Op zich wel leuke races gehad, in race 1 lekker m'n rondjes kunnen rijden, paar aardige duels uitgevochten, niet laatste geworden was chill!
In race 2 kon ik redelijk vooraan starten en na een paar foutjes van mensen reed ik achter Jimmy op de tweede plek. Had mazzel dat ik alle chaos kon ontwijken dus ik zag een aardig resultaat wel gebeuren. Halverwege de race begonnen de snelle mannen Racer, Rossi en Loyall op me in te lopen, hier een clipje:
Hier zien we eerst Racer en daarna Rossi mij inhalen in dezelfde sector, voelde weinig drang om echt keihard te verdedigen omdat ze een heel stuk sneller waren. Daarna zien we Racer eraf vliegen maar het duurde niet lang voordat ie mij alweer op een hele mooie manier inhaalt. In de volgende clip probeert Beltoon mij in te halen maar die moet het inhalen nog effe oefenen . Tender weet te profiteren maar ik had er wel vrede mee om achter hem te finishen. Dus ik doe extra voorzichtig, ook in de állerlaatste bocht. Zie ik ineens Beltoon nog langs me schieten! Huilen!
Maar jullie vragen je nu natuurlijk af hoe het kan dat ik ineens met Beltoon en Tender in gevecht was terwijl ik vlak daarvoor nog tussen Racer en Loyall in reed! Gelukkig kan ik jullie dat ook laten zien door de kracht van het internet:
Pfff dit voelt gewoon zo onnodig, de baan is daar zó breed. Ik had al een ontzettend slechte bocht, ik snap gewoon niet goed waarom Loyall hier per se de hele baan wil gebruiken om de best mogelijke exit wil krijgen. Met een beetje ruimte voor me overhouden was je er ook wel gewoon langs gekomen. Ik weet heus wel dat je niet bewust een pit-manoeuvre inzet maar na meer dan een jaar samen racen verwacht ik toch echt iets meer inzicht op momenten als deze.
Ik denk dat ik deze race misschien wel vijfde achter Loyall had kunnen worden, in plaats van achtste (negende als Cold geen technische problemen had gekregen). Baal er wel een beetje van, de rest van de race pakte behoorlijk goed voor me uit. Zit ik hier toch met een beetje een zuur gevoel in plaats van een voldaan gevoel na een toffe race. Maar ach, shit happens. Volgende week weer fris beginnen .
Laatst bewerkt: 18 sep 2016