Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

1. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
  2. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Eh? Wat? Kijk even in de "spoiler" aub?

Iron Man 2 = 72%
    Average Rating: 6.5/10
    Reviews Counted: 276
    Fresh: 200
    Rotten: 76

Iron Man 3 = 79%
    Average Rating: 7/10
    Reviews Counted: 291
    Fresh: 230
    Rotten: 61

Avengers : Age of Ultron = 75%
    Average Rating: 6.7/10
    Reviews Counted: 309
    Fresh: 231
    Rotten: 78

Captain America : The First Avenger = 80%
    Average Rating: 6.9/10
    Reviews Counted: 245
    Fresh: 195
    Rotten: 50

Vergelijk dat nu eens met dit:

The Green Lantern = 26%
    Average Rating: 4.6/10
    Reviews Counted: 226
    Fresh: 59
    Rotten: 167

Man of Steel = 55%
    Average Rating: 6.2/10
    Reviews Counted: 301
    Fresh: 167
    Rotten: 134

Superman Returns = 76%
    Average Rating: 7/10
    Reviews Counted: 258
    Fresh: 195
    Rotten: 63

Batman vs Superman = 27%
    Average Rating: 4.9/10
    Reviews Counted: 344
    Fresh: 94
    Rotten: 250

Suicide Squad = 26%
    Average Rating: 4.7/10
    Reviews Counted: 261
    Fresh: 67
    Rotten: 194

... hoe de fuck kan je zeggen dat Iron Man 2, 3 of Age of Ultron de "wind" van voren kreeg? Iron Man 2 is de zwakste uit de hele reeks en Age of Ultron was vermakelijk. Vergeleken met Man of Steel, BvS of Suicide Squad zijn het stuk voor stuk allemaal BETERE films. Ik ben een comic-book junky (mja, was) en vind het jammer dat DC Comics zoveel moeite heeft met het opzetten/maken van een degelijke film.

In de Marvel films zit tot nu toe wel een rode draad die je van begin tot einde (redelijk) kan volgen. Datgeen ontbreekt gewoon in de DC Comic films. Dat gevoel bij DC (betrokkenheid bij een personage) heb ik, afgezien van het Kevin Costner kopt een tornado stukje, niet.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Moet zeggen begon de Marvel films pas na phase two pas goed te vinden. De eerste Captain America film daar krijg ik nog steeds kriebels van. Waar ik nu Winter Soldier de beste vind van alles.
    DC extended Universe is pas net begonnen in 2013 en lopen eigenlijk 5 jaar achter op Marvel. En dat merk je wel aan dingen. Waar Marvel hun formule heeft gevonden is DC nog opzoek. En dat maakt het extra groot probleem omdat Marvel er is als benchmark en zo kijken reviewers ook en baseren ze scores ook op. Daarnaast moet imo DC ook meer hun eigen ding doen en directors meer hun ding laten doen en niet als WB zijnde als een gek cutten. Justice League komt veel te snel imo omdat ze een soort van Avengers achtig iets willen hebben. Waar ze beter gewoon eerst MoS 2 hadden kunnen maken, Batman movie, Wonder Woman movie, BvS, en pas dan een Justice League. Maar dat is in een ideale wereld waar ze alle tijd hebben. Ik denk dat het wel goed komt en hoop het ook want imo is de DC universe nog steeds het meest interessante.

Rampage vindt dit leuk.
  4. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Ik vind Man of Steel en BvS anders een stuk beter dan de laatste Marvel films. Die films hebben een visueel betere stijl en ook de actie vind ik beter gedaan. Suicide Squad was ook prima totdat het dezelfde fout maakt die je ook in vrij veel Marvel films ziet: weinig indrukwekkende villain. Gelukkig zaten er wel een paar boeiende personages in zoals Deadshot, Quinn en Joker waar ik nog wel meer van wil zien in tegenstelling tot bijv. Ant-Man.

