[Multi] No Man's Sky

Discussie in 'Games' gestart door Conscience, 1 jul 2014.

1. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    Pure PlayStation - 8/10

No Man's Sky aims to capture your imagination ad throw you into an adventure like no game has ever done before. It succeeds in creating a scarily vast universe in which you, the player, feel so tiny and insignificant. The thought that you'll never see another human is equally depressing as it is awesome. You know there's others out there, but the most interaction you'll ever have is landing on a planet called 'Your Mum'.

It's a drag at times, especially once you dedicate yourself to getting to the center and seeing what all the fuss is about, but it's not really the end goal that matters, it's the journey. If you're a fan of exploration games, go for it.

Yes, I know there’s a day-one patch on the way. What I care about is reviewing what people will have straight out of the box on the day they get their copy, the game that was handed over the counter to them when they parted with their cash in good faith. If the update drastically changes the experience of the game, so much so that’s it’s unrecognisable from what’s originally on the disc, then there’s something fundamentally wrong with the way games are being made; I wouldn’t pay for Chocolate Rice Crispies, receive plain Rice Crispies and then be told to wait while Kelloggs gets the chocolate flavouring together. Silly analogy, but it’s the same principle.

Deze review is zonder de day 1 patch gespeeld.

2. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    De review embargo verloopt morgen, maar morgen komt pas de day 1 patch uit. Dus de meeste reviews zullen wel pas over een week online komen.

Heb ook ergens gelezen dat de meeste sites nog geen review exemplaar hebben ontvangen. Omdat Sony eerst wil dat de day 1 patch uit is.

3. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Even een snel topic tussendoor waar iedereen kan posten als ze de game voor woensdag al hebben kunnen scoren.

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Als deze game echt kanonsschoten gaat afvuren, dan hoop ik echt dat die ook voor de One komt. PS4 en PC, hoe de fuck kan de One daar ontbreken zou je zeggen?

Ik kan mezelf op moment niet verantwoorden als ik een PS4 haal met deze game, tweedehands of niet.

Ik denk dat ik hem eerst voor de PC haal, en misschien ooit voor de One. Of er een One release komt weet ik niet, niets over kunnen vinden, maar met een mega succes voor deze game kan het moeilijk lang duren.

Het enige waar ik eventueel nog bang voor ben is de controls op de PC. Ik heb Elite - Dangerous gespeeld, zowel op de One als de PC. Die controls waren echt achterlijk moeilijk en ingewikkeld.

Weet iemand uit het hoofd of je op de PC ook een controller kan gebruiken en zoja welke??? Ik heb net al 30 minuten lopen zoeken naar o.a. controller info op de PC, al ook aanbiedingen van de game en controllers, maar ik kon alleen maar vage opmerkingen op o.a. reddit vinden.

Mijn dank zal groot zijn. Nu alleen bidden of mijn PC dit een beetje gaat trekken. PC specs staan in een spoiler.
    GPU: GeForce GTX 560 Ti, CPU: Intel(R) Core(TM) i7-2600K CPU @ 3.40GHz, Geheugen: 8,00 GB RAM (7,98 GB bruikbaar), Huidige resolutie: 1920 x 1080, 50Hz, Versie stuurprogramma: 368.81, Besturingssysteem: Microsoft Windows 10 Home.

5. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    deze game is in vergelijking met Elite een makkie qua besturing etc. Dat is iets wat Sean ook graag wilde.

6. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Dit is ook minder een sim dan Elite. Daarom lijkt het me ook ontspannen gamen, dit is meer Forza en Elite lijkt meer op een PCars qua speelwijze.

AnubisNefer vindt dit leuk.
  7. Cliff

Cliff Active Member

Leuk Bevonden:
    127
    Ik kan er iig niet meer tegen. Ik zit vooraan in de hype train. En aan het werk vandaag... Gelukkig had mijn vrouw al aangeboden even op zoek te gaan voor me vandaag hahah

8. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Hahaha moet je even kijken naar deze vid en dan vanaf 08:50. Lol geweldig zoals die gast het voorlegt.
    Dilemma dilemma,

MAD 1976 vindt dit leuk.
  9. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.151
    Inderdaad is dat wel een dillema, als je schip af is en je de planeet kunt verlaten ben je waarschijnlijk de laatste bezoeker en je beginplaneet is toch altijd iets specialer dan de volgende 10 :)

Olijke Poffer vindt dit leuk.
  10. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Zo moeilijk is dat niet Yellow; Xbone kan het niet aan.:+

Seriously; het is gewoon een console exclusive voor PS4, dus lijkt mij sterk dat de game naar Xbone komt.

Yellow 13 vindt dit leuk.
  11. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik heb er een PS4 voor gekocht dus zou wel balen als ie binnen een maand naar Xbone zou komen :) Al zou ik de One wel gunnen, als hij echt zo goed gaat zijn.

12. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Elite vond ik redelijk makkelijk qua controles, juist iets te simpel :+

Maar dat was dan ook met muis en tobo.

Heb er zin in! Vandaag even preloaden en dan woensdagochtend maar even spelen.

13. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Lol ik ook. Maar balen zou ik niet want ik vind het wel een prettige console eigenlijk. Maar ook speciaal voor NMS aangeschaft en ook een beetje vanwege PSVR maar dat is er later bij gekomen.

14. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Xbox One controller met kabeltje aansluiten op pc. Windows herkent de controller en installeert meteen de driver.
    Je hebt ook zo een usb om draadloos te connecten, maar dat lijkt me niet nodig als je aan het bureau zit.

Ik denk dat ik voor het vliegen zelf inderdaad de controller gebruik, ligt er wel aan hoe het schieten is tijdens het vliegen though. Maar gewoon relaxed rondvliegen doe ik met controller. Op de planeet rondlopen is met toetsenbord&muis uiteraard het fijnste.

15. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Game aan het preloaden, scheelt weer dat dat mooi kan :cool:

16. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Jups die van mij staat er ook al op. Nu alleen nog de update..

17. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    Die is maar 800 mb.

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Heb net de S gekocht een paar dagen geleden. Daar zit de kabel van de P & C kit bij, moest ik apart kopen, maar zal wel lukken toch? Mooi, dan moet de PC versie wel gaan lukken. Beter niet hier apart een console voor halen. Wie weet dat ooit naar de One komt. Jaren terug zeiden ze dat wel vaker van oude PS exclusives, maar gebeurde het toch een paar keer.

19. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Jep, die kabel van de P&C kit gebruik ik ook.
    Kan met elke micro usb kabel btw, maar die van die kit is gewoon stevige aansluiting en lekker lang.

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Toch een klein beetje NMS spelen op de Xbox. :+:thumbs:

Deel Deze Pagina