PCARS [Finished] BMW 320TC cup UK/FR

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 15 aug 2016.

  1. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Moet je even het filmpje kijken van de stream daar staan de officiële scores
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Eerlijk gezegd vind ik de prijzen heel erg meevallen. Enkel de 1299 Panigale R is met z'n €37.790 vanaf erg prijzig. (zeker in vergelijk met de normale 1299 Panigale (vanaf €24.290) en de Panigale S(vanaf €29.690)

    De Multistrada's, XDiavel en de Hypers zijn niet echt duurder dan de concurrentie.
     
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Typisch Ducati. Waardeloze support. Waar ook nog fouten in zitten.

    Je bent nou al blind blijkbaar... Duc = duur. Altijd al zo geweest. De restwaarde is wel vrij aardig, dus daar verdien je het gedeeltelijk weer terug.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  4. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Motorrijden is sowieso de goedkoopste manier om tyfus hard te gaan.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    In vergelijking met een Aprilia? ja zeker, vergelijk ze maar eens met een BMW. Dan valt het allemaal wel weer mee, en ze hebben de laatste jaren heel hart gewerkt aan het afschudden van het "Stukgaati" imago, en met succes.

    Ducati = duur, weet ik. Maar het viel mij heel erg mee.

    Mijn vader heeft een splinternieuwe 1200GS Adventure gekocht, met alles erop en eraan. Als je alles aanvinkt op een Ducati en BMW zit ik binnen de 1000,- euro verschil op dik 30k.
    Tuurlijk is het "vreemd" dat de ducati bijna net zo duur is als de marktleider in het segment (en in alle test op het gebied van Reiscomfort en stuurwerk het aflegt tegen de BMW en KTM 1290 Adventure). Maar dat is hoe het merk zich geprofileerd heeft. (ja ik ben mij er van bewust dat BMW ook een dure motor is hoor!)

    Het heeft qua marketing en imago heel veel gemeen met Alfa Romeo. Mensen kopen geen Alfa met hun verstand, maar met emotie. En daar zijn ze verdomde goed in qua inspelen. Geen enkele motorrijder noemt zich een "Kawasaki-ist", of "BMW-er". Maar de mensen op een Ducati worden "Ducatisti" of "Ducatist" genoemd, dat hebben ze niet afgedwongen, dat komt omdat mensen zichzelf zo gaan noemen omdat ze liefhebbers werden van het merk.

    Ik ben absoluut geen fan van Ducati's, zeker niet als je zo'n jaren '05 monster ziet met zo'n afschuwelijke open koppeling. Dat is echt afschuwelijk. En de 999 is qua looks ook niets vergeleken met zijn voorlopers (996 en 998). En als ik een buikschuiver moest kiezen, koos ik onherroepelijk voor een BMW 1000RR (in M-Sport kleuren). Dus ik ben niet "Ducati Blind" geworden, maar ik had het prijsverschil met de anderen groter verwacht.
     
  6. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Stelletje ongeduldige K pubers......

    En dit is de enige stand die geld, dank aan Kimi, maar er klopt inderdaad iets niet in de einduitslag, dus onderstaande is onder voorbehoud. Inderdaad ging in heat 1 Crook en Beltoon mij in de laatste bocht voorbij. Aangezien PC netto tijden registreerd stonden zij daarom achter mij, maar onderstaand is dus leidend. Mochten er nog zaken zijn waarbij de stand aangepast moet worden, svp PM tje.

    Voorlopige stand:

    [​IMG]

    Start volgorde Heat 1 Zondag a.s. op het zonnige ! Le Mans Bugatti:

    (pole) Danii, Racerblade, Elite,Sureealistic, Asjemenou, Beltoon etc etc.

    Mocht Danii afwezig zijn, dan valt hij weg en valt de pole aan Racerblade.

    Heat 2 is reversed grid uitslag Heat 1.
     
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    heb mijn afbeelding weer verwijderd, om verwarring te voorkomen!
     
  8. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ben er aankomende race overigens niet bij dus vanaf p6 schuift iedereen een plekje op.
     
  9. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Mocht je nog een 996 hebben staan stuur hem maar deze kant op. Motorrijbewijs is ook welkom!
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    ik wou dat je ik je daar mee kon helpen, maar helaas. Anders had ik mijzelf wel aan een motor geholpen. Dat 4 uur in de file staan tussen de Randstad en Twente ken ik inmiddels wel, en zou graag tussen de auto's doorgaan :D
     
  11. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik vond een 916 altijd een gaaf ding, zal nu wel wat klein uitvallen tegenover het huidige supersport geweld.
     
