1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] PES 2017

Discussie in 'Games' gestart door Molly, 26 jul 2016.

  1. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik had geen tijd om het goed te bekijken, slechts een paar minuten bekeken. Ik zal later in de middag nog even kijken en hopelijk zijn er dan meer reacties.
     
  2. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Even wat meer gespeeld: Ik heb maar even gekopieerd wat ik in het PES 2017 demo-topic op Digitaalgras heb geschreven:

    Wat mij opvalt is dat de spelers niet meer zo licht aanvoelen als in PES 2016, ze hebben iets meer gewicht. Dat geeft een meer realistischer flow. Naar mijn idee gaat het verdedigen veel beter. In PES 2016 en eerdere versies vond ik geen balans tussen verdedigen en aanvallen zijn. Nu wel.
    Doelpunten maken gaat me nog niet zo goed af ( Kan aan mij liggen ;) ) ; ik schiet veel naast.
    Nadeeltje is dat in deze demo de mogelijkheid tussen verdedigende en aanvallende mentaliteit nog niet gebruikt kan worden; dat staat 'greyed out'. Dat zal wel in orde worden gebracht in het volledige spel, anders hadden ze het niet alleen grijs aangegeven, maar die optie helemaal verwijderd.
    Ik kan nu verder gaan herhalen wat in eerdere beschrijvingen over het spel was opgesomd ( denk aan de vele verbeterde strategiën ) maar van wat ik gespeeld heb is het inderdaad op gameplay/strategie sterk verbeterd. Dit lijkt tenminste weer op de vroegere versies ten tijde van PS2 :)

    ...en als ik je vertel dat zelfs het negatieve Evo-Web helemaal enthousiast is, dan is dat toch iets bijzonders!
     
  3. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Zelf ook demo een potje van 10min gespeeld op PS4.

    Negatief:
    Replays zijn vaak erg blurry

    Even wennen:
    Ligt t aan mij of kun je niet meer continu sprinten bij balbezit? Je moet nu echt tappen om te sprinten in balbezit. Opzich prima, veel realistischer. Wel even wennen. Als ik iets verkeerd doe hoor ik t ook graag.

    Positief:
    Voelt vloeiender aan
    Meer gewicht in spelers
    Bal float lekker in de lucht
    Schoten
    Keepers! Alleen de animaties al.
    Heb in 1 wedstrijd op Superstar 4 gele kaarten gezien. Ik 1, tegenstander 3.

    Wat Han zegt, lijkt meer balans. Kon daardoor af en toe een fijne counteraanval opzetten waaruit ik de 1-0 scoorde. Tevens eindstand.

    Tot nu toe positief.
     
  4. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Je hebt gelijk; je moet nu meer tappen om te sprinten. Elke keer als je een spel start, staat er zo een grijs tekstje met tips erin. Daar stond bij mij een keer ook bij over dat sprinten/tappen. Verder vermoed ik dat je dat ook kunt vinden in de lijst met spelers-bewegingen in het in-game menu.
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Is hij al in USA of EU beschikbaar op PS4?
     
  6. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Hoi Rivanov, da's een tijd terug :)
    Je kan hem volgens mij al overal krijgen, behalve in Europa met een PS4. De PSN in Azië heeft m volgens mij al.
     
  7. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Heb m gedownload met NZ account. Duurde 9min maar, was zo binnen....
     
  8. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    In de EU store komt die zeker morgen pas uit?
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat is alweer even geleden ja. ;)
    Dan download ik 'm wel even op de Xbox One. Heb alleen EU en USA account voor de PS4. Doe ik die morgen wel. :)

    /edit: oh wacht, ik heb wel een Australisch PSN account. Zal daar eens mee kijken.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2016
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Hij is nu aan het downloaden vanuit de US store, dus ben benieuwd. Wel vreemd dat je nu dus zou moeten tappen om te sprinten, en ook raar dat de previews dat niet vermeld hebben. Lijkt me eerlijk gezegd vrij irritant want zoals het was vond ik het prima, maar goed, we zullen het eerst maar eens gaan proberen...
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Via de Australische Store gedownload. Heb de demo geprobeerd op Xbox One en PS4. Op de PS4 lijkt hij wel wat soepeler te lopen. Verder speelt het wel lekker. Heb de laatste jaren weinig PES gespeeld dus het is voor mij sowieso een heel verschil met FIFA. :+

    Schieten werkt wel lekker overigens! Verder ziet het er goed, maar niet overweldigend goed uit. Ik mis overigens wel het commentaar in de demo.
     
  12. Go Ahead Eagles

    Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

    Berichten:
    1.775
    Leuk Bevonden:
    34
    Werkt gewoon zoals in de vorige versies. No worries
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Stuk of 6-8 potjes gespeeld, maar kan niet zeggen dat ik hier blij van word.... helaas.

    - Erg blurry, vooral in de replays. Vind de bal ook iets moeilijker te volgen tijdens de gameplay.
    - Replays in een hele rare snelheid, beetje sneller dan normaal, slechte animaties.
    - Passing erg wisselvallig. In PES2016 gewoon prima, bal kwam vaak gewoon waar je hem wilde hebben, maar hier de ene keer erg zacht, dan weer zeer hard, soms compleet de andere kant op, etc etc.
    - Keepers veel beter dan 2016, al weet ik nog niet of dat daadwerkelijk een verbetering is, of dat je nu niet meer normaal kunt scoren...
    - Qua refs weet ik nog niet of het beter is. In die 6-8 potjes maar 2x een vrije trap meegekregen, maar ook vaak genoeg duels waar je het idee hebt dat er een overtreding gemaakt werd en scheids laat doorspelen.
    - Andersom lijkt de scheids voor zo'n beetje iedere sliding te fluiten, dus al paar keer een rode kaart weten te pakken terwijl dat in 2016 verdomd zeldzaam is, en dan vaak ook bij slidings waarbij je zelf het idee hebt dat ze redelijk op de bal waren...
    - Ik vind dat er nogal wat vertraging zit tussen het moment dat je op je knoppen drukt, en de uitvoering door je speler. Schijnbewegingen zijn op die manier dus vrij nutteloos, of voelen in ieder geval niet echt instinctief aan.
    - Bij vrije trappen vind ik de lijn die je doorgaans ziet voor de baan van je schot minder duidelijk/overzichtelijk dan in 2016.

    Al met al ben ik hier echt niet tevreden mee. Ik vind 2016 eigenlijk uitstekend spelen en hoopte dat 2017 dus gewoon de minpuntjes van die game weg zou poetsen en verder op dezelfde voet door zou gaan, maar dat lijkt helaas geenzins het geval te zijn. Het voelt trager (in de uitvoering), het ziet er blurry en minder strak/goed uit, de passing is erg wisselvallig waardoor je simpelweg niet gewoon kunt vertrouwen op zaken die normaal gesproken heel simpel zouden moeten zijn, keepers maybe TE goed (kan ik nog niet goed beoordelen), scheidsrechters ook nog even afwachten voor ik een definitief oordeel geef.

    Geen idee waarom ze de demo in deze vorm zouden releasen, eerlijk gezegd. Het voelt als een erg vroege versie, en niet bepaald een goede versie. Waar ik bij 2016 vooral gewoon FUN had, voelt dit weer als een game waar je je na verloop van tijd gewoon ontzettend aan gaat lopen irriteren doordat het niet doet wat je wilt dat het doet, terwijl je voor je gevoel wel de juiste knoppen en richtingen gebruikt...

    Dit is wat mij betreft gewoon een paar stappen achteruit. Jammer.
     
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Yeah, had ik ook door in het eerste potje. Gewoon hetzelfde als het de laatste jaren altijd al was. Wel heb je met die dubbele tap dat de bal soms wat ver van je voet afschiet, wat nogal wisselvallig EN irritant is...
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ok, ben al iets milder geworden over de game. Qua vrije trappen een gigantische verbetering tov 2016. Je krijgt ze een stuk vaker toegewezen dit keer. Nog steeds af en toe vreemde beslissingen waarbij de scheids door laat spelen, maar heb er inmiddels ook wel flink wat gekregen, en zojuist met Kroos van 25-30 meter ofzo gescoord, buitenkantje rechts in de rechteronderhoek.

    Veel minpunten blijven staan btw, zoals de input-lag met schijnbewegingen, en hoe het er allemaal uitziet (blurry, rare snelheid replays, etc), maar het begint nu een beetje te wennen.

    Maar goed, maybe dat ik nu iets positiever ben puur en alleen vanwege die vrije trappen.

    AI van de tegenstander qua verdediging is trouwens ook flink verbeterd. Sluiten de boel goed dicht, veel rugdekking, en veel lastiger om er met een steekbal doorheen te komen, en wanneer de bal al goed aankomt, dan heeft je speler vaak te lang nodig om de bal goed mee te nemen waardoor ze alsnog de bal terugveroveren.

    Wel al regelmatig gescoord uit een rebound, dus keeper redt de bal in eerste instantie maar vervolgens kopt/schiet een medespeler hem dan alsnog binnen...

