1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Final Fantasy XV

Discussie in 'Games' gestart door Yellow 13, 24 nov 2016.

?

Voor welke console ga jij de game kopen?

  1. Xbox One

    11 stem(men)
    40,7%
  2. Playstation 4

    16 stem(men)
    59,3%
  1. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    net begonnne.. echter bij het oefenen voor gevechten bij het begin al zie ik dingen niet in t beeld...
    links onder zou je wapen moeten staan maar dat is buiten beeld zeg maar.. hebben jullie dat ook?/hoe los ik dit op
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Welke console? Bij de PS4 kun je de grootte van je TV instellen onder "instellingen". Soms kan het ook in de game zelf.



     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2016
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    FFXV: Omen. Noctis op zoek naar zijn verloofde in een wereld vol gevaren en fantastische vergezichten...

     
  4. jansen007natas

    jansen007natas Active Member

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    28
    Dem dem dem wat een heerlijk spel. pfff niet verw8t dit.
     
    HanTheMan vindt dit leuk.
  5. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Dit speelt veel prettiger, maakt het ook een stuk minder hectisch.
     
    HanTheMan vindt dit leuk.
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb dit nog niet vaak gehad met games maar ik weet nog niet echt wat ik van de game moet vinden. Het hele road trip met vrienden gebeuren is tof, dat zeker. Maar ik merk al wel dat de side quests gewoon weer van die uiterst vervelende fetch quests zijn. Zoek dog tags en breng ze naar een dude of geef potions aan mensen in nood.....mja.

    Daarnaast weet het combat system, ondanks dat het real time is verdomme mij nog niet echt te pakken, dat terwijl ik juist zo blij was dat ze van turn based waren afgestapt voor deze. De monster hunts zijn wel leuk i guess maar why..... oh why kan je maar 1 per keer accepteren? Onnodig en omslachtig.

    Ik ben nog maar in chapter 2 omdat ik de boel niet wil rushen en wat wil exploren, maar ja het exploren hoef ik so far niet te doen voor de side quests. Hopelijk gaat hij me veel meer boeien later. Was met Watch Dogs 2 wel het geval, we gaan het zien.
     
  7. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858
    Ik hoorde in de review dat magic en summons (wederom!) een marginale rol spelen en niet echt nodig zijn in combat. Hoe ervaren jullie dit? Is het in de combat echt alleen knoppen ingedrukt houden en wat heen en weer warpen door het veld?
     
  8. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    is denk ik afhankelijk van de moeilijkheid waarop je hem hebt staan,,... en hoe sterk-gemeen je tegenstander is.

    Na 8 uur aanbeland in chapter 3+

    Verhaal is straightforward, niks aparts, Erg grote map, wel wat leeg, maar geeft wel een open wereld gevoel.
    combat vind ik geweldig vergeleken met aantal andere delen, ik speel gewoon realtime, ik hou wel van chaos,.. op easy kun je monsters aan die 3 x jouw level zijn. bij sommige heavy hitter wel wat oppassen,,,...

    vind voor een FF nog maar weinig cinematics,,.. maar dat komt vast goed.

    Als ik toch enkele minpunten zou kunnen zeggen,.. elke keer terug moeten naar je "basis" als je monster gekilled hebt,,. je kunt niet 2 monsterquests gelijk aannemen :mad:
    beste afstanden om te overbruggen, onnodig ver lopen/rijden.

    Maar eigenlijk gaat de game pas open in chapter 3 dus misschien wat te vroeg met bepaalde dingen.....
     
  9. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik vind magic wel ontzettend handig, ik was net in een grot met van die slijm mobs 1x lightning er op en weg :)
     
  10. jansen007natas

    jansen007natas Active Member

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    28
    O er die magic. kan je dit gelijk gebruike of moet je speciale level hebbe . kon eerst vuur gebruike en nu niks meer. selecteren wilt niet lukken
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat is goed om te weten over chapter 3. Hopelijk gaat het dan ook echt beginnen voor mij.

    Hoe zit dat trouwens met sprinten? Soms als ik B ingedrukt hou zie ik na een tijdje een soort effect, ik weet niet wat het inhoud alleen. Dit gebeurt alleen wanneer Noctis' stamina tijdelijk op is. Ik had ergens gelezen dat je oneindig kan sprinten dmv van dit, maar ik heb geen idee. Zou wel fijn zijn eigenlijk met die grote wandeltochten soms.
     
  12. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    volgens mij als je stamina op is kun je niet meer sprinten,,..
    oneindig sprinten zou geen overbodige luxe zijn...
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Klopt man. Is eigenlijk een onnodige toevoeging dat Noctis moe wordt. Maar ik denk dat de Chocobo's een boel goed gaan maken voor exploratie door die wereld. En hetzelfde met die monster hunts. De dev had gewoon naar de Westerse RPG moeten kijken, gewoon alle quests kunnen accepteren en gewoon zodat je tijdens een monster hunt gelijk de andere kan meepakken.

    Ook dat analyseren van enemies tijdens de wait mode zodat je kunt zien wat hun weaknesses zijn. Het is tof, maar de game onthoud het helaas niet. Dus stel ik heb net een zooi Sabertusks met wait geanaliseerd en daarda gesloopt. Dan moet ik dat wederom voor de volgende groep Sabertusks ook doen. Onnodig en omslachtig, maar ja.

    Ik blijf wel genieten van de muziek trouwens, man man wat mooi.
     
  14. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Wanneer je bij een campsite bent dan zie je op de map 3 icoontjes staan lightning, fire en ice.
    Als je daar naartoe loopt kan noctis daar magic drawen.
    Daarna kun je in het menu kiezen voor (ik geloof dat het heet:) elemency en daar kun je er magic van maken.
    Is best wel tof je kunt hier een beetje mixen en op die manier verschillende spells creëren.
     
  15. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Pfft altijd als ik een game graag wil gaat het fout met bezorgen. Echt laatste keer geweest dat ik een game online bestel ^^.
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Yep ik ben erachter hoe je oneindig kunt sprinten. Je moet naar de options gaan en de stamina bar aan zetten. Dan wanneer je gaat sprinten moet je vlak voordat de bar leeg is B loslaten en meteen weer ingedrukt houden. Dan krijg je die dash en de bar is gelijk weer vol.
     
    allstyles vindt dit leuk.
  17. jansen007natas

    jansen007natas Active Member

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    28
    Tog nog is kijke of het me lukt . zat al in het menu en heb ze alle 3 vol maar selecteren wilt me niet lukken
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
  19. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Ik moest heel erg wennen aan de besturing, totdat ik setting C koos voor de besturing. Dat speelt echt stukken beter. RT voor de aanval, LT om te blokken/ontwijken, LB om vijanden te locken, werkt prima voor mij.
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Oh dan heb je de block knop inderdaad makkelijker bij de hand dan wanneer het met X is. Ga ik wel eens testen.

    Ik ben vandaag bij chapter 5 aangekomen. Helaas is er niet extreem veel veranderd voor mij. De Chocobo's zijn tof, maar ik blijf de hele open world niet heel erg boeiend vinden. Ook echt serieus alleen maar van die fetch quests. Ik ben na vele games met die ongein daar wel even klaar mee. En misschien is dat het dan ook wel, gewoon even helemaal uitgekeken op open world games.
     

Deel Deze Pagina