Update per 29-09-2016
Na terugkomst van ieders welverdiende vakantie, bij voldoende interesse omdat Assetto Corsa MP misschien toch wat tegen valt ……… , de BMW 320 TC2 Cup
- 04-09 Oulton Park International (practice, kwalificatie, gevolgd door 2 heats)
- 11-09 Le Mans Bugatti (practice, gevolgd door 2 heats)
- 18-09 Snetterton 200 (practice, gevolgd door 2 heats)
- 25-09 Silverstone International (practice, gevolgd door 2 heats)
- 02-10 Monaco Azure Circuit PowerStage. (practice, gevolgd door 2 heats)
Algemeen:
20:15 uur: Joinen Lobby
20:30 uur: Practice: 15 minuten
20:50 uur: Heat 1 (+/- 25 min) : Rollende start, reversed Grid o.b.v. stand in de competitie*
21:20 uur: Heat 2 (+/- 25 min) : Rollende start, reversed Grid o.b.v. uitslag Heat 1
* na de zondagavond zal de tussenstand opgemaakt worden, daaruit kan men de startvolgorde voor heat 1 voor de volgende keer aflezen. Mochten er gedurende de competitie nog coureurs bijkomen beginnen zij echter wel achteraan bij aanvang heat 1.
Aandachtspunten/Uitzonderingen:
OULTON PARK:
Voor Oulton Park International zal er t.b.v. de eerste heat wel een 10 min. kwalificatie plaatsvinden en zal heat 1 aanvangen met een staande start o.b.v. uitslag kwalificatie (dus in dit geval geen reversed grid). De tweede heat zal wel rollend aanvangen o.b.v. Reversed Grid uitslag heat 1.
MONACO:
Voor Monaco zal er t.b.v. de eerste heat wel een kwalificatie plaatsvinden. Deze kan vanaf nu gereden worden op het Circuit Monaco Azure. Jouw best gereden tijd moet je posten voor zaterdagavond (1-10: 18:00 uur) in dit topic d.m.v. een screenshot. De tweede heat zal wel rollend aanvangen o.b.v. Reversed Grid uitslag heat 1. Of jouw best gereden tijd d.m.v. HOTLAP of in een lobby wordt gereden maakt niet uit, mits de omstandigheden gelijk zijn en de lobbysettings gelijk zijn aan die in de OP. Zorg wel voor een duidelijk screenshot met tijd! Mocht je geen tijd neerzetten, start je heat 1 achteraan. Deze manier van kwalificeren op Monaco wordt gedaan omdat je dan "verplicht" wordt het circuit voorafgaand aan de race vaak gereden te hebben. Dit circuit,leent zich niet om "ff 10 minuten" van tevoren te leren kennen in deze auto. Bovendien zal bij een crash dit tot meer opstoppingen leiden dan bij circuits met wat meer ruimte, dus zorg dat je de omloop en instuurpunten goed kent.
Weer en ingame tijdstip races: 1 week van tevoren aangekondigd.
Tuning: DEFAULT, wel setup aanmaken
Bandenslijtage: REAL
Fuel Consumption: REAL
TCS/STM/ABS: ALLOWED
Schade: VISUAL ONLY
Verplichte pitstop: NO
Puntentelling gezien vanaf plek 1:
Heat 1: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1
Heat 2: 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1
Monaco Power Stage:
Heat 1: 20,18,16,14,12,10,8,6,4,2
Heat 2: 20,18,16,14,12,10,8,6,4,2
Per coureur, de 2 heats met minst behaalde punten zullen niet meetellen. Deze schrapresultaten zullen pas aan het einde van de cup van het totaal afgetrokken worden.
Racen doen we met minimaal 2 bandjes binnen de witte lijntjes, de reset knop gebruiken we alleen als je op je kop ligt en volledig stil ligt (incl. auto).
Stand per 28-09-2016
Brieving Azuri Circuit 29-09
ALGEMENE MEDEDELING VAN DE WEDSTRIJDLEIDING:
Let met name de eerste paar rondes op, geef elkaar ruimte! Voor het eerst racen we op Monaco en ik weet uit eerdere lobbies dat het goed MOET kunnen gaan.
WEER: Heat 1 Droog, Zonnig
WEER: Heat 2 Droog, Licht Bewolkt
INGAME TIJD: Start Practice: 13:00 uur, Start Heat 2: 22:00 uur (kunstlicht)
DATUM: 15-07-2016
RONDEN per heat: 16. Start vindt plaats in de 2e! ronde
20:15 uur: Lobby Open
20:30 uur: Practice
20:45 uur: Heat 1 (+/- 25 min) : Rollende start, o.b.v. gereden tijden tot zaterdagavond 18:00 uur
21:20 uur: Heat 2 (+/- 25 min) : Rollende start, reversed Grid o.b.v. uitslag Heat 1
(Reversed) Grid Formationlap: Je wordt 1 voor 1 afgeroepen. Je rijdt rustig naar St Devote. De polesitter vangt tussen bocht 1 en 2 (de klim naar boven richting Massenet) het veld op. Als de laatste coureur is aangesloten rijdt het veld in lijn (nr 1 voorop, daarachter nr 2, etc etc. Let op dat je niet te grote gaten laat vallen, MAX 1 autolengte) met max 90 km/hr een hele ronde. De 2e ronde rijdt de polesitter "met max 90 km/hr naar Niveau Chicane (de chicane na de tunnel). De startzone ligt op bij uitkomen cicane t/m Oranje barrierr aan de rechterkant. De startzone is ongeveer 100 mtr lang.
SafetyCar: wordt ALLEEN door de wedstrijdleiding ingeroepen. Als de safetycar wordt ingeroepen zijn direct de dan geldedne posities gelocked. De nr 1 vangt het veld op op de klim naar boven. Als iedereen is aangesloten rijden we 1 opwarm ronde voor de banden, de 2e ronde mag de nr1 de hersstart in de startzone bepalen zoals hierboven beschreven.
Blauwe Vlag: Ik verwacht dat deze tijdens Monaco wel eens gebruikt kan gaan worden. Als je de melding krijgt dan aan de kant en koplopers laten passeren. Bij Safety Car mag je jezelf "unlappen" zodra de wedstrijdleiding dat aangeeft. Er wordt waarschijnlijk dan niet een volle ronde gewacht tot je weer aangesloten bent.
Permanente Gele Zone: Bij Loews Hairpin. Na Mirabeau Haute komt er een flauwe bocht naar links. Als je daar naast elkaar zit heeft de voorligger (zie PJCars positie!) het recht op de bocht. Je sluit dan achte relkaar aan. De gele zone duurt totaan de oranje barrier aan de rechterkant voor Mirabau Bas.
Reset knop: moet je toevoegen zodat je weg kan als je de weg blokkeert.
Visual Dammage: staat uit.
KWALIFCATIETIJDEN AZURI CIRCUIT t/m 29-09
Update (en gesorteerd op rondetijd):
Wiethok: 1:40:258
Rossi: 1:40:894
Jimmy/Dex: 1:41:528
Kimi: 1:41:566
Beltoon: 1:42:854
AZTBTender: 1:42: 906
Loyall: 1:43:272
Novacain: 1:44:144
United Art: 1:44:617
Asjemenou: 1:45:722
Crook: 1:49:641
Racerblade:
GoldPW:
Coldzero:
Danii:
Surrealistic
Elite Cassi
Sterkte!
Laatst bewerkt: 29 sep 2016