Als je even in- en uitstapt in je spaceship maakt ie als het goed is een save-pointje aan, en anders heb je vaak save-points bij die kleine kampjes waar je soms kunt schuilen, aangegeven op je radar met een vraagteken (totdat je ze hebt ontdekt).
bij stations staat een paal waar je kunt saven of in en uit je schip klimmen saved de game ook volgens mij.
Trouwens als ik een vliegend beest moet scannen knal ik ze gewoon uit de lucht . Eerst een tijd aan het klooien maar dan maar op deze manier. Is het trouwens een spoiler als je verteld welke race je tegen komt?
Heb mijn save file van gisteren verwijderd. En ben nu op een heel andere planeet begonnen. Het vervelende aan deze planeet is dat je om te overleven Zink of Titanium nodig hebt. Op mijn planeet van gisteren had ik koolstof nodig om te overleden (Koolstof kan je gewoon uit bomen halen). Zink en Titanium kom ik heel sporadisch tegen. En als ik het tegenkom is het heel weinig. Heb net mijn schip gerepareerd en moet nu resources zoeken om het op te laden. Dus ik ben nog niet zo heel ver. Maar ik denk dat ik straks eindelijk in space kan gaan vliegen. Nooit gedacht dat een game waarbij je een beetje aan het rondlopen bent, zo verslavend zou zijn. Erg vette game !!! Denk dat ik Minecraft hierna ook maar moet gaan proberen.
Ben ook helemaal hooked. Een planeet nu op 90%. Hoef nog maar 1 beest, maar waar...........Zoeken, zoeken en nog eens zoeken.
Mjah, reviewer zegt dat hij het pas echt leuk begon te vinden na 15-20 uur, en hoewel ik dat gedeeltelijk kan begrijpen, vinden veel mensen het nu de eerste paar uur ook al leuk. EErste uur had ik ook iets van: "mjah, ik zit hier een beetje vast terwijl ik lekker mijn eigen ding zou willen doen", maar zodra je je daar een beetje overheen zet en de opdrachtjes doet om van je planeet af te komen, dan kom je er wel echt in... Zelfs afgelopen nacht, terwijl ik eigenlijk al klaar was om te gaan slapen, nog even 10 minuutjes aangegooid, nog even wat in mijn inventory lopen klooien, wat upgrades gedaan, nog wat kistjes geopend, beetje naar de sky gekeken, verder in die 10 minuten op exact dezelfde plek gebleven als waar ik al was, dus ship verder niet aangeraakt, en toen gesaved en gaan slapen. Het duurt even voor de game je 'pakt', wellicht ook erg afhankelijk van je eerste planeten, maar zodra je erin zit, dan is het wel een goede ervaring. Het kan zeker nog veel beter (3rd person mode, eigen avatar maken, toffe photo-mode, wellicht een eigen base maken die je dan op verschillende planeten neer kunt kwakken als je genoeg resources hebt, etc etc), maar vooralsnog ben ik wel tevreden.
Mij kan het niets schelen want er gezegd wordt door wie dan ook. Ik vind het zo'n bizar gave game. Voor mij nu al de allerleukste game ever....
ik had 4 sterren met elites. Stom van mezelf dat ding kwam voorbij en dacht dat ik er wel wat resources uit kon peuteren.
Heb 'm ook maar gehaald. Boxart is sowieso al GOTY. Heb het idee dat deze game het goed doet met een fakkeltje erbij.. Lekker spacen