1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] BMW 320TC cup UK/FR

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 15 aug 2016.

  1. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    @HRT WietHoK NL

    Ik kreeg tijdens de race zo het gevoel dat het mijn schuld was.

    In filmpje 1 merkte ik namelijk niet dat ik je een tikje gaf


    Bij filmpje 2 op het einde ga je samen met asjemenou er af en snap daarom je frustratie.


    Maar dit is dus mijn perspectief
     
  2. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Video's staan op privé.

    Zelf heerlijk geracet maar heb het mijzelf wel moeilijk gemaakt. Met de tijden die ik reed was een plek bij de top 5, zeker in de eerste race, wel haalbaar. Was echt koning apex missen bij inhaalmanoeuvres. In begin van race 1 bij de eerste bocht nam ik daarom United mee, excuses daarvoor. Bij race 2 miste ik volgens mij zelfs 2x de apex in bocht 4 ik eerst United en daar Cr00kk in een onmogelijke positie dwong. Wel een paar leuke gevechten gehad en mij tussen de blunders door prima vermaakt. Twee keer vanaf de laatste positie naar de punten gereden. Vooral de laatste bocht van race 2 was toch wel erg lekker.

    Jammer dat het plakken weer voor zoveel problemen zorgde, als ze dat zouden patchen zou het echt een top spel zijn. Helaas zit dat er niet in...
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  3. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
    Nu niet meer :)
     
  4. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    ^ In eerste opzicht vind ik dit een paar race-incidenten die kunnen gebeuren omdat Project Cars niet zo goed om kan gaan met contact. De incidenten die ik had met Gold en Tender waren erger. :whistle: Nogmaals excuses daarvoor. :D

    Maar voor mij is het helaas wel definitief einde kampioenschap, bij het oefenen op Silverstone is er iets fout gegaan in mijn stuurtje waardoor er veel verticale speling is ontstaan. Ik kan nu dus mijn stuurtje ongeveer een centimeter naar boven en beneden bewegen terwijl de basis gewoon vastzit. :+ Lijkt me niet helemaal de bedoeling, dus dat wordt weer opsturen.
     
  5. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Bij dat 2e filmpje heb ik een paar rondjes vlak achter je gereden volgens mij. Dan is het toch wel echt een heerlijk spel. Dan leer je iemand z'n rijstijl ook een beetje kennen wat het natuurlijk alleen maar leuker maakt.
     
  6. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Helaas laat pcars idd bij iedereen anders zien en vergeet men dat elke wagen een ontzichtbare stootrand heeft van 10cm.. Gaat me eerder om het idee dat je niet zomaar door kan drukken als er wagens voor je met elkaar in gevecht zijn.. En ik noemde ook gelijk dat ik een tik kreeg.. Maar goed dan zal ik nu wel de zeikerd zijn


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  7. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Echt precies zo'n zelfde avond als op Oulton Park voor mij:

    Race 1 een prima uitzicht op een mooie eindklassering, maar door veelvuldig spinnen en zelf alles verneuken in het achterveld gefinished.

    Race 2 daardoor van voren mogen beginnen, dankzij foutjes van andere de leiding gekregen, een gat op gebouwd van 6 seconden en zo heel geconsolideerd de BMW naar de finish kunnen brengen op plek nummero uno :D

    Op naar Silverstone. Geen lastige remzones daar, dus verwacht het allemaal wat closer.
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2016
    Rossi46 vindt dit leuk.
  8. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Op zich wel leuke races gehad, in race 1 lekker m'n rondjes kunnen rijden, paar aardige duels uitgevochten, niet laatste geworden :lol: was chill!

    In race 2 kon ik redelijk vooraan starten en na een paar foutjes van mensen reed ik achter Jimmy op de tweede plek. Had mazzel dat ik alle chaos kon ontwijken dus ik zag een aardig resultaat wel gebeuren. Halverwege de race begonnen de snelle mannen Racer, Rossi en Loyall op me in te lopen, hier een clipje:



    Hier zien we eerst Racer en daarna Rossi mij inhalen in dezelfde sector, voelde weinig drang om echt keihard te verdedigen omdat ze een heel stuk sneller waren. Daarna zien we Racer eraf vliegen maar het duurde niet lang voordat ie mij alweer op een hele mooie manier inhaalt. In de volgende clip probeert Beltoon mij in te halen maar die moet het inhalen nog effe oefenen :rolleyes:. Tender weet te profiteren maar ik had er wel vrede mee om achter hem te finishen. Dus ik doe extra voorzichtig, ook in de állerlaatste bocht. Zie ik ineens Beltoon nog langs me schieten! Huilen! 8)

    Maar jullie vragen je nu natuurlijk af hoe het kan dat ik ineens met Beltoon en Tender in gevecht was terwijl ik vlak daarvoor nog tussen Racer en Loyall in reed! Gelukkig kan ik jullie dat ook laten zien door de kracht van het internet:



    Pfff dit voelt gewoon zo onnodig, de baan is daar zó breed. Ik had al een ontzettend slechte bocht, ik snap gewoon niet goed waarom Loyall hier per se de hele baan wil gebruiken om de best mogelijke exit wil krijgen. Met een beetje ruimte voor me overhouden was je er ook wel gewoon langs gekomen. Ik weet heus wel dat je niet bewust een pit-manoeuvre inzet maar na meer dan een jaar samen racen verwacht ik toch echt iets meer inzicht op momenten als deze.

