1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One verkopen met games op de HDD

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door THEKVNZ, 31 okt 2016.

  1. THEKVNZ

    THEKVNZ Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag medegamers,

    Ik heb een paar vragen over het verkopen van je Xbox One met games geinstalleerd op hdd. Via de website Allkeyshop heb ik 2 games gekocht die ik via een Xbox Live account login kon downloaden. Na betaling krijg je de gegevens van een Xbox Live account waarmee je vervolgens het spel kan downloaden. Nu is mijn vraag als ik de console verkoop kan de koper deze games dan blijven spelen? En hoe zit het met de games die ik via de Marketplace zelf heb gekocht? Op Marktplaats zie ik namelijk een aantal advertenties waarbij de verkoper ook vermeld welke games op de hdd staan.
    Groetjes,
    Kevin
     
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Als je via een derde partij een account koopt, waar dus een game op staat, is vrij dubieus.
    Ken diverse personen die dit ook gedaan hebben, waar de licentie voor de betreffende game van werd ingetrokken.
    Deze accounts zijn veelal gestolen, of aangemaakt via een gestolen creditcard. Dus ik zou je niet aanraden deze mee te verkopen.

    Om op je vraag in te gaan, games die je digitaal gekocht hebt, zijn gebonden aan jouw Xbox Live account.
    Besluit je om deze op de Xbox One te laten staan, dan kan de toekomstige koper alle games netjes spelen, totdat jouw account niet meer op de Xbox One staat.
     
  3. DarkRuleR

    DarkRuleR Active Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    25
    Dit is niet afhankelijk of de account wel of niet op de Xbox One staat.
    Maar hangt af of de betreffende Xbox One de Home Xbox was voor die account:
    http://support.xbox.com/nl-NL/games/game-setup/my-home-xbox

    Stel je met de Allkeyshop account de Xbox in als Home Xbox, dan kan iedereen op die Xbox de games spelen.
    Ook al staat de Allkeyshop account niet meer op de Xbox.
    Sterker nog; Log je met de Allekeyshop account in op je nieuwe Xbox dan kan je, zolang de account is ingelogd, ook op je nieuwe Xbox de Allekeyshop games spelen.

    Koop je via Marktplaats een Xbox met games op HDD en de eigenaar van de account waarmee de games zijn gedownload / gekocht zou zijn Home Xbox aanpassen.
    Dan werken de games op de HDD niet meer.
     

Deel Deze Pagina