1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] PES 2017

Discussie in 'Games' gestart door Molly, 26 jul 2016.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Met wedstrijd gegevens worden alle statistieken bedoelt... ;)
    Wat jij zegt over tactieken overnemen heb ik nog nooit gehoord haha. Dat is gewoon standaard namelijk in elke match. Lijkt me sterk dat ze dat bij Vriendschappelijk helemaal uit de engine hebben gesloopt.
     
  2. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    Cyrax: helemaal met je eens (behalve dat ik de graphics wel bijzonder vind).
     
  3. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Probeer het uit! Ik heb het ook ergens in de help files gelezen. Bij mij was het duidelijk te merken. Als ik met een bepaalde ploeg voor de tweede keer tegen dezelfde tegenstander speelde, deed die tegenstander het veel beter. Zo won ik eerst met Argentinië met 1 - 0 van Australië en de wedstrijden daarna kwam ik er met de zelfde opstelling tegen dezelfde tegenstander niet meer aan te pas. Ik verloor onder meer de tweede wedstrijd met maar liefst 0-3 en daarna verloor ik weer.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Haha het zit gewoon tussen je oren ;)
     
  5. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    @Cyrax Leuk stukje om even te lezen. Ik speel de laatste jaren FIFA omdat de afgelopen jaren PES mij niet kon bekoren zoals PES 5 en 6 dat wel hebben gedaan. PES 6 is voor mij wel de beste footie die ik tot nu toe gespeeld heb. Denk jij dat ik het plezier in PES ga terugvinden met PES 2017? Met andere woorden, komt PES 2017 in de buurt van PES 5 en 6? De demo heeft mij geen antwoord kunnen geven, misschien dat jij dat wel kunt doen?
     
  6. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik zou het liefst tegen je zeggen dat de game je zeker zal bekoren. Maar ik weet niet wat jouw eisen zijn, wat verwacht je van een footie? Wat ga je doen, ga je veel online spelen?

    Dat zijn vragen waar ik het antwoord niet op kan geven. Mijn favo PES game was PES 5, maar sinds september dit jaar is dat toch echt PES 2017. Het is oprecht fun om te spelen, het is vet, er gebeurt veel en er zitten gewoon geen gamebreakers in de game. Maar ik praat hier over het gameplay gedeelte. Voor de rest is Konami nog gewoon Konami, en is PES nog steeds PES. Dat loopt dus op de overige zaken lichtjaren achter op de concurrent, maar heeft de beste gameplay. Vroeger konden velen daar mee leven, tegenwoordig zijn de eisen van de gamers gewoon anders.

    De demo gaf mij al een redelijk goed gevoel overigens. Dankzij die demo ben ik PES 2017 gaan halen. Als jij dat niet voelde bij de demo, dan weet ik niet wat je van de fullgame zal gaan vinden.
     
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Gisteravond ook gewoon weer paar uur gespeeld in Master League mode. Dit is gewoon de beste PES ooit, wat mij betreft. Het blijft leuk, afwisselend en uitdagend. Qua gameplay gewoon vrijwel foutloos. Alleen qua skill-moves vind ik het jammer dat het iets 'trager' lijkt dan vorig jaar, qua input>uitvoering, en wellicht ook een beetje wisselvallig (de ene keer doet de speler wat ik van hem vraag, de andere keer niet)

    Wat betreft graphics and commentaar heb ik niet veel klachten. Misschien omdat ik dat gewoon iets minder belangrijk vind. Kan het beter? Alles kan altijd beter. En ongetwijfeld zal PES18 er weer iets beter uitzien dan dit jaar, en PES19 weer beter dan 18, etc etc. Commentaar is niet geweldig, ook niet verschrikkelijk, dus kan me er niet echt aan ergeren.

    Wat ik wel vervelend vind is dat je (volgens mij) in de career-mode de blessures niet compleet uit kunt zetten. Kreeg gisteren het nieuws dat James 4 maanden uitgeschakeld zou zijn, dus toen toch eventjes terug naar hoofdmenu gegaan zonder te saven en die laatste wedstrijd opnieuw gespeeld, want in dat soort flauwekulletjes*, daar heb ik geen trek in... (*Ja, ik weet, ik weet ;) )

    Ook wel grappig dat in Career-mode vlak voor het einde van de transfermarkt deadline, PSV even de portemonnee trok voor Messi: Voor iets van 88 miljoen euro speelt Lionel nu dus voortaan in Metropool Eindhoven. Kan hij mooi zijn patatjes halen bij 'Dik en Lang'. Daarvoor in de plaats Depay gehaald voor iets van 18 miljoen ofzo, om het vrije trap gebeuren een beetje op te vangen en als invaller.

    Pogba gelukkig ook in mijn team, dus eindelijk iemand met een fatsoenlijk hard schot en knuckle shot, voor de vrije trappen die wat verder liggen.
     
    Cyrax vindt dit leuk.
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Als je PES destijds geweldig vond (zelf PES4 en 5 kapot gespeeld), dan denk ik dat PES2017 je prima zal bevallen. Bij mij is dat in ieder geval wel zo. PES6 zelf destijds nooit gespeeld.

    Zoals ik al aangaf, wat mij betreft is dit de beste footy-game ooit. Klaar. PES2015 vond ik niks, PES2016 vond ik prima, en deze vind ik absoluut geweldig, qua gameplay. Ben er zeer blij mee.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik vond PES2016 vrij matig, 2015 heel kut maar 2017 speel ik inmiddels al bijna 100u schat ik.
     
  10. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Demo's bekoren mij nooit, dus vergeet wat ik daarover heb gezegd.

    Ten tijde van PES 5 en PES 6 was online nog niet zo ontwikkeld als nu, dus ik wist niet beter dan dat ik voornamelijk offline Master League en offline tegen vrienden kon spelen. Daarmee heb ik me echt uren, dagen, weken en maanden vermaakt.

    De laatste jaren speel ik FIFA, waarbij ik offline echt geen kloot aan vind. En dat vind ik ergens wel jammer. Maar daarnaast heb ik me altijd wel prima vermaakt met de online-modi, en het offline spelen tegen vrienden. Echter, zulke WOW-momenten als in PES 5 en PES 6 heb ik met FIFA nooit gehad.

    Is online wel te spelen met dit deel van PES?
     
  11. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Wel te spelen inderdaad, maar ik zit elke keer 5-10 min te wachten voordat ik iemand heb gevonden (ranked games).
     
  12. JustBlaze

    JustBlaze Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    23
    Kan mij niet echt vinden in jouw review, zo leg je naar mijn mening teveel focus op randzaken en ben je te weinig ingegaan op de verbeteringen t.o.v. de voorgaande editie (adaptive AI, fysieke battles, keepers, tactische opties, paradepaardje Master League). Daarnaast vind ik dat je PES teveel met FIFA vergelijkt, waar de vergelijkingen soms spaak lopen.

    Je noemt als minpunt dat PES teveel heeft afgekeken van FIFA; maar zoiets werkt beide kanten op. Enkele jaren geleden vonden FIFA spelers hun game te makkelijk geworden (teveel nadruk op pace, voorzetten van de zijkanten en diepteballen door het midden) en is er naar de concurrent gekeken wat er op het gebied van gameplay verbeterd moest worden. FIFA is met de jaren steeds minder arcade geworden en de laatste twee edities hierin misschien zelf iets doorgeschoten (wat tragere, stroperige gameplay, draaien spelers gaat minder vloeiend, verdedigende en veel passende AI).

    Ook mis je Nederlands commentaar in PES, wat denk ik juist één van de grootste irritatiepunten is van FIFA-spelers wanneer het om audiovisuele functionaliteiten gaat.

    Daarnaast vind je de spelers van PES totaal niet lijken op die van hun evenbeeld. Als je dan toch een vergelijking wil maken met de concurrent; speel dan eens een willekeurige Eredivisie wedstrijd in FIFA en kijk eens naar het aantal gescande gamefaces, niet meer dan 3-4 spelers per team. Niet alleen in de Eredivisie maar ook bij andere (kleinere) clubs van nationale competities lijken de gezichten veel beter bij PES dan bij FIFA (bij FIFA zijn de aangepaste gezichten soms echt lachwekkend, zelfs de huidskleur en haarkleur lijken soms totaal niet op hoe de speler eruit ziet). PES loopt hier al jaren lang op vooruit met een veel grotere database aan gescande gamefaces.

    Door bovenstaande stuk tekst komt het misschien over dat ik een PES fanboy ben en FIFA een waardeloze game vind, wat ook niet waar is. Ik koop al jaren lang trouw beide games en beleef aan beide games veel plezier. FIFA met vrienden op de bank, PES thuis tegen de AI (vooral Master League blijft echt vermakelijk).
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  13. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Mja, ik vind online niet echt geweldig. Maar ik ben wat overgevoelig voor gameplay verschillen tussen online/offline. Ik heb PES online nooit leuk gevonden, omdat het dus anders aanvoelde dan offline. En ik was altijd een offline toernooispeler, dus online voelde voor mij gewoon niet goed. Ik heb het laatst bij een vriend online gespeeld (ik speel alleen offline tegen vrienden en met het nieuwe deel ook tegen de CPU) en ik vond het niet heel laggy ofzo, maar toch voelde de game gewoon online veel minder verfijnd aan....
     
  14. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Oke Oke, klinkt toch allemaal wel veelbelovend. En alle reviews kunnen me ook wel bekoren. Denk dat ik hem straks met een mooie aanbieding wel even ga binnen hengelen.
     
  15. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik zal wel gaan uitzoeken waar ik dat gelezen heb. Vooralsnog is mijn antwoord: Haha jij bent niet goed bij je hoofd ;)
     
  16. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Dit precies ja. Ik had gisteren avond echt zin om even een paar potten te spelen. 3 wedstrijden bron van frustratie, maar echt door eigen schuld gevoelsmatig. Passes te hard of te scherp etc. Ballen over omdat je excited raakt als je opeens wel een kans krijgt en die knop te lang inhoudt.
    En dan in de 4de wedstrijd wel een geniale aanval waarbij alles lukt waardoor je uiteindelijk de sessie toch nog tevreden afsluit.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ben benieuwd ;)
     
  18. ManoMoker1982

    ManoMoker1982 PES veteran

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    15
    :)
     
  19. TStooker NL

    TStooker NL Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    2
    Man man man wat ben ik weer gelukkig met PES. Ik heb Fifa ook, maar alleen omdat mijn xblive matties allemaal fifa online spelen.

    Als er mensen zijn die PES 2017 op Xbone spelen voeg me dan toe als je zin hebt om online leuke potjes tegen elkaar te spelen. Mijn gamertag: NoiSe NL
     
  20. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    Ik zal je toevoegen moet alleen nog ff live halen maar lijkt me leuk om n pot tegen elkaar te doen man
     
    TStooker NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina