1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PlayStation VR

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Kevf, 19 mrt 2014.

  1. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Wat ook wellicht interessant is dat bij mij de milde misselijkheid die ik in het eerste begin had bij Driveclub VR, dat die he-le-maal weg is. Echt geen centje pijn meer, ook niet na een uur of meer racen. Als ik al ergens last van heb dan zou het de wat lage resolutie moeten zijn van PSVR in het algemeen. En het gegeven dat je een fysieke headset ophebt. Kortom, het lijkt erop dat, iig bij Driveclub VR, ik eraan gewend ben geraakt. En dus ... dat je aan VR kan wennen!

    Tuurlijk, ik ben alleen mijn eigen testgeval, maar toch een belangrijk gegeven. Als dit namelijk voor de meeste gamers geldt, dat je aan VR kan wennen, dan is dat hoopgevend. Ik had, en heb nog steeds, wel enorme bedenkingen tegen een FPS in VR. Vooral ook omdat ik in Robinson zo'n moeite had met VR. Nu heb ik die game niet genoeg uren de kans gegeven. Maar dat zal met Farpoint wel het geval gaan worden. Ik ben, naast de gameplay, bij Farpoint errug benieuwd hoe het 'locomotion' gebeuren bij mij zal aanslaan. Ik vrees motion sickness, maar wie weet, valt het, na een gewenning, mee. Als dat het geval is, dan ga ik weer een beetje geloven in bv GTA6 VR, maar niet eerder.
     
  2. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Had ik ook inderdaad, tijdens de eerste keer vr op hebben bij een demo dag, deed ik oa Driveclub. Man ik had meteen motion sickness. Nu niet meer. Kan racen wat ik wil dus je went er wel aan. Soms ineens even een raar gevoel bij een onverwachte gebeurtenis. Maar bij Robinson, en here they lie is het lastiger inderdaad. Daar voel je al snel dat je lijf geen beweging ervaart terwijl je wel beweging ziet. Vooral met het in een andere richting lopen dan dat je kijkt. Dat vindt je evenwichtorgaan geen succes.
    Bij Eagle Flight totaal geen last van motion sickness maar dat komt omdat je de richting opgaat waar je naar kijkt. Geweldige game en betere resolutie dan Driveclub. Wat dat betreft is Driveclub toch wel de minste resolutie van alle games die ik gespeeld heb terwijl je eigenlijk zou verwachten dat deze game juist één van de beste resolutie zou hebben..

    Ik kijk ook erg uit naar een nieuwe race game die gemaakt is voor VR en niet aangepast is naar VR.
     
    inoway vindt dit leuk.
  3. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Pinball fx vr is echt een aanrader. Jammer dat de tafels zo prijzig zijn. De ervaring is wel top.
     
    inoway vindt dit leuk.
  4. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ja hoor ik van meer.. misschien toch maar eens bestellen.. :D
     
  5. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Staat te downloaden... ben benieuwd..
     
  6. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Enorme gave ervaring.. straks even verder spelen..
     
  7. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Vind VR icm horror games eigenlijk wel de perfecte combinatie, ik merkte dit toen al bij de Playstation VR probeer dagen, zodra je die bril op hebt en je kijkt om je heen is het indrukwekkend maar zodra er een character in beeld komt met jouw lengte dan was dat best wel raar, je hebt echt het gevoel dat hij daar staat.

    Toen met dat Kitchen had ik dat ook dat die gast echt voor me stond, en ik me hoofd iets terug trok omdat hij iets te dichtbij mijn comfort zone was.

    Zo maar even de demo proberen.

    IS RE7 helemaal te spelen in VR of gedeeltes?
     
  8. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Zover ik weet helemaal in VR.. de nieuwe demo is echt geweldig in VR.. ik hoor mensen klagen over motion sickness maar ervaar dit zelf niet. Het is echt zoveel leuker als je zelf door dat huis heen loopt. Helemaal met een koptelefoon op. Natuurlijk is het grafisch minder dan zonder VR maar dat zie je al snel niet meer. De immersion maakt alles goed..
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  9. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Grrr. Ziet er echt tof uit, maar wordt bijna instantly misselijk. Driveclub gaat nu wel goed bijvoorbeeld. Maar dit is echt even teveel. Baal daarvan.
     
  10. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Korte sessies en dan wordt het vanzelf beter. Ik had het ook in het begin hoor. Maar gaat nu heel erg goed. Soms en ineens heb ik er ook nog last van maar meestal geen enkel probleem meer. Wel merk ik dat ik niet te lang moet gamen met een VR set op. Het is best vermoeiend voor mijn ogen maar dat heeft misschien meer met leeftijd te maken. Je ogen gaan toch achteruit op een gegeven moment.
     
  11. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Hoe oud zijn jullie? Als het goed is moeten hersens zich makkelijker aanpassen als je jonger bent. Ik ben zelf 32.
     
    inoway vindt dit leuk.
  12. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    nou dan mag ik mij ook wel zorgen gaan maken. Ik ben inmiddels ook alweer 49. Atlthans als mijn ouders niet hebben zitten liegen tegen mij.
     
  13. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Lol, en ik dacht dat ik oud was.

    OUWE OPA'S!!
    (makkelijker lezen voor de oudjes, caps lock:D)
     
    inoway en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  14. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Inderdaad. Later is allang begonnen. :D
     
  15. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb de PS VR nu ook maar besteld als vroeg kerstcadeau voor mezelf. Helaas geen PS Pro waardoor het allemaal net wat mooier is, maar goed. Dat kan in de toekomst altijd nog komen. Door alle leuke ervaringen kan ik niet achterblijven. Ik mag hem hopelijk vanmiddag/vanavond al oppikken.
     
  16. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Straks ook maar even in een x-wing stappen. Als kimd droomde ik daar al van. :D
     
  17. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Net Star Wars VR level gedaan. Wow kom maar door met meer levels. Echt zo gaaf om in een X-Wing te stappen..
    niks geen last van motion Sickness oid. Super. Een aanrader mocht je VR hebben en de game Star Wars Battlefront.

     
  18. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Geen idee. Ik neem nooit wat op eigenlijk... :D
     
    inoway vindt dit leuk.
  19. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik bestel ook nooit meer wat bij de Media Markt online. Ik dacht bestel het online waarbij de voorraad ook wordt aangegeven in de winkel en dan later in de middag ophalen. Alles op voorraad en de keuze gemaakt om het dus af te halen in de winkel, gaat het alsnog via de webshop. Nu is de camera en alles verstuurd, maar de PS VR zelf nog niet. Ik ging er vanuit dat als je afhalen in winkel aangeeft, dat ze dan de voorraad gebruiken van die locatie (Waarom zou je anders de voorraad van de winkel online zetten?). Vaag gedoe allemaal.

    Ik ga vanmiddag maar langs. Als ze dat spul daar hebben liggen gaat het nog leuk worden. Ik heb dus nog geen PS VR :mad:.
     
  20. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Nou, hij is binnen. Ik had al een tijdje terug VR gechecked en was toen al verkocht, maar dit is het gewoon. Ik merk wel dat ik nog moet wennen, na een sessie van 3 kwartier word je toch een beetje misselijk. Even pauzeren en zo weer verder. Het is zo bizar gaaf.
     
    inoway, Olijke Poffer en fredfenster vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina