1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] PCars BMW 320 TCC – Worldtour!

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 30 sep 2016.

  1. hillss

    hillss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    164
    Heren bedankt wederom ook wat problemen her en der met de party. Maar toch weer reuze naar mijn zin gehad. Toch weer een stapje dichter in de buurt gekomen van de grote groep. :rolleyes::9
     
    Rossi46 en Kimi NL vinden dit leuk.
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik voel mij ook een beetje bezwaard, want je had een gat van 2,5 - 3 seconden in Race 1. (Was wel rap kleiner aan het worden)

    In de herstart was ik je met 2 ronden voorbij, dus voelde niet helemaal als eerlijk. Maar bij een safetycar situatie voor de volgende cup zal dat niet veel anders worden.



    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
     
  3. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Dat was op @GoldPwnageNL. Ik reed daar nog >7 seconden voor en was nog verder aan het uitlopen. SC doet dat natuurlijk, maar we hebben geen SC deze cup. :+ Dus ik vond de reden een beetje jammer.
     
  4. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Jij bent de morele winnaar van vandaag, das ook wat waard :p.

    Maar het was mij weer een genoegen heren, al is het maar goed dat jullie zo gezellig zijn want voor de actie op de baan hoefde ik vandaag niet op te komen dagen :D. Tweede race maar uitgezeten op de baan omdat ik van de week toch wel eens wil terugkijken wat er nou precies gebeurde in de eerste chicane. Jimmy zette hem naast me op het rechte stuk voor die chicane, ik liet wat ruimte zodat hij voor me langs door de bocht kon schuiven maar bij het uitkomen stond ie ineens praktisch stil (penalty ofzo?) waardoor ik er tegenaan zat en het hele treintje over me heen reed, het was maar goed dat er geen Monster Trucks in PCars zitten. :lol: Ik hoorde nog wat over een tikje, dus ik wil dat stukje nog wel eens terug zien. Zal wel een leuk clipje worden!

    Maargoed de regenrace zonder tuning was in ieder geval een daverend succes, ook chill voor Cold dat de pitstop goed werkte, ik wil graag Microsoft, de ontwikkelaar Slightly Mad Studios, m'n moeder en de organisatie van de cup bedanken voor het mede mogelijk maken van dit spektakel. :thumbs: Ik heb in ieder geval zin in Bathurst, het zal een bijzonder afscheid van de 320TC worden want ik ben de crusher in m'n achtertuin al aan het oliën en warmdraaien zodat ie er na de race linea recta ingepropt kan worden. :rolleyes::whistle: Hoop wel op wat minder technische problemen die dag!
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2016
    asjemenou75 en Kimi NL vinden dit leuk.
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Daarom heb ik gevraagd in de lobby of we moesten herstarten.

    Ik kan het niet iedereen naar z'n zin maken. Ik hoefde niet zo nodig opnieuw, maar ik was niet bekend met het fenomeen dat pCars alle settings van een public lobby onthoud.

    Jij hebt deze keer pech gehad, ik kan het niet meer veranderen.
     
  6. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Lijkt me allemaal vrij duidelijk. Je kunt niet een kampioenschap kandidaat een hele zak met punten ontnemen omdat de lobby niet goed is ingesteld. En eigenlijk maakt de plek in het kampioenschap niet eens wat uit. Dat zoiets niet voor iedereen even gunstig uitpakt, daar doe je niets aan. Al is het wel spijtig natuurlijk. Maar dit was veruit de beste oplossing.
     
    Crookk vindt dit leuk.
  7. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Sorry dat ik de aanleiding was door mijn schakelfout, waardoor werd ontdekt dat de lobby niet goed was ingesteld.
    Ik was blij met de oplossing maar snap dat het voor Racerblade niet leuk was.

    Die regenrace was echt kunstschaatsen op slecht ijs.
    2x bijna gespind in en alleen door dom geluk niet helemaal in de rondte gegaan.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2016
    Crookk vindt dit leuk.
  8. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Wat een gekut met die lobby/chat. Dan nog de slechtste formatielap die ik ooit heb gezien, wat vanzelfsprekend resulteerde in een verschrikkelijke start van de race. Gevolgd door een heerlijke lag spike in bocht 2 waardoor ik alweer achterstevoren stond.

    Was weer genoeg bagger voor 1 dag dus ik ben lekker een serie gaan kijken.

    Had bij nader inzien misschien even tot 10 moeten tellen :whistle:
     
  9. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Nee hoor, je hebt een uitstekende keuze gemaakt. Wat een kut races... De volgende keer gaan we gewoon gezellig samen over de chat serie kijken :lol:
     
    Beltoni vindt dit leuk.
  10. Dave 130R

    Dave 130R Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    133
    Wat zijn de tijden die gisteren op de droge baan zijn verreden?
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Dit zijn de tijden van de laatste 9 ronden:
    Kimi NL - 1.40.280
    Jimmy - 1.40.735
    Loyall - 1.40.882
    Racerblade - 1.41.025
    Rossi - 1.40.689
    Asjemenou - 1.41.590
    GoldPW - 1.43.307
    Autogespot - 1.43.079
    B Tender - 1.42.839
    Coldzero - 1.41.890
    Hills - 1.42.880
     
    Racerblade01 en Dave 130R vinden dit leuk.
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    @Rossi46 (voor het geval je hem mist)

    Update van het klassement:
    [​IMG]

    En de posities:
    [​IMG]

    Even een vraagje, hoe zat het nou met @B Tender, @ColdzeroNL en @Crookk in race 2?
    heb ik jullie allemaal de juiste positie gegeven (onderste tabel)?
    Tender staat daar niet in, dus ben er vanuit gegaan dat hij eruit gelagged is oid. Als het niet klopt even aangeven, pas ik het aan.
     
