1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim [Remastered]

Discussie in 'Games' gestart door Yellow 13, 11 jan 2013.

  1. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Heb de game denk ik een uurtje gespeeld op de PS3 toen, maar vind het wel echt een toffe game hoor, zo groots.
    Geen idee waarom ik toen afhaakte maar vind het een waanzinnige game.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Als ik andere gebruikers hoor over de PS3 versie is het goed dat je afgehaakt bent. Alleen een beetje jammer dat je er dan destijds ook voor betaald hebt.

    Add on uitbreidingen in deze game zijn op zich wel tof, maar je moet er niet zoveel van verwachten als een Knights of the Nine of Shivering Isles zoals in Oblivion. Kale game heeft belachelijk veel content al. Enige nadeel vind ik dat de verhalen in quests afzonderlijk dan weer tekort komen, iets wat Oblivion altijd staande hield.

    Desondanks denk ik dat je je er prima mee zult vermaken. Probeer hem maar 100% te krijgen. Het is mij niet gelukt de vorige keer, maar ondanks dat neemt het alsnog veel tijd in beslag. Tijd die je wel genietend doorkomt als je geen game breaking bugs tegen het lijft loopt. :)
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ik vind het jammer. De mods zouden toch een belangrijke reden mogen zijn om Skyrim opnieuw te spelen. Dit hele achievement vs mod beleid werkt contra-productief.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Als ze dit gaan fixen, hopelijk, dan begin ik zo weer overnieuw, zelfs als ik al 100+ uur in de game heb zitten. :)
     
  5. jansen007natas

    jansen007natas Active Member

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    28
    Twijfel of ik deze ga halen. als je the witcher super vind is dit dan ook leuk
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    In zekere zin leuker. Je hebt een echt open wereld en niet losse werelden zoals in Witcher III. Quests zijn er erg veel en in principe kun je oneindig doorspelen, maar dan heb je alles al gezien. Je kunt o.a. een paar eigen huizen bouwen in een expansion en je hebt de verschillende verhaallijnen en eindes die erop volgen. Main Quest is over het algemeen ruk, al vond ik het einde wel episch. En je moet tegen de koude grille wereld kunnen, want op dat punt zijn er betere open world games. Als je dan toch een cijfer moet geven: 8-8.5/10 ongeveer.
     
  7. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    The Witcher 3 is net zo goed een echte open wereld als dat Skyrim dat is. Je kunt altijd gaan en staan waar je wil!
    Alleen is The Witcher 3 groter en bevat de wereld veel meer detail en afwisseling waardoor het waarschijnlijk opgesplitst is in gebieden omdat het anders op geen enkel systeem zou draaien. Hoe vaak kijk je niet wel tegen een loading-screen aan in Skyrim, zelfs voor een simpel dorpje of huisje te bezoeken moet de game zelfs al laden. Hoezo open wereld, dat voelt dan toch ook aan als allemaal aparte gebieden?? :lol:

    Als je na The Witcher 3 voor het eerst Skyrim gaat spelen denk ik dat je van een koude kermis thuis gaat komen...
     
    Maddmonkey, RemcoM en Servantes vinden dit leuk.
  8. jansen007natas

    jansen007natas Active Member

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    28
    Bedankt.voor reactie. ik w8 wel ff tot ie in prijs gezakt.is
    nog genoeg games .
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Is The Witcher 3 groter? Dat wist ik niet. Ik had juist de indruk dat de Skyrim wereld groter was. De vergelijking met tW3 vind ik niet helemaal eerlijk. Skyrim is gewoon een veel oudere game, tW3 heeft zelfs dit jaar nog een expansion gehad! De beste vergelijking is denk ik te maken met The Witcher 2. Beide spellen hebben veel gemeenschappelijk en komen uit 2011.

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=210&v=eGw-qkXb6OM
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  10. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Echt kut dit, alles loopt nu goed met de SE op een ding waardoor het spel zo'n beetje onspeelbaar is.
    Met Vsync aan in de game heb ik constant framedrops, met Vsync uit loopt alles goed behalve dat de game met meer dan 80 a 100 fps compleet flipt, of de physics begeven het of de game crashed.
    Vsync forceren via de AMD Crimson driver zou moeten werken maar dat doet het niet, ook al verschillende fixes voor geprobeerd.
     
  11. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Skyrim blijkt na wat research op internet helemaal geen grote map te hebben qua oppervlakte.

    Zie bijvoorbeeld dit artikel: http://www.eteknix.com/witcher-3-gta-v-skyrim-far-cry-4-map-size-comparison/
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Met een klein beetje googlen ben ik er achter gekomen dat er op de PC al een MOD bestaat die achievements voor de SE op de PC weer aanzet. Met andere woorden: Even geduld hebben, het komt er wel. :D Nexus mods heeft al een enabler namelijk. :D
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    PC ja, dat komt er dus echt niet door op PS4/X1. Het is voor hen een bewuste keuze om dan trophies/achievements uit te schakelen, dan laten ze zo'n mod niet door lijkt mij.
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Interessant. Desondanks ben ik nog steeds met Skyrim bezig na 395 uur. Qua oppervlakte is het misschien niet "zo groot", maar er is genoeg content (incl. dungeons) om je bezig te houden. Dan vraag ik me af hoe lang ik straks bezig zal zijn met tW3! :D
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Dat zou nasty zijn op de consoles. Vraag me af of die mod door de quality check heen komt. ;)
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417


    Toch wel twee interessante verbeteringen. Water dat nu eindelijk natuurlijk stroomt (richting zee, langs objecten) en "rain occlusion". Altijd al opvallend gevonden: je staat onder een portiek terwijl het regent in Skyrim en je regent nog steeds nat. Dat is nu gefixt; objecten houden nu regendruppels tegen.
     
  17. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Hey, die Torturer's Hood draag ik. Wist niet dat die nieuw was. :+
    Ik ben zaterdag begonnen, eerst twee uur door de character creation geworsteld. Karakter opnieuw aanmaken, nadat het ingame niet goed eruit ziet, etc.

    Ben nu level 7 en besef nu pas hoe weinig ik van deze game heb gespeeld destijds op de Xbox 360. Voelt voor mij ook gewoon als een compleet nieuwe game hierdoor. Grafisch misschien niet de mooiste game, zeker de textures op een rots van dichtbij bijvoorbeeld. Maar als je daar doorheen kijkt heb je gewoon weer een heerlijke open-world RPG.
     
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ik vind het er op PC met een lichte texture mod, mod voor wat betere models en een mod voor betere gezichten echt prima uitzien.
    Zeker nog niet zo goed als het zou zijn met wat meer mods op de normale editie, maar acceptabel, stuk beter dan de normale game zonder mods.
    Loopt ook constant op 60fps, niet op Ultra maar het verschil is zo goed als niet te zien.
    Deze mods draai ik nu:
    [​IMG]
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ik zal eens een keer mijn lijstje met mods posten... :D
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  20. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    Toch maar gekocht, destijds voor de 360 gehaald maar nauwelijks gespeeld. Ondanks dat ik meer van Fallout ben, deel 4 kan me niet echt boeien. En heb wel zin in een groots avontuur.
     
    ageQned vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina