 200. Zou je die eerste gaan upgraden toch? Nee, niet als die van level 18 een 90% IV rating heeft. De uiteindelijke CP kan daardoor veel hoger komen na upgraden dan die van 350.
    Zo zijn de sterkste vaporeons allemaal met hoge IV's.
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2016
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    True. Ik vang dagelijks echt veel pokemon thuis (jynx, dratini, nidoran, drowzee, abra en dan nog de pidgeys,ratatas en magicarp).

    Op tomorrowland had ik een magmar spawn op m'n werkplek haha.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Had je mee moeten adverteren :+ Even snel een bordje maken ofzo of aan de baas vragen of er lures gedropt konden worden. Zullen vast veel mensen dan naar jouw tentje gekomen zijn
     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Werkt dat echt? En werkt het ook hetzelfde voor een lure?
     
  10. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik gebruik Weedles momenteel vooral voor farmen zodat ik ze kan evolueren en weg tyfen. :+
    Maar bij 'serieuze pokémon' zal ik wel gaan kijken naar IV stats inderdaad. Ik vraag me alleen af: hoe weet jij dat jouw Pidgeot exact 88% IV stats heeft? Een paar keer gelevelled en dat steeds ingevoerd totdat de calculator van pokeassistant nog maar 1 mogelijkheid had? Mijn pidgeot heeft namelijk 20 mogelijke IV combinaties, met range van 26 - 75% :+.

    Mijn zojuist uit het ei gekropen Jynxje zit overigens tussen 84 - 86%. Alleen kom je die amper tegen, dus echt levellen gaat niet werken dan :+
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    3 mogelijkheden. Allemaal 88%. Vandaar
     
    Siemenn vindt dit leuk.
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
    Ik snap geen fucj meer van deze shit iedereen vangt betere shit dan ik en ik raak er FUCKING gefrustreerd van
     
    L.A., Alexknl en Killamonkey vinden dit leuk.
  13. Bh3207

    Bh3207 New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had 35 candys van poliwag deed ipv evolve transfer als je hem dan opnieuw vangt heb je dan je candys nog?

    Iemand die dat weet???

    Alvast bedankt
     
  14. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ja, je behoudt de candies. Alleen even op zoek gaan naar een Poliwag in het wild dus :)
     
  15. Bh3207

    Bh3207 New Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt man gelukkig maar hahahaha
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.486
    Leuk Bevonden:
    5.087
    [​IMG]

    Welke pokémon is dit? :+
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
    Rot toch op dat wil ik ook godverdomme
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Haha was backstage dus dat kon helaas niet, maar waren wel 2 securitygasten die vaak even kwamen met hun mobiel. Op een gegeven moment 8 bewakers daar hha.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.486
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Ja ik ook maar heb hem niet 8)
     
  20. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Abra
     
    Jorrie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina