Battlefield draait allemaal om het uitvoeren van jouw class rol. Assault is de klasse om in de frontlinie te spelen. Constant de vlag veroveren, tanks slopen en flanken voor jouw team. Medic is degene die vaker wat meer achter teammates blijft, coverfire geeft en healt en revived. Support heeft als rol om het team te supporten door een gebied vast te houden, ammo te droppen en dmv mortars ook area denial te hebben. Scout is de spot class. spot flares veel op vlaggen gooien en als jij hogere grond hebt, spotten die enemies.
De wapens zijn eigenlijk pas de tweede keuze daarin. Assault heeft shotguns en smg's, probeer ze lekker uit zou ik zeggen. Medic heeft single shot wapens, waarvan de eerste (Cei Rigotti) al een goede all rounder is. Support is denk ik het lastigst om te gebruiken, omdat de wapens erg inaccuraat zijn en pas na 5-6 kogels weer hun accuracy terug krijgen. Scouts hebben bolt action wapens met of zonder scope en elke sniper heeft een andere sweetspot.
edit: en wil je weten wat de verschillende varianten doen, dan hoef ik daar geen woorden aan vuil te maken. Hier een filmpje:
Laatst bewerkt: 23 okt 2016
Don Juan, Santino en Alexknl vinden dit leuk.