    Nog iets vreemds is dat de voorzetten wel een erg hoge snelheid hebben. Zelfs met een buitenkantje rechts (volgens my Draxler) kwam die pass als een kanonskogel richting Gomez die hem minstens even hard binnen kon koppen...



    Heb hem even op YT gezet. Is wel lage kwaliteit, geen idee waarom, al kan het zijn dat ie achteraf nog beter wordt ofzo....
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2016
  16. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Is nu ook op PSN Nederland te downloaden.
     
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Eigenlijk de hele avond en nog een paar uur in de nacht gespeeld: Ik vind de game veels te 'gehaast'. Je kunt niet echt een tempo bepalen, je hebt niet echt verschillende wedstrijden qua 'gevoel', alles is eigenlijk op volle snelheid, non-stop. Volgens mij was dat met FIFA15 ook een probleem, dat het gewoon de hele tijd non-stop gejaag was.

    Er zitten ook gewoon teveel ergernissen in. Als je op het punt staat alleen op goal af te gaan, door een gelukkige kluts, of een goede pass of een bal-afpak moment, dan zou je normaal gesproken 'weg' zijn, maar eigenlijk houdt de game je hier steeds tegen, op wat voor manier dan ook, dus ook een verdediger herstelt zich opeens razendsnel en veranderd blijkbaar in Husain Bolt, en zelf struikel je over de bal, of je bent opeens super traag, of je hebt even 3 aannames nodig ipv 1, of whatever. Je krijgt een beetje het gevoel dat de game vals-speelt op dat soort momenten, door jouw voordeeltje meteen weer teniet te doen...

    Ik vind dit echt heel jammer. Dit is voor mij nu echt weer zo'n frusti-game waarbij je constant zit: "WTF doe je!?" tegen de spelers in je team. Dit is echt weer een paar stappen terug in kwaliteit. Ik begrijp ook niet hoe het zulke lovende previews heeft kunnen ontvangen. Sommige zaken zijn idd echt heel erg verbeterd, zoals de scheids en de keeper en de AI achterin (als je het 'valsspelen' niet meerekent), maar tegelijkertijd is het qua gameplay en plezier en tempo echt heel erg achteruit gegaan, wat mij betreft.

    Nog 2 kleine minpuntjes en dan stop ik: Ik vind de spelers ook niet echt onderling verschillend aanvoelen, en ik kan het mishebben, maar volgens mij kun je in de set-up van je team niet meer je poppetjes even naar een andere positie slepen, wat nogal irritant is...
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Trap er aub niet in mensen en boycot PES gewoon. Ik heb het jarenlang gespeeld maar pes 2016 was de druppel, slechtste footie ooit. Normaal speel ik een footie een heel kaar, maar nu was ik er na 3maanden extreem klaar mee.

    En iedereen die zegt dat de keepers niet slecht zijn is labiel.
     
  19. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik heb gisteravond nog een paar potjes gespeeld en ik vind de keepers echt prima. Mooie reddingen gezien.

    Wel vind ik het op een of andere manier schokkig spelen. Komt met name door de aannames denk ik (real touch) en het voelt nog steeds niet alsof ik 360 vrije beweging heb.

    Ook vind ik de passing assistance op level 1 te hoog. Heb niet echt het gevoel dat ik echt hoef te sturen.

    Er zijn zeker zaken verbeterd, maar ook zaken nog steeds niet top. Ik denk niet dat ik de game bij de release in huis haal... ik wacht wel even. Vorig seizoen heb ik de game ook amper gespeeld/kunnen spelen.
     
  20. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Heb de demo ook gisteren gespeeld. Qua gameplay voelt het aardig aan en lijkt de juiste route uit 2016 te zijn doorgezet. Veel van de punten die Yi-Long hierboven noemt kan ik me wel in vinden.
    Echter ik heb wel een groot probleem met de game. Het kost me moeite om vol te houden te blijven spelen en dat ligt niet echt aan de gameplay maar aan de in mijn ogen werkelijk hondsberoerde grafische kwaliteiten. Wat is hier in hemelsnaam gebeurd? De openingsscene is fraai (wel een vage waas steeds), de herhalingen en tussenfilmpjes ook. Die zijn filmisch opgezet en de gezichten zijn zeer realistisch. Maar oh wee als het spel zelf gespeeld wordt (het lijken totaal verschillende engines) want de grasmat is erwtensoep, het publiek ziet er ongeveer uit als op de eerste xbox en alles oogt erg kartelig. Dit voelt bijna als een soort HD remaster van een x360 game. Had ook het idee dat PES2016 stukken fraaier oogde in game.
     

Deel Deze Pagina