Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

1. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955

Heeft Matt geld nodig? Wat een vreselijke miscast. Hoeveel chinese papi's/leipe hollywood papi's crossover films gaan we nog krijgen?

Een heleboel. Want moneys

2. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    John Sick

Hahahaha, holy shit _O_

8/10

Sent from my A0001 using Tapatalk

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Criminal - Verrassend is het eerste wat in mij op komt. Ik had deels een cliché matige actiethriller verwacht, maar dat is het niet. Het begint wanneer de rol van Ryan Reynolds word overgenomen door Kevin Costner. Costner speelt de hele film door een briljante psychopaat en zijn stem, alsmede ook zijn acteer werk, zijn voor zijn doen van een bijzonder goed niveau. Tel daarbij de zeker niet on aangename rol van zijn vrouw bij op (Gal Gadot), en je hebt een aparte relatie tussen die twee.

Het verhaal gaat in een rap tempo, met een paar kleine en verrassende plot twisten. Actie is op momenten en beetje teveel Hollywood, maar de grootsheid die deze film probeert uit te stralen is niet overdreven uitgewerkt. De chaos op een universiteit in London tijdens één van de scenes zijn een goed voorbeeld waar verwarring bij veiligheidsdiensten en terreur samen gaan. Niet te groot, maar ook niet te kleinschalig.

Dan zijn er een paar acteurs die genoemd moeten worden. Ik ben geen fan van Tommy Lee Jones. Ik vind hem vaak teveel op dezelfde manier acteren. Hij komt op mij niet over als een vreselijk getalenteerde acteur, te standaard, maar zijn rol is gelukkig beperkt. Oldman speelt helaas ook teleurstellend, in een verkorte versie van zijn rol als Com. Gordon uit The Dark Knight, komt hij te herkenbaar over. De locaties zijn goed gekozen, maar merendeels zijn dat locaties in en rond London.

De slechterik vond ik een opvallende keuze, maar acteur Jordi Mollà (Koning Filips II uit Elizabeth - The Golden Age) zet hem standaard neer. Het is jammer dat Alan Rickman niet meer leeft, die had deze rol briljant in kunnen vullen gezien zijn prestatie in Die Hard.

De actie, het verhaal, de locaties, de kleine plot twisten, de keiharde en sterke rol van Costner, de emoties die Gadot laat zien. Er zijn goede en sterke punten, waarvan ik Costner en Gadot de sterkste vond. De soundtrack is ook een flinke positieve verassing, met Madsonik - Drift And Fall Again, het hoofdnummer, als absoluut hoogtepunt. Al met al gooi ik deze film op een welverdiende 7.5/10

Reckuuza vindt dit leuk.
  4. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    tering schrijf even een review om half 6 in de nacht.

5. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Wat bedoel je eigenlijk met crossover? Dat een Amerikaan in een Chinese productie meespeelt? Best raar dat dat een ding is. Er spelen duizenden buitenlanders in Amerikaanse producties toch? Of is dat iets anders?

L.A. vindt dit leuk.
  6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Haha die film lijkt mij wel vet eigenlijk.

7. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Als je dan een goede cross over wilt zien, kijk dan The Flowers of War. Goede film met Christian Bale. Wrede film ook, op een enkel moment zelfs schokkend. :)

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Zhang Yimou is gewoon een baas. Dat snapt Matt Damon ook.

9. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Ik ben gisteren na 20min de zaal uitgelopen vanwege de shaky cam, kreeg er gewoon koppijn van.
    Constant ingezoomd, raar geknipt en zelfs bij een rustige scène werd de camera niet stil gehouden. Er was echt geen touw aan vast te knopen.

AnubisNefer vindt dit leuk.
  10. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ligt aan jou

11. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Dat dacht ik in eerste instantie ook totdat mijn vrouw vroeg of we svp konden gaan.
    Even Googlen op shaky cam jason bourne leert mij ook dat ik niet de enige ben die het als vervelend heeft ervaren.

12. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955

Fiasco, L.A. en Matrix vinden dit leuk.
  13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
  14. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Okay, okay, deze lijkt mij leuk. Voor een keertje ;-)

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Oogherpes

16. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Je avatar?

Ja, dat vind ik ook ja.

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Serieus?:rolleyes:

18. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hmmm morgen komt m'n Xbox One S! Netflix streaming in 4K gaat goed (moest wel nieuwe kabels trekken, maar is ook gelukt :+ ), maar ben echt benieuwd naar 'losless' beeld. Fucking zin in! :D

19. Schil1

Schil1 GT : Schil1

Leuk Bevonden:
    73
    ik vond dat ook niet echt prettig bij Bourne moet ik zeggen , ik ben wel blijven kijken want zo storend was het ook weer niet maar het viel mij ook op

nu zat ik wel op rij 5 dus redelijk vooraan , misschien dat het daardoor meer opvalt want mijn collega had het ook en die zat op rij 4

20. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Tja, Netflix is niet bepaald 'losless' te noemen. Behoorlijke compressie op het beeld (en menig ISP knijpt Netflix sowieso af), waardoor het voor menig persoon niet beter is dan een goede BR disc.
    Xbox One S is desondanks best nice, ook vanwege UHD BR speler. TV fabrikanten hebben 4K TV's als een malle gepushed (lekker de leken gek maken, verkoopt makkelijk). Content begint langzaam te komen, heeft nog wat tijd nodig. Maar aanbod van spelers valt nog heel erg tegen. In US dalen de prijzen lekker, maar hier kan de One S het zeer goed gaan doen vanwege de speler.

---

Nieuwe Bourne had toch bewust de shaky / zoom technieken om het wat actievoller / spectaculairder te maken? Film nog niet gezien en geen idee of het tof of juist vervelend is. Misschien komend weekend kijken (of Suicide Squad).

Deel Deze Pagina