1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] No Man's Sky

Discussie in 'Games' gestart door Conscience, 1 jul 2014.

  1. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Op de PS4 heb je zat crashes waar je ook niet blij van word als je net lekker heb lopen minen.
    Ze moeten ze beide gewoon nog patchen.
     
    Yellow 13 en MAD 1976 vinden dit leuk.
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Had er vorige week geen last van, maar sinds deze week elke dag (minstens) 1.....best wel irri (al houd ik er nu beter rekening mee, aka vaker saven:+)
     
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    To be sure Ook nog een backup op usb stick maken... ;-)
     
    MAD 1976 vindt dit leuk.
  4. Guilty 343

    Guilty 343 Active Member

    Berichten:
    782
    Leuk Bevonden:
    91
    damn is het echt zo saai zoals meeste reviews zeggen?
     
  5. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
  6. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Heb sinds het weekend niet meer gespeeld. Start hem zojuist op, maar is onspeelbaar voor mij. Constant flinke framedrops, zelfs freezes van een seconde ofso. Steeds als ik in spaceship ga wordt ik gekatapulteerd naar space en kom met 1 fps naar beneden..

    Edit: nvm, lijkt weer te werken.
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2016
  7. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Ik kan wel begrijpen dat het voor sommige mensen niet is. Maar dat hele gebeuren dat er zo veel dingen beloofd zijn en niet waar gemaakt. Het zal wel maar ik geniet vollop van de game. Zin het zuur dat er zoveel haters op reddit dit helemaal af flamen terwijl als ze zich ingelezen hadden ze precies geweten hadden wat ze konden verwachten. De usual fifa en cod gamers dachten dat ze en space battlefield kregen... Nou nee dus. Hopelijk moven die weer lekker on naar de volgende game en blijft hg lekker sleutelen aan hun game!

    Ben zelf eindelijk begonnen om mijn exosuit fully te upgraden! 38 slots nu. En moet alleen volgens mij nog een jetpack upgrade en een shield dan heb ik alles. Alleen mijj multitool schiet niet op. 12 slots nu en nog nergens ook maar een gevonden met meer slots. Mijn spaceship nu even gebouwd dat ik kan warpen maar daar begin ik wel aan om uit te bouwen als ik met suit en tool klaar ben. Alleen die chrysonite.... Nog maar 200...
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Ik ga denk ik straks ook nog even spelen en naar het volgende system. En zodra ik mijn Atlas pas heb, dan weer terug naar mijn start system en daar alles verkennen, om vervolgens weer de weg naar voren te maken.

    Deze game is exploren pur sang en dat bevalt me wel. Heeft niet zoveel gameplay nodig om leuk te zijn. :)
     
    Olijke Poffer en AnubisNefer vinden dit leuk.
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Eindelijk een Atlas Steen, maar nog geen pas. Wel een volle warp engine. Had hem zelf tot 60% opgeladen en kreeg nog 2 warp cells bij de Atlas Station. Alleen kan ik niet met een volle tank in één keer de sprong naar het volgende deel van mijn quest maken. 5 stelsels verder geloof ik.

    Iemand die weet hoe dat zit of moet ik de sprong, 5 stelsels verder, per 1 doen?
     
  10. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Gewoon per stelsel.

    Btw, tip; niet een volle warpdrive hebben. Als je een ander schip tegenkomt met meer ruimte, ben je je warpcells kwijt...zonde dus.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Dat tweede wat je zei kende ik al, maar heb bij lange na nog niet genoeg geld om een nieuw schip te kopen. Ik wil eerst die Atlas pas, en ben nog best tevreden met mijn pre order schip. Lijkt op een X Wing.

    Gewoon per stelsel, maar in dat geval haal ik het volgende station wel. Bedankt voor de informatie!
     
  12. NaiZuro

    NaiZuro War, war never changes...

