Dank heren, voorlopig nog maar even links laten liggen dan. Ultimate is toch nog wel een paar maten te groot voor me.
Manor Racing blijkt in seizoen 2 verder te zijn dan McLaren haha. Misschien ook wel logisch natuurlijk na alle upgrades, gelukkig scheelt het niet al te veel en moet ik ze weer in kunnen halen wat R&D betreft. Melbourne GP gedaan en 8e geworden, vorig seizoen werd ik nog 18e in de Manor.
Playseat evolution volgens mij, heb er wel een standaard bijgekocht voor de versnellingspook, ook een setje dat je de stoel kan verstellen en een mat.
IK heb een playseat challenge, is vrij makkelijk in te stellen naar je wensen en makkelijk op te bergen en niet al te duur. Grootste nadeel is de alcantara achtige stof waardoor je wel muurvast zit en niet weg glijdt maar dat wordt in de zomer wel wat warm Net als in een echte auto
Playseat challenge, verrassend stabiel en prijs kwaliteit verhouding is top plus makkelijk op te bergen.
Heeft iemand hier een TMX stuur? Zoja hoe bevalt die. Ik speel eigenlijk weinig racing games maar wil er wel proberen in te komen. Kan ik dan het beste beginnen met de 458 Spider gezien het leuke prijskaartje of toch de tmx voor de casual racer gamer. Gaat de fun met de spider al een stuk omhoog dan met de controller? Of is die echt gewoon schijt.
De 458 heeft in ieder geval geen FFB, dus je voelt niets van je banden, curbs, etc. Dan voel je met je controller meer. Ik vond die tegenvallen en ben overgestapt naar de TX. Woohoo! TMX geen ervaring mee, maar als die FFB heeft is het zeker de moeite waard om mee te beginnen. Bevalt het, of smaakt het naar meer, dan is de TX denk ik het beste als je niet meer dan 3/400 hebt te besteden daaraan.
Hier het zelfde.. Ook met de 458 spider begonnen en na een jaar over op TX.. Spider is leuk als je maar 1 of 2 uurtjes per dag ofzo raced.. Je voelt er idd helemaal niets mee, geen ffb en geen rumble. Alles moet op eigen gevoel.. Race je meer en vaker dan kan je idd beter na de tx kijken.. Ik gebruik nu een half jaar de TX en die bevalt me uitstekend Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat een fantastische race gisteravond. Ik begon v.a. plek 6 en in de tweede lap nam ik een bocht te ruim, veel te ruim waardoor ik direct achterin het veld belande. Na 50 rondjes gereden te hebben kwam Hamilton (p1) in beeld en in de laatste 2 rondjes haalde ik hem in . Love it! Eindelijk met 6 seconden verschil gewonnen Mocht ook wel na 93 min racen
Gezien ik weinig race toch voor de spider gegaan, wel erg moeilijk. Ik ben zoveel sneller met een controller.
Is idd wennen, had hetzelfde..... reed met de controller altijd bij Forza ook nette tijden en met het stuur in het begin niet. Vooral als het juist een keer mis ging kon ik de auto met de controller veel makkelijker opvangen/corrigeren. Na een tijdje begon ik toch mijn tijden te verbeteren en wil nu niks anders meer. Blijft staan dat sommige mensen sneller zijn. Zo heeft de winnaar bij Forza voor de kaartjes van Le Mans (snelste tijd op Le Mans met een Ford GT) zijn tijd ook neer gezet met een controller. Heb dit spel ook even met controller gespeeld, maar ben echt beduidend sneller nu met het stuur.
