Wat mij betreft is iedereen meer dan welkom, maar indien het de eerste keer is dat je zoontje zou karten zou ik je persoonlijk eigenlijk willen afraden dat hij -met ons- meerijdt, voor zijn eigen veiligheid.
Mijn ervaring is namelijk dat de meesten in hun allereerste rondjes niet heel snel gaan. Sommigen van ons gaan simpelweg echt 'hard' in een kart en dan wordt het snelheidsverschil al snel heel groot (vanwege de beperkte ervaring van de jonge rijders en vanwege het mindere vermogen in de kinderkarts). Nu gaan we uiteraard wel met enige voorzichtigheid over de baan, zeker als er jeugd meerijdt en al HELEMAAL als het jeugd 'van ons' is [INSERT: Grapje over @f1freaky], maar met dergelijke snelheidsverschillen zit een ongeluk in een klein hoekje.
Zou m'n zoontje denk ik op een rustige woensdagmiddag kennis laten maken met het fenomeen kart ipv tussen ons heethoofden die allemaal bovenaan de tijdlijsten willen belanden. In zo'n kart ga je welhaast vanzelf meer testosteron aanmaken zo lijkt het, ook al neem je je voor rustig je rondjes te rijden (ik althans). Zoals Freaky en ik hierboven schetsen liepen we daar de vorige keer tegen die snelheidsverschillen aan toen we de baan met jonge jongens en meisjes moesten delen. Terugkijkend was dat best link soms, voor hen en voor ons. Voelt dan echt een beetje alsof je de snelweg deelt met scootmobielen.
Mocht je zoontje de nieuwe Verstappen zijn, al meer kilometers dan ons allemaal achter de wielen hebben en ons allemaal de moeder rijden, dan ligt het verhaal natuurlijk weer heel anders en mag je het bovenstaande negeren Denk dat er ook zat zevenjarige gastjes zijn die ons zoek rijden.
Verder zijn er in het verleden idd weleens vrouw en kinderen meegekomen. Niks mis mee en hartstikke prima! Komt het zusje van hoehettiehookalweer ook, weten jullie dat?
Het woord 'kutkoter' zou ik niet te zwaar aan tillen.. Zoals wij allebei in BF1 een camper een kutcamper noemen en een tank een kuttank, zo verwordt een koter al snel een kutkoter als je enige keren een noodrem moet maken om hem te ontwijken, maar onder aan de streep vinden we koters natuurlijk helemaal niet kut (en campers ook niet ) Iedereen is een koter en een camper geweest!
Laatst bewerkt: 8 nov 2016
Rossi46, Dex en f1freaky vinden dit leuk.