    Ik denk dat ik deze race misschien wel vijfde achter Loyall had kunnen worden, in plaats van achtste (negende als Cold geen technische problemen had gekregen). Baal er wel een beetje van, de rest van de race pakte behoorlijk goed voor me uit. Zit ik hier toch met een beetje een zuur gevoel in plaats van een voldaan gevoel na een toffe race. Maar ach, shit happens. Volgende week weer fris beginnen ;).
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2016
    Rossi46, Kimi NL, B Tender en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    zo, ik heb heel wat gemist volgens mij!
     
  10. NovaCaine

    NovaCaine XBW Racer

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik zou zeggen pak de popcorn en kijk de livestream terug van GoldPwnage.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb een zeer enerverende avond gehad. Race 1 ben ik vrij kansloos laatste geworden, vanwege een totaal gebrek aan consistentie, en minder grip op het mistige Snetterton dan ik gewend was. Had nog wat moeite me aan te passen aan de omstandigheden.
    Om die reden mocht ik race 2 vooraan starten en de dans leiden. Na lekker weg te komen stond ik echter al snel onder druk van JimmyJ, die duidelijk sneller was dan ik/mij. Al snel werd die druk me teveel :p wat ik liet blijken met een sierlijke sprong in rondje 2 of 3 over het broodje op 2/3 bij de linksrechts-combinatie. Na een klein aanvarinkje met @Racerblade01 na een heel slechte exit van mijn kant (race-incident, no hard feelings), teruggezakt tot ongeveer de 10e plaats. Vanaf dat moment kwam ik echter in een goed ritme, kon ik @Beltoni volgen en profiteren van de pech bij de tegenstanders. Op die manier doorgestoomd tot maar liefst de zesde plaats :). Beter dan mijn pace eigenlijk rechtvaardigt, maar het is in het verleden ook weleens andersom geweest.

    Al met al zeer blij en tevreden met m'n eerste stuurtjes-race. Silverstone belooft meer ruimte te bieden voor het echte racen dan Snetterton bleek gisteren met oefenen, dus ik kijk uit naar die race! :)
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    De juiste force feedback settings al gevonden Tender? vond ik namelijk het lastigste in Project Cars toen ik mijn stuurtje kocht.

    ik hoop dat ik er zondag bij ben (ik ga er alles aan doen om er bij te zijn) want ik zit zondag de hele dag in Autotron Rosmalen.
     
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik reed nu redelijk default qua ffb-settings, alleen de algehele forcefeedback op 55% gezet ipv 100%. Beviel eigenlijk al prima.
    Ik kreeg gisteren de tip om eens te proberen om de 'tyre forces' juist wat terug te schroeven naar ongeveer 60% maar de algehele ffb wel op 100% te laten. Dit wil ik nog gaan proberen.

    Ik hoop nog dat het me lukt dat ik met net ietsje minder steerig-input de haarspeld op Monaco ga halen, want dat was gisteren met oefenen nog vrij uitdagend, maar verder ben ik dik tevreden al!

    @HRT WietHoK NL past hem hier afgelopen zaterdag door het allerkleinste gaatje (0:20)
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2016
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Nice!

    tyreforce heb ik op 85% gezet en de FFB naar 75%. Ik rijd op Monaco met setting 1 van het stuur (dus 270 graden) omdat we de stuurratio niet mogen aanpassen van de auto zelf (tuning).
     
    B Tender vindt dit leuk.
  15. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik heb ook nooit met de FF instellingen gespeeld eigenlijk. Vond 'm out of the box te zwaar en heb toen FF op 70 of 75% gezet. Vind het sindsdien wel prima eigenlijk.

    In de Lowes Hairpin moet ik ook overpakken trouwens. Maar pro-tip: Als je de kerb aan de binnenkant mee pakt wordt de linkerkant van je wagen omhoog gegooid en haal je de bocht een stuk makkelijker. Wel op tijd je stuurtje weer recht, anders kom je links in de muur :9
     
    B Tender vindt dit leuk.
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Pro-tip: Zorg dat je niet hoeft over te pakken.
     
  17. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    FFB 70% en tyreforce op 90 en stuurtje op mode 2.. Ff bij opties je stuurtje goed afstellen op 360 graden en de 1.41/1.40 op monaco moet lukken


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  18. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
  19. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Voor de liefhebbers hebben we deze ook nog [​IMG][​IMG]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    B Tender vindt dit leuk.
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    dat is doorgeven, niet overpakken..
    overpakken is dat je je armen kruist en 1 hand loslaat van het stuur.
     

Deel Deze Pagina