Potje of 8 gespeeld (Xbox One) dus nog niet echt een heel duidelijke mening kunnen vormen, over het algemeen wel redelijk positief:
+ Adaptive AI, vooral voor offline spelers als ik is dit echt een goede toevoeging. Werkt in de praktijk ook erg goed, ik word er beter door omdat ik mijn tactiek/speelstijl moet aanpassen en het zorgt voor meer diepgang.
+ Individualiteit spelers. Is tot nu toe bij de sterspelers in ieder geval goed te merken. Messi met zijn lichtvoetigheid, Neuer die meevoetbalt, Giroud die bruikbaar is omdat fysieke stats nu eindelijk een rol spelen.
+ Scheidsrechters zijn strenger en de AI maakt meer overtredingen. Wel lijken de scheidsrechters af en toe inconsequent, geen idee of dit bewust is gedaan of niet.
Waar ik nog niet helemaal zeker over ben en nog niet genoeg heb kunnen uittesten (lage diagonale ballen, lobs, schoten vanaf bepaalde positie) zijn de keepers en schoten op doel. Keepers hebben in ieder geval wat nieuwe animaties. Grafisch zijn de licht en- weereffecten, spelersgezichten en uitdrukkingen prima verzorgd maar mis ik nog steeds wel wat details/sfeer. Ook zie je in de herhalingen en intro (bijvoorbeeld in de spelerstunnel) een bepaalde blur waardoor het allemaal wat minder mooi oogt. Het geven van passes voelt goed. Wel heb ik af en toe moeite met switchen van spelers (misschien mis ik in een knop?).
Wat ik ook nog steeds een nadeel vind is dat ik op de Xbox One geen option files kan downloaden met kits/teams e.d. maar dat zal wel met bepaalde rechten te maken hebben.
Laatst bewerkt: 25 aug 2016