1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Final Fantasy XV

Discussie in 'Games' gestart door Yellow 13, 24 nov 2016.

?

Voor welke console ga jij de game kopen?

  1. Xbox One

    11 stem(men)
    40,7%
  2. Playstation 4

    16 stem(men)
    59,3%
  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Hoe anders is de rest van de wereld dan? Want zit in chapter 2 en voel je helemaal. De wereld boeit me echt geen fuck so far. Vind de vibe sowieso weird, vier typical Final Fantasy-guys in een Texas wereld.

    Heb er pas 5 uur op zitten en zit in chapter twee, dus moet nog niet echt judgen voor een RPG. Maar wetende dat er maar twee echte towns zijn en mijn eerste indruk al niet impressive is, weet ik van mezelf dat ik hier al snel mee stop.

    Onnodig sandbox killed me this generatie, same. Games als Witcher, Metal Gear, allemaal niet uit kunnen spelen omdat ze sorta sandbox gingen en ik mijn interesse daar door verloor.
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Hear hear developers, gamers willen meer lineaire games! :+
     
  3. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Hebben jullie die minigame ook al gespeeld? Soort van pinball echt geweldig! Ben gewoon gister dven 1,5 uur bezig geweest met 1 potje. Kreeg ook een leuke item er uit. Alleen ik denk dat er nog wel meer te halen is ^^
     
  4. DennisM

    DennisM Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    40
    Final Fantasy lag bij mij zaterdag al op de mat maar ik ben nog niet begonnen. Ik wilde eerst the Witcher 3 uitspelen, echt een geweldige game. Komend weekend maar eens een start maken met Final Fantasy, ik ben erg benieuwd.
     
  5. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Die fetch quests boeien me ook weinig ik level alleen tot ik ongeveer het level van de main questline ben en ga dan door met het verhaal en dat bevalt me heel goed.. spel schijnt op de helft een stuk interessanter te worden maar wel wat meer lineair wat ik niet erg vind.
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    @Fiasco

    Echt heel anders is het helaas nog niet geworden. Ik ben gisteren aangekomen in Duscae en het is vooral qua vegetatie beter dan de demo maar het gebied is vrijwel hetzelfde. Je hebt er de Chocobo farm en hier en daar wat dungeons/grotten en plenty aan items waar je eigenlijk geen donder aan hebt. Ik had het liefst gehad dat Noctis gewoon die items automatisch op pikte want nu moet je telkens van je beest af om die shit op te rapen. Je hebt dan nog van die restaurants waarvan de eigenaar je dan monster hunts kan geven zoals tot nu toe elk gebied, en hij gooit je map vol met "handige" icoontje ala een Ubi game. Random encounters heb je helaas niet, tenzij een dude met een kapotte auto die dan wil dat je hem een repair kit brengt als random encounter gezien kan worden.

    Er is gewoon echt weinig reden om rond te exploren. Ik heb dan denk ik gisteren ook het eerste stadje gehad, Lestallum. Op zich leuk om even rond te lopen maar ook hier is jammer genoeg zeer weinig te doen, ja nog meer NPCs die om die fucking tiresome fetch quests draaien. In The Witcher had je die ongein ook maar daarnaast had je ook zeker nog wel betekenisvolle side quests. Ik moet ze hier nog tegenkomen. Heb wel een toffe set piece gehad en hoop dat er meer van zijn maar so far echt een zware mixed bag helaas deze game voor mij. Ook het verhaal weet me nog niet heel erg te pakken. Ik ga van de week die Kingsglaive maar eens kijken want de anime heb ik al gehad. Ik begin zelf nu meer uit te kijken naar de latere stukken die dus inderdaad veel liniairder zouden zijn, fine with me. Ik ben het wel met je eens over de meeste open worlds man, ze boeien mij lately echter minder. Al kan ik dan wel weer echt plezier hebben om Skyrim opnieuw te verkennen.

    Ik ben ook nog steeds van mening dat MGS V mij echt had geboeid als hij gewoon zoals 3 was geweest. De extreem saaie wereld in die game heeft het verziekt voor mij.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2016
  7. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Vond het juist jammer dat ze bij X af astapten van een wereldmap. En vind het gebied nu juist cool. Niet over elke heuvel iets maar juist realistisch dat je moet travelen ipv je loopt de stad uit en 5 meter verderop staat een groep vijanden waar ik zelfs al getraind squad hard tegen moet vechten. Ou medelijden hebben met zwakke billagers als ze zo dichtbij zaten.

    Witcher vond ik persoonlijk 1 van de beste mans wegens zelfde redenering maar kan jou ook wel begrijpen. Structuur is bij sommige games heel fijn en sommige games waarbij totaal onnodig is gaan full map. Neemaan dat je een speler bent die graag alles 100% aftikt in een regio/level voor verder te gaan?
     