Dat komt omdat je geen gevoel in je stuur hebt ben bang voor jou dat je een miskoop heb gedaan zeker als je beetje fanatieke racer bent
Ik heb dik een jaar de project cars cup hier op xbw met een spider wheel gedaan.. Kwam voor mijn gevoel lekker mee in die cups..Later toch over gegaan op TX.. Idd omdat ik verder met het stuurtje niets verneem in de bochten enzo.. Miskoop wil ik de spider niet noemen maar het mist wel wat kwa race beleving Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
PC patch: Spoiler Added an option to search custom multiplayer sessions on Xbox One PS4 – LIGHT BAR – Light bar now turns blue when blue flags are present and red for collisions. Game Additions Added the fuel remaining level next to the fuel mix setting in the MFD Added the ability to chose whether to select a front wing change during pit stops Added ability to alter fuel mix levels during the race start procedure. Added braking telemetry to ghost car DRL within Time Trial Added HUD area adjustment option. PC Specific Fixes Setting Benchmark mode to loop will now loop the benchmark. Improved framerate when running the career hub in 4K and using the laptop. Fixed an issue where the Low Detail graphical preset was displayed as Custom in the advanced Setup menu V-sync Interval now fades out when v-sync is set to OFF AMD – Crossfire – Fixed an issue that resulted in vehicle reflections causing cars to flicker when set to HIGH or above Fixed an issue where some players were not receiving their pre-order bonus features. Steam multiplayer region filter expanded to worldwide. G27 steering wheel is now recognised. General Multiplayer Players on pause during multiplayer races are now driven at the speed level of the chosen AI and ghost to avoid accidents. Safety Car icon has been added to the mini map in online multiplayer races. Fixed a hang where a user JIPs into a session as its transitioning to a race. Fixed an issue where JIPing into a practice session, quitting and rejoining prevents the player from taking control of a car. Fixed an issue where game assets fail to render correctly when a client spectates an ongoing multiplayer qualifying session. Fixed an issue where the AI refused to overtake a paused player during online sessions. Added an icon next to the player nametag to indicate when the AI has taken control of another player in online multiplayer. Fixed an issue where players could spawn in on top of each other on the grid if both players receive a 5 place grid penalty in practice Fixed an issue with an incorrect position indicator on the formation lap after a driver is reset to grid. Fixed an issue in multiplayer championship in which the client’s setup is forgotten after a reboot. Fixed an issue where if a host left an OSQ session their ghost was the only vehicle visible for all clients and results were showing them in 1st place. Multiplayer Championship – Auto save feature enabled when player client joins session. Fixed an issue where accepting an invite on the race results was failing to take user into the game lobby. Added option for clients to save Multiplayer Championship after host migration Fixed an issue where an absent player vehicle was retiring at the start of a practice session, preventing the player dropping into multiplayer championships Fixed an issue where drive through penalties were not being enforced after a Formation Lap Fixed an issue where if a player quits/is disqualified from an online practice or longer qualifying session, many AI were not setting a lap time at all Added ability to kick player in Online Championship if they don’t have a vehicle. Various other bug and stability fixes. General Game Fixed AI vehicles blocking cars on hot laps in qualifying and practice sessions. Fixed AI vehicles suddenly moving off the inside line of corners and causing collisions Improved AI ability to recover to track after being involved in crashes. Made changes to the AI to improve overtaking along straights. Improved AI ability to race closer in corners without backing out of moves. AI vehicles are now able to reliably keep within the Safety Car delta times. Updated safety car release frequencies to result in SC being deployed more often. Updated safety car severity release frequencies – More likely to be released for the more severe accidents. Practice Sessions – Re-balanced tyre management tests. Improved performance and framerate within the career mode hospitality suite. Fixed an issue in qualifying where the player was given new vehicle for Q2 after terminally damaging their car during Q1. Fixed a crash in a 100% race replay at Singapore. Fixed an issue where drive through penalties were not being enforced after a Formation Lap. Fixed an issue where marbles were not sticking to tyres when driving over them on the outside of corners. Fixed sector times incorrectly displaying purple on the timings screen in practice and qualifying. Fixed an exploit in full qualifying where you could move up the grid after Q1 by advancing to race. Fixed an issue on the strategy screen where it was possible to leave a gap in the race strategy. Fixed an issue where no response was heard after requesting driver in Front or driver behind status update. Fixed an issue where time trial laps that were penalised are appearing as legitimate times. – Please note this requires a leaderboard wipe to remove penalised lap times. Leaderboards now display total players and ranking position. Fixed a crash when attempting qualification pace practice program in FP2 and FP3. Fixed a crash when selecting flashback after entering the pits. Stopped the game forcing players to serve stop-go penalties whilst under safety car conditions. Altered formation lap start procedure so users do not think they are starting the race. Season objectives for teams in career now update at the start of a new season depending on previous seasons performance. MFD – Extended the strategy timer to 30 seconds. Sparks VFX is now played for plank collisions with track surface. BRAZIL – PIT LANE – Speed limit sign now matches 80Kph speed limit. AUSTRALIA – Pit Lane – Speed limit sign and pit limit OSD now match at 60Kph Stability improvements for all game modes. Various other bug and graphical fixes. Various audio issues fixed and re-balanced. Further updates to name filter in career mode.