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    74
    Kom op Yellow oude vriend, nog geen 48 slots ship??! Haha
     
  13. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Gewoon allemaal zendtorens afgaan en je hebt binnen een uur een schip met 25 slots

    verstuurd via Tapatalk
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  14. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik heb er nu een met 31 en die koste maar 12 mil. Ziet er niet want het is net een roestige torpedo maar maakt niet uit. Ik heb nu ook alle warp drives, Tot aan de theta. Yeahhhh ben nu op blauw en groene stelsels geweest. Echt mooi en gave dingen.
    Het wordt steeds meer zoals in de vids die we hebben gezien van Sean.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    AnubisNefer en Yellow 13 vinden dit leuk.
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    Door de framerate weinig tijd over als het zo traag loopt, maar gezien de PS4 wel goed loopt denk ik wel dat ze het gaan patchen.

    Zendtorentjes dan maar, al heb ik er nog maar 1 via de scanner gevonden. Als het goed is in het stelsel waar ik nu ben. :)
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  16. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Yellow 13 en AnubisNefer vinden dit leuk.
  17. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Ik heb nu 48 exo slots,39 ship slots en 24 multi slots.
    Ik vind geen enkele groter schip meer

    verstuurd via Tapatalk
     
  18. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik heb dacht ik 49 slots op m'n suit, is de max.
    Schip heb ik 28, maar kom niks beters tegen wat ik kan betalen.....18 milj +.....|:-


    Na mijn vorige 'groene' planeet merk ik wel dat ik minder geduld heb voor de minder mooie planeten.
    Is er iets qua grondstoffen waardevols te vinden, dan blijf ik effe hangen, maar anders ben ik er snel weer weg.

    Nu zit ik op mijn 2de groene planeet, echt een plaatje...en heeft nog veel zeldzamere grondstoffen ook, dus hier blijf ik wel effe.:cool: Alle dieren scannen doe ik ook alleen moeite voor op een planeet als deze.

    Doordat zo'n planeet zeldzaam(er) is, is het toch elke keer een wow-moentje als je er 1tje treft, zijn echt mooie beelden!:thumbs:
     
    Olijke Poffer en Xandorra vinden dit leuk.
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Zo, ook maar ff een eerste post van mij in dit topic sinds ik de game heb en speel. ik had er geen enkele verwachting of hype van, dus tegenvallen kon het niet echt. Heb er nu een aantal lange sessies op zitten en op basis daarvan mijn voorlopige mening over de game. Eigenlijk ben ik het op alle punten eens met de IGN review:



    De game heeft zeker potentie, maar laat het eigenlijk op heel veel punten wel liggen. Op zich is space exploration erg cool, en in eerste instantie is het dat ook in NMS. Maar al gauw valt de repetitie op, niet alleen in de gameplay, maar in alles, ook de graphics. Nu ben ik niet zo een die bij games gelijk roept dat het repetitief is, dat zijn nl alle games in meer of mindere mate, maar NMS is het wel heel erg. Het zijn een aantal riedeltjes die zich telkens herhalen. Minen, upgraden, minen, etc. Op welke planeet je dat doet is eigenlijk nog niet eens zo heel spannend of belangrijk (afgezien van sommige extrame planets, die meer een annoyance zijn). Wat daarbij cru is dat als je een nieuwe multitool of ship krijgt, je alle tech weer kan gaan maken ipv ze over te zetten. Nog meer van het zelfde cirkeltje ...

    ook de procedurele gegenereerde wereld is erg repetitief en voelt en ziet er nergens zo uit als een mooie handcrafted wereld. Geen echt super plekken of sights, geen spannende dingen, allemaal meer van hetzelfde met lichte variatie en andere kleurtjes. Persoonlijk heb ik nergens het echt ontdekkings gevoel, de werelden zijn daarvoor te generiek, net als alles erop. Alle gebouwtjes zien er hetzelfde uit, zelfs als het van een andere beschaving (Gek, Vykheen) is. De space ships zijn de positieve uitzondering, daar zie ik mooie creaties en grote verschillen!

    De interactie met Aliens is ook erg beperkt. Slechts statische, nietszeggende gesprekjes op plekjes waar ze zitten te wachten tot je langs komt. Je ziet nooit enige activiteit aan de surface. Geen rondlopende, rijdende aliens, geen onverwachtse encounters, nada. De interactie is niet meer dan die van de statische text adventures die we kennen uit begin jaren 90. Monster aliens of virussen worden alleen beschreven bij sommige monoliths of derelict interfaces in abandoned building. In het ergste geval geef je het verkeerde antwoord en gaat er stukje van je health af. Uhuuuhuuu! We zien en ervaren het nooit 'echt'.

    Wat bij mij ook de ervaring dempt is de inconsistentie: We zitten in een enorm universe, totaal unexplored en wij zijn de explorers. Alles is nieuw dus. Maar waarom heb je dan overal space stations, ruimteschepen, etc. Vliegen die gewoon doelloos rond. En waarom zijn alle planeten dan bezaaid met outposts, trading colonies, shelters, etc. Dan zijn die planeten toch al langer ontdekt? Doen die aliens verder niets dan op ons zitten te wachten ? Logischer zou zijn dat je slechts sporadisch tekens van leven tegenkomt ...

    Technisch is de game verre van perfect en dan hebben we het op de PS4 blijkbaar nog goed... Ik heb al drie compleet freezes gehad, een keer zelfs zo erg dat mijn PS4 in recovery mode ging! De popup is echt schrikbarend slecht, zeker als je met je schip over het oppervlak vliegt. Een zeer, imho, storend iets is dat wanneer je in je spacecraft vliegt, je niet echt de wereld buiten ziet en ervaart. Die wordt pas correct geladen/gegenereerd als je uitstap en buiten rond loopt. Paar voorbeelden; Je zit in een enorme storm, het waait en doet. Je stapt in je craft en weg storm! Geen enkele audo-of visuele anduiding meer dat je in een storm zit. Alsof de zon schijnt. Ga een eindje vliegen en stap weer uit, Pats! Daar is de storm weer. ERG immersion breaking wat mij betreft. Tweede voorbeeld; Je vliegt rond en ziet een enorme pillar Emeril. Je mining hart gaat sneller kloppen en je landt ernaast. Je stapt uit en ... ineens verdwijnt die hele kolom en zie je slechts wat rest stukjes. Die had ik een uur eerder dus al gefarmed, maar dat laat hij vanuit je vliegtuig niet zien, pas als je er vlak naast staat. Eeeeeuw! Ook te voet zie je het pas als er vlak voor staat



    Inventory management hoort bij games (rpgs) en ben ik zeker niet vies van, maar hier is het, zeker in het begin wel erg tedious. Veel meer dingen zouden moeten stacken, zoals die plates, charmes, cells, etc. Nu heeft het openen van alle kisten weinig nut omdat elke item een heel slot in neemt. En zeg nou zelf, wat heb je liever, een Gek Charm van 12k in een slot of een full stack of Emeril? Juist!

    Kortom, een game met potentie, maar met duidelijke flaws. Hopelijk patchen ze er nog wat meer gameplay e.d. in om het langer houdbaar te maken, want voor nu is het een matige game die ik af en toe zal oppakken in between games. Maar lang zal het me steeds niet boeien. Soms is ff minen wel relaxed, maar het is zo jammer dat er verder weinig anders gebeurt ... Ik kijk uit naar DX deze week!

    Ik snap ook geen jota van die star map. Voorlopig volg ik de path to Atlas maar. Maar planeten/stelsels terug vinden waar ik ben geweest lukt me niet. Na 1 warp was ik het al weer kwijt. Handige manier om eerdere stelsels te zien/terug te gaan (al is het volgens mij niet de bedoeling van de game om terug te gaan)

    Meerdere keren gehad, Tegenwoordig spring ik tijdens een minen af en toe in en uit mijn spaceship. Dan saved de game.
    Ook al meerdere keren dwars door het level gevallen met no way to get out:



    Vooral oppassen bij deposits die diep de grond in gaan!

    Dit heb ik dus ook zeer regelmatig en vind ik zeer irritant

    Tot slot, heb nog steeds een 16-slot ship! al zeker 12 signals af gegaan, maar steeds een crappy ship. Keer een 31 slot tegen gekomen bij een trading post maar die kostte 5.2M. Heb nu 4.8M, dus dat moet snel gaan lukken ...
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  20. Guilty 343

    Guilty 343 Active Member

    Berichten:
    782
    Leuk Bevonden:
    91

Deel Deze Pagina