Belangrijkste is dat de cup-auto lekker rijdt. Zeker na een setup-tune zal deze auto fantastisch rijden en elke wedstrijd een genot om te rijden. (ook al zou ik niet winnen)
Safety Car prima, maar dan wel met schade aan. Als schade uit is en we hebben een SC is er dus eigenlijk helemaal geen straf als je crasht. Niemand gaat natuurlijk elkaar er expres afbeuken, maar ik vrees wel dat we dan minder voorzichtig gaan rijden. En je kan niet bij ieder incident SAFETY CAR! gaan roepen, maar er zal ongetwijfeld wel een keer gezeik komen van 'toen A crashte was er wel een SC maar bij mij niet'. Je hebt wel duidelijke regels nodig.
Ik wil er op Zolder al mee experimenteren eigenlijk. Heb daarvoor al een opzet naar Rosmans gestuurd, aangezien het de situatie van Asjemenou afgelopen zondag beduidend beter had kunnen maken. Als we een safetycar oproepen (en dus in eerste versnelling achter de leider gaan rijden) kon Asjemenou achteraan aansluiten en ik direct mijn plaats weer afgeven en achter Asjemenou aansluiten. (De plek teruggeven in de lijn is niet mogelijk en ook niet eerlijk voor de rest). Dan heb ik mijn straf ingelost en heeft Asjemenou weer aansluiting. Ik heb gewoon niets met die baan. ik heb altijd ruzie met die linkerbocht omhoog /hairpin in de laatste sector. Vind dat maar een rukbaan.
100% foolproof is het sowieso niet te maken. Maar zoals hierboven beschreven zou ik het als "het eerlijkst" willen bestempelen.
Zolang ik deel ben van de organisatie mag je er vanuit gaan dat er een regenrace in zit. Is niet omdat ik het leuk vind, dan wel om de rest te pesten
#36 pour moi !! Verder Tuning aan: +1 Schade aan: +1, maar dan wel races met een verplichte pitstop Hoe zit dat met performance impact? ALs er iemand op mijn kofferbak knalt heeft de dader meer / minder of gelijjk aantal % schade? Safety CAr: +/- voordelen zijn er inderdaad, maar ook nadelen. Opportunisme "omdat er toch een safetycar wordt ingeroepen" moet je eruit filteren (dader kan zich tijdens desafety vrijwillig melden en moet voor straf achteraan, waarbij hij van rechtsvervolging ontslaan wordt? of de replay bekijken en dan alsnog een "schuldige" aanwijzen met bijbehorende consequenties? Ook is het nadelig voor coureurs die hun best hebben gedaan voor die 1 sec voorsprong..... moet nog goed uitgewerkt worden zie ook 4.7 en 4.8 XBWR regels en voorwaarden. Vroegah riep ik alleen de safetycar in de eerste 2 a 3 rondes als er minimaal 2 auto's bij betrokken waren. Als ik heel eerlijk ben vond ik de aanrijding van afgelopen zondag geen aanleiding voor safetycar omdat er maar 1 auto bij betrokken was. (Het incident is overigens met de dader uitgebreid besproken, aankomende weken wordt mijn auto geheel gratis en zonder gemor gewassen, worden mijn schoenen gepoetst en de boodschappen bij voorrang afgeleverd, op het aanrecht gezet inclusief een bosje bloemen voor mijn vrouwke. Cheers