  8. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.612
    Leuk Bevonden:
    8.700
    3 uurtjes gespeeld. In alle hectiek is het wel moeilijk om te zien wanneer je moet blocken maar vind het tot nu toe erg goed allemaal.
     
  9. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Ik ben na 11uur spelen net pas aangekomrn in chapter2 ^^. Ben toch aardig verrast. Alle kleine details in de gane zijn zo mooi zeg zoals alle muziek voor in de auto, pinbal game, darten, alle quotes etc na een gevecht. Zo mooi gedaan _O_. Ik geniet er van!

    Ik wil alleen wel nog een keer een A+ A+ A+ gevecht halen. Was er bijna op een + na
     
  10. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    die kreeg ik in 1 vd eerste gevechten in chapter 3 ;)
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Damn. Ik zou willen dat ik zoveel tijd kon spenderen in alleen het eerste gebied al en mij ermee kon vermaken. De dingen die jij op noemt zijn tof inderdaad maar daar kan ik me niet uren mee vermaken en al helemaal niet die hunts en fetch quests. Doe jij die allemaal dan?
     
  12. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Ik ben gewoon een ontzettende final fantasy nerd haha. En die quests doe ik idd wel ja. En ik ben nu ook wel op zijn eind hoor daar. Het zijn gewoon die kleine details die ze er in gestopt hebben die het voor mij leuk maken om door te pluizen/lezen en om toch nog eens voor achter een container ofzo te kijken. Maar ieder zijn ding natuurlijk.
     
  13. jansen007natas

    jansen007natas Active Member

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    28
    Vraagje. kan je de tijd zelf beinvloeden. bv dat het savonds moet worde . hoe?
     
  14. Guilty 343

    Guilty 343 Active Member

    Berichten:
    782
    Leuk Bevonden:
    91
    FF15 valt me toch wat tegen, ik speel op de ps4pro met een 55"4k scherm + hdr maar ook de graphics vind ik niet mindblowing.
    Vind na 10 uur spelen toch het turn based van de oude versies ook leuker spelen dan wat ze nu hebben. je kan wel kiezen voor waiting mode maar dat is toch niet hetzelfde als in de vorige delen.

    Wel geniaal dat je de music themes van andere delen kan luisteren in de auto.
     
  15. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Valt dit aan te raden als je nog maar 1 FF ooit hebt gespeeld.
    Crisis Core: Final Fantasy VII op de PSP :+, daar zat al een real time combat systeem in ipv een turn based.
    Dat vind ik alleen maar positief, want de enige turn based RPG's waar ik ervaring mee heb is Pokemon.

    Toch vind ik de hele setting er wel extreem gaar uit zien, vier overdreven japanse dudes met japanse kapsels uit 1996.
    Is de gameplay te vergelijken met westerse RPG's?
    Dus builds maken dmv. talents, equipment en lvls.
    Open world met side quests en dungeons die je voor equipment kunt doen.
    Een interessante main quest met mogelijk eigen inspraak in gesprekken met NPC's (zoals Mass Effect, Fallout en Elder Scrolls).

    Oftewel zouden jullie deze game aanraden aan een westerse RPG liefhebber? (En ook van de PSP versie heeft genoten)
     
  16. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Nee.
     
    NuclearGoat vindt dit leuk.
  17. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.819
    Leuk Bevonden:
    843
    Duidelijk antwoord :+.
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.420
    Dit is wellicht de meest Westerse FF ooit. Maar wellicht nog steeds niet jouw ding, omdat het eerder een combinatie van een JRPG en een westerse RPG is. Check anders even de diverse reviews die ik hier heb gepost. Zie ook onder de review van ACG. Dit is één van de beste reviewers op YT.




    Anyway, vandaag eindelijk thuis. Dit weekend flink wat tijd reserveren voor deze game.
     
  19. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    :D

    Tja, alles wat jij opnoemt, zit gewoon niet in (FF) JRPGs.
    (behalve sterkere wapens dmv extra boss battles)
     
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Metal Gear 5 is ook niet ECHT sandbox natuurlijk. Yeah, het is 1 groot gebied waarin je gedropped wordt, maar daarbinnen ga je gewoon je (side-) mission even doen en daarna smeer je hem weer met de helicopter. Er is daar verder tussen al die gebieden niets te vinden of te doen of whatever, dus het trekt niet aan om even een flinke hike te maken ofzo.

    Bij The Witcher 3 kom je onderweg wel gewoon allemaal side-quest shit enzo tegen, en is het rete-gedetailleerd enzo...

    Geen idee of die Open World iets toevoegt aan FF. Het is een beetje de natuurlijke progressie van de games zoals we die vroeger zagen (grote top-down world, en daar beweeg je doorheen en kom je monsters en NPC's tegen)

    Damn, zou trouwens wel een current-gen grafisch prachtige Earthbound willen zien :p
     

Deel Deze Pagina