@Fiasco
Echt heel anders is het helaas nog niet geworden. Ik ben gisteren aangekomen in Duscae en het is vooral qua vegetatie beter dan de demo maar het gebied is vrijwel hetzelfde. Je hebt er de Chocobo farm en hier en daar wat dungeons/grotten en plenty aan items waar je eigenlijk geen donder aan hebt. Ik had het liefst gehad dat Noctis gewoon die items automatisch op pikte want nu moet je telkens van je beest af om die shit op te rapen. Je hebt dan nog van die restaurants waarvan de eigenaar je dan monster hunts kan geven zoals tot nu toe elk gebied, en hij gooit je map vol met "handige" icoontje ala een Ubi game. Random encounters heb je helaas niet, tenzij een dude met een kapotte auto die dan wil dat je hem een repair kit brengt als random encounter gezien kan worden.
Er is gewoon echt weinig reden om rond te exploren. Ik heb dan denk ik gisteren ook het eerste stadje gehad, Lestallum. Op zich leuk om even rond te lopen maar ook hier is jammer genoeg zeer weinig te doen, ja nog meer NPCs die om die fucking tiresome fetch quests draaien. In The Witcher had je die ongein ook maar daarnaast had je ook zeker nog wel betekenisvolle side quests. Ik moet ze hier nog tegenkomen. Heb wel een toffe set piece gehad en hoop dat er meer van zijn maar so far echt een zware mixed bag helaas deze game voor mij. Ook het verhaal weet me nog niet heel erg te pakken. Ik ga van de week die Kingsglaive maar eens kijken want de anime heb ik al gehad. Ik begin zelf nu meer uit te kijken naar de latere stukken die dus inderdaad veel liniairder zouden zijn, fine with me. Ik ben het wel met je eens over de meeste open worlds man, ze boeien mij lately echter minder. Al kan ik dan wel weer echt plezier hebben om Skyrim opnieuw te verkennen.
Ik ben ook nog steeds van mening dat MGS V mij echt had geboeid als hij gewoon zoals 3 was geweest. De extreem saaie wereld in die game heeft het verziekt voor mij.
Laatst bewerkt: 30 nov 2016