Ik ging er op basis van de afbeelding vanuit dat je op de 2e positie in het schema een splitter had gebruikt. Op de afbeelding van de switch staat echter I/O waardoor je zou verwachten dat deze ook een signaal van een van de andere posities zou kunnen doorgeven. Anders zou ik verwachten dat het slechts als input gelabeld zou zijn.
Of een splitter i.p.v. 2e switch dan wel goed werkt weet ik niet (ik vrees net als jij voor de extra onderbreking, al is het wel goedkoper dan een nieuw kastje uit China dat je moeilijk retour kunt sturen). In dat opzicht is één enkel apparaatje misschien minder gevoelig voor storingen. Ik heb zelf helaas geen ervaringen met dergelijke splitters/converters/switches dus kan je geen advies geven. Mijn antwoord was enkel bedoeld als een richting waarin je kunt zoeken.
Een heel ander idee: aan wat voor type display is de PS4 aangesloten? Een tv heeft vaak ook een optische aansluiting die je met de Z906 kunt verbinden. Een nadeel kan zijn dat sommige tv's dan het geluid aanpassen. Sommige tv's geven bijvoorbeeld geen DTS door maar alleen Dolby Digital of in het ergste geval wordt het slechts stereo. Dat hangt af van de specifieke tv. Voor games zal het iets anders liggen, maar daar heb ik geen ervaring mee (worden daar DTS/Dolby Digital codecs gebruikt of is dat PCM bijvoorbeeld).
De Z906 heeft naast de digitale aansluitingen een optie om middels 3 kabels met elk 3,5mm hoofdtelefoonaansluitingen de PC te koppelen. Daarvoor moet je PC wel beschikken over de juiste aansluitingen en ondersteuning vanuit het moederbord (dan worden de groene, blauwe en roze 3,5mm aansluiting gebruikt om een 5.1 signaal door te geven).
Wederom weet ik niet in hoeverre je met deze opties je aan geluidskwaliteit inlevert.
Op deze manier heb je geen optische splitter of iets dergelijks nodig.
Laatst bewerkt: 23 feb 2016