MCU is wel beter opgebouwd tot nu toe, maar wat betreft individuele films doet DC echt niet onder aan de betere Marvel films. Denk dat het ook gewoon populair is om te haten op DC films. Suicide Squad 26% tegenover 73% Ghostbusters, dacht het niet. :lol:

5. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Tuurlijk. The First Avenger is ook niet geweldig maar wel leuk om naar te kijken. Begin van een belangrijk karakter die het ultieme offer brengt (uiteindelijk dan). Het karakter Captain America is ook niet een van de spectaculairste maar wel de belangrijkste. Winter Soldier en Civil War is een hele verbetering t.o.v de start-film. Thor 1 en Thor 2 zijn ook leuk ... maar probeer maar eens een gegronde film te maken met dat materiaal :+

Probleem met de DC Comics is dat ze nu teveel introduceren in één film. Man of Steel was een prima start. Was, imo, niet veel mis met die film afgezien van het dunne verhaal en de "alles naar de klote" mentaliteit. Had daar dan inderdaad mee verder gegaan, precies wat jij zegt. Het gaat nu veel te snel. Erg jammer.

Dat reviewers de Marvel film als maatstaf gebruiken denk ik overigens dan weer niet. De huidige DC films zijn gewoon niet goed genoeg. Belachelijk plot, verhaal en gigantische brain-fuck kwa actie. Leuk dat gevecht tussen Batman, Wonderwoman en Superman vs Doomsday ... maar kolere, na 2 minuten was ik daar al klaar mee. De DC universe is rete boeiend ... maar met de huidige films komt dat er niet uit.

MoS is een leuke film. Zeker als je die gaat vergelijken met BvS of SS. De huidige berichten over Suicide Squad is dat deze dus eerst een R-rating had. Oftewel, 16+. Erg jammer dat dat dus weer teruggeschroeft is. Helaas merk je aan de film dat er stukken ontbreken. Scenes die constant in de trailers zaten zijn weg ... en de Joker. Tja, dat weet jij ook wel.

Batman Begins, The Dark Knight en The Dark Knight Rises zijn ge-wel-dige DC films. Waarom? Omdat het echt aanvoelt. Tel daarbij op dat je een fantastische regisseur hebt en een uitstekend script en je hebt een succes. Had dan godver gewoon met Bale-Man verder gegaan. Dan had je die tijd in (bijvoorbeeld) Batman vs Superman anders kunnen gebruiken omdat je dit karakter al kent. Je kent Bale-Man en je kent de nieuwe Superman.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Mwah de Dark Knight films waren zeker goed qua wereld en het verhaal. Maar de actie was wel super belabberd. En waren de films aardig donker. Iets waar BvS nu op afgerekend wordt.
    En nu ik Batfleck gezien heb weet ik niet of ik graag Bale zou willen zien. Vooral met die stem van hem.

7. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    The Dark Knight Rises was ... de minste. Heb die twee keer gezien :+ The Dark Knight en Batman Begins wel wat vaker. De hele setting is gewoon goed :) Rises? Not so much. Nu is Battfleck geen verkeerde acteur en zeker geen verkeerde Batman. Had liever een solo film gezien met de nieuwe Battfleck.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Die komt er ook gelukkig ook. Maar ja het loopt allemaal een beetje raar omdat ze terrein moeten goed maken op Marvel. Dus ipv van MoS 2 kwam BvS omdat het met Batman samen beter verkoopt. Maar ja had dan lekker een stand alone Batman gemaakt. Maar misschien vonden ze dat weer te vroeg na The Dark Knight films. Wat ik ook wel weer kan begrijpen. Maar overal heeft Marvel lang geleden een lijn uitgestippeld en werken dat nu lekker uit. Waar DC meer had van. Shit die marvel films werken, beter doen wij dat ook.

Denk dat Wonder Woman btw wel goed gaat werken. Dat is een mooie origins story en alleen focus op haar. Beter gaan ze alleen geen shit doen met Goden ofzo. Zoals Ares. Hou het lekker in WW1. Haar introductie in onze wereld en of ze deze wereld moet helpen of niet. DC heeft met haar een best grote troef in handen. Die Marvel een beetje mist. Al komt Captain Marvel natuurlijk. Maar ze hadden gewoon een keer een Black Widow movie moeten maken.

9. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329

Black Widow's karakter is bij lange na niet zo populair als Wonder Woman :) Sure, ik teken ervoor om ScarJo weer te zien met d'r vreselijke lekkere achterwerk en b00bs. Maar dat terzijde. Geloof wel dat er sprake van is

Wonder Woman ziet er inderdaad leuk uit. Jammer dat dat kattengejank deuntje in de trailer zat.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee, Maar Marvel kan wel van die uitstapjes doen tegenwoordig en is Black Widow een stuk bekender dan eerst. Daarnaast is Johannson een grote naam wat gelijk ook helpt. De leegte van een sterke vrouwelijke superhero hadden ze allang kunnen opvullen.
    Btw welk kattengejank? Je bedoeld niet de theme hopelijk? Want die shit is episch. :eek:

Rampage vindt dit leuk.
  11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dit.

In BvS was dat al episch toen die tune begon. :eek:

AnubisNefer vindt dit leuk.
  12. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Damn die Wonder Woman theme was echt epic inderdaad! Eerste keer dat je hem hoort, dan zie je die foto, dan nog een keer... en dan uiteindelijk bij de grande finale. Dat was echt lekker!

Rampage en AnubisNefer vinden dit leuk.
  13. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ja, die kut tune inderdaad.

14. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Haha damn gast hoe kan je dát nou vinden? :eek:

Enfin ieder z'n mening enzovoorts.

15. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Dat "gejank" in het begin mag er van mij echt uit. Vreselijk. De rest van de Wonder-Woman theme is dikke prima... maar dat stukje? Alsof ze een kat over een viool heen schuren.

16. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Viool? Well, at least your close.... ;-)

Rampage vindt dit leuk.
  17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Die stem van Bale als Batman was echt irritant. Heel erg jammer. Maar die stemvervormer van Affleck vind ik ook weer 3x niks. Laat de acteur gewoon normaal praten zoals Keaton deed. Tenzij ik mij vergis,maar volgens mij niet.

Zelf vond ik van de Marvel films Iron Man 2, The first Avenger en Age of Ultron ook minder dan de andere Marvel films, maar waar het zich onderscheid van BvS is dat het tenminste nog wel echt vermakelijke films blijven terwijl ik BvS eigenlijk gewoon als een saaie boel heb ervaren. Heeft denk ik echt voor het grootste deel te maken met Zack Snyder. Ik hoop dat we een andere director krijgen voor toekomstige Supes and Batman films.

MoS en BvS beter dan een Winter Soldier en Civil War? Damn...iedereen zijn ding natuurlijk ,maar dat kan ik echt niet begrijpen. Die Marvel films zijn uitermate leuk om te kijken, bevatte interessante personages en het boeit gewoon en de humor stoort niet. Zat er humor in BvS? Ik geloof een scene en dat was gewoon echt slecht gedaan vond ik. Ik denk zelf dat ik Suicide Squad crap ga vinden. Althans sowieso Leto als Joker, want wanneer ik hem zie in die trailers en op foto's heb ik echt zoiets van...''really?'' gewoon triest slecht. De hele style doet me ook niets verder, maar ik wil de film nog wel gaan zien. Juist Ant-Man vond ik een verassing. Heb mij prima ermee vermaakt.

Heeft voor mij verder niks met haat te maken. Afgezien van de Nolan Trilogy van Batman vind ik de DC films heel heeeeeeel erg matigjes.

Laatst bewerkt: 9 aug 2016
  18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik vind geen stemvervormer niet echt logisch. Bruce is ook geen onbekend persoon verder.
    Keaton deed gewoon een lagere voice. Maar dat vind ik ook een beetje vreemd.

19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Maar het blijven films gebaseerd op comics, fictie. Dan mag hij best praten met zijn normale stem. En als we trouwens naar dat gaan kijken....waarom ziet echt niemand dat Clark gewoon Supes is? Hij doet zijn bril af en gelijk is hij niet meer te herkennen. Wellicht is dit al eens uigelegd maar ik zou het niet weten. :)

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Omdat het meer is dan een bril. Reeve deed het imo het beste. Kent was meer een beetje en nerd met simpele kleren, bril, andere houding en stem. En minder zelf vertrouwen.
    Daarnaast verwacht niemand dat Superman een normaal leven heeft. Ik bedoel waarom zou je als je Superman bent.
    Snap ook je eerste punt niet echt?

Deel Deze Pagina