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    114pk is niet meer echt geweldig deze dagen, zeker met de Kawa H2R. Maar die mag je eigenlijk ook nergens mee vergelijken, behalve met de Hayabusa tijdens de introductie. Die schudde het hele wereldje ook op..
     
  13. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    H2R is niet street legal toch?
     
  14. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.151
    maar de H2 wel en die heeft toch ook >200 pk?
     
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    De H2R is inderdaad niet legaal voor op de openbare weg. Z'n tamme broertje, de H2, wel met slechts 200pk tot z'n beschikking.

    310pk is ook absurt voor in een motor die net over de 200kg gaat. Maar wel heel erg gaaf!
     
  16. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    772
    Nog even dank aan Rossi voor het overnemen v/d wedstrijdleiding....., gelukkig deed hij mee anders was het ongetwijveld in een complete chaos geindigd met deze hot shots.....

    Kimi ook bedankt voor je dappere poging voor de stand, jij krijgt een sticker. Thanks.

    Vanaf morgen hopelijk met nieuwe XBOXLive headset verbinding vanuit PyongYang
    GRt A.

    O ja @ sur....tis niet de bedoeling om meteen al je plaats op te geven in de opwarmronde. Dat mag pas na de start ;).......ik start ook liever achteraan om vandaaruit naar voren te scheuren (1 of 2 plekjes 8)), maar helaas zo zijn de regels van K-Y-LL de II e
     
    Kimi NL, Beltoni, Rossi46 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Check!
    Deed het deze keer eigenlijk alleen wegens het feit dat mn rondetijden zó ver achter de rest lagen, dat ik geen zin had om midden in het gedrang naar voren uiteindelijk mss als schuldige te eindigen in een crash.
    Mocht het vaker voorkomen, laat ik het pas gebeuren ná de start. Gevalletje versnellingsbak problemen zeg maar.....
     
  18. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Het is BMW dat het wereldje heeft opgeschud. Jaren lang was er amper innovatie in het supersport segment tot BMW om de hoek kwam kijken. Ineens even 200pk uit een 1000cc en op de dyno zelfs iets meer. Niemand kwam überhaupt in de buurt. Het heeft lang geduurd voordat eerst Kawasaki, toen Aprilia en nu ook Yamaha met dezelfde cijfers op de proppen kwamen. Honda en Suzuki proberen het niet eens.

    Kawasaki gooit het nu over een ander boeg met de H2. Zowel technisch als qua design. Mooie stap, maar ook behoorlijk irrelevant. Wat moet je in hemelsnaam met zoveel power? Het is echt overkill en zal denk ik weinig navolging krijgen.

    Eigenlijk doet het er sowieso weinig toe, het hele supersport segment bloed uiteindelijk toch dood (al jaren gaande). Leuk voor op het circuit, maar dat is het dan ook wel. De zitpositie is zo ontzettend beroerd, dat moet je niet willen. Ik vind ze er nog altijd het gaafst uitzien, maar wil er nooit meer op rijden. Daarom zie je ook relatief veel beginners op dat soort fietsen.

    Naked en all-road, dat is waar je het in moet zoeken. Waarbij all-road feitelijk het allerbeste is, want daar kun je letterlijk alles mee. Je moet met je naked wel héél hard gaan wil je iemand op een all-road (die goed kan sturen) zoek rijden. Jammer alleen dat ze allemaal zo tering duur zijn. Zo'n Multistrada, GS, Caponord of 1290 Adventure loopt serieus in de papieren.

    Yamaha is overigens op een prachtige manier in dat gat gesprongen met de betaalbare MT-09. Leuke looks, super gaaf 3-cilinder blok, verder prima specs en een uiterst vriendelijk prijsje. Meer dan genoeg om ontzettend veel plezier mee te beleven onder alle omstandigheden. Hard rechtuit rijden is toch geen zak aan. Bochtenwerk, daar draait het om en dan heb je aan 100+pk (met een beetje bruikbare curve) meer dan genoeg.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  19. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    tl;dr

    :lol:
     
  20. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Mijn kennis van motoren is vrijwel nihil, maar zou het wellicht zo kunnen zijn dat die ontworpen is voor het WK Superbike? Moeten die motoren niet een bepaald aantal in de particuliere markt verkocht hebben om legaal te zijn in zo'n soort kampioenschap, net zoals dat bijvoorbeeld het geval is bij GT3? Ik meen mij te herinneren dat enkele autofabrikanten modellen hebben ontworpen puur om mee te kunnen doen in de autosport. Was dat niet het geval met de Honda NSX GT2?
     

Deel Deze Pagina