  13. Dave 130R

    Dave 130R Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    133
    Thanks dan zat ik met mijn 1.41.0XX er toch wel netjes bij, had je toch gelijk Rossi.
     
  14. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Je deed het gisteren gewoon super goed. Binnen no-time kon je mijn spoor volgen. Heel cool :thumbs:
     
    Dave 130R vindt dit leuk.
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik heb mij gisteren bijzonder goed vermaakt op Zolder!

    Ondanks de vele lobby-problemen en kutchat, toch vrij redelijk kunnen rijden. De eerste 9 ronden van Race 1 erg lekker. Na 3 of 4 ronden zat ik achter Jimmy en ben ik samen met hem door het hele veld gereden. Ik was met name in de chicanes sneller dan Jimmy en dat zorgde ervoor dat ik hem goed bij kon houden, maar ervoor bij ging niet heel eenvoudig. 1x een klein tikje uitgedeeld met het aanremmen voor de tweede chicane en verder veel stuivertje wisselen. Wel even een opmerking voor de mensen die de start aangaven, ik heb nog nooit zo'n ravage meegemaakt. ik moet de herhaling nog terug kijken waar het fout ging maar wat maakten de mensen er in de voorhoede een puinhoop van!

    Na de herstart (weer een ruwe start) heel erg snel GoldPW en Racerblade voorbij kunnen steken om in de bochten erna door te schuiven langs Jimmy naar P1. Vanaf daar lekker kunnen time-trialen en bijna een 1.39.7 gereden, die ik in de laatste bocht door overstuur verspeelde. Vind het baantje echt heel vet!

    Regenrace was ook erg tof! ondanks de vele spinpartijen van iedereen ging het bij mij heel erg voortvarend! Heb de hele race binnen de seconde gevochten van Loyall en het hem behoorlijk moeilijk gemaakt soms. Ik had wat agressiever moeten zijn met het insturen en hem er naast zetten, maar na vorige week leek mij dat geen goed plan. Erg clean en leuk geraced om P1 waarbij we allebei kleine foutjes maakten (penalty of een klein beetje overstuur). Erg jammer dat ik in de laatste ronde 2x een penalty pakte en zo hem de overwinning gaf en het hem niet nog een ronde moeilijk kon maken!

    Ik heb zin in Bathurst!
     
  16. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Nee, ik reed achter jouw groepje. Iemand voor jou bij het uitkomen van de chicane stond plots praktisch stil, waardoor jij ook ineens heel langzaam ging en toen kon ik jou niet meer ontwijken, waardoor we er samen al plakkend afgingen. Was een heel raar ongeluk, wat er voor zorgde dat ik weer vanaf P12 kon uithuilen en overnieuw beginnen. Maarja. Daarna toch drama met die kut BMW.

    Race 1 was wel oke trouwens. Lag in de openingsfase riant aan de leiding maar pakte de 1ste chicane te hard waardoor ik spinde. Kwam toen voor Kimi ergens in het middenveld terecht en toen samen met hem heerlijk door het veld heen gebanjerd. Jammer van de rode vlag... had mijn uitremactie op Loyall en nog iemand in de 2de chicane graag even terug willen zien. 2 man in 1 keer is altijd lekker :D Na de rode vlag mijn best moeten doen om Loyall op afstand te houden en dat lukte prima. Dankzij de spin eerder in de race was ik bang geworden van de 1ste chicane en daar won Kimi steeds teveel tijd om 'm bij te houden.

    Bathurst wordt mayhem trouwens. Gisteravond nog met Rossi 17 rondjes gereden, en daar zaten maar 2 of 3 cleane rondes bij. Ik hoop dat iedereen toch wel eventjes minstens een half uur gaat oefenen voor aankomende zondag. Je kunt hier niet ongetraint de downhill sectie ingaan.
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Hoewel ik stiekem best veel geoefend had voor Zolder, met name in het begin van de week, werd het toch niet mijn race. Zondag kwam ik echt lastlastminute online, na het hele weekend niet te hebben gereden en dat speelde me parten merkte ik. Het 'gevoel' dat ik eerder in de week nog wel had ontbrak waardoor het allemaal niet helemaal wilde lukken.

    Race 2 was ik (veruit) de eerste die door onhandig rijden met oververhitte bandjes en een drift-BMW te maken kreeg en lag ik al snel op grote afstand. @Kimi NL ik kom niet uit in de uitslag van race 2 voor omdat ik (zelf) had gedisconnect.

    Superveel zin in Bathurst! <3 Met afstand de tofste track in de game, en samen met Macau denk ik m'n lievelings-reallife-track :)
     
  18. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    The Mountain kan net niet tippen aan de Nordschleife vind ik.
    Macau had écht in PCars moeten zitten inderdaad.
     
  19. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Mwah, op papier lijkt het leuk, maar in de praktijk werken die banen niet (in een game). Net als op Monaco in de vorige cup. Super gaaf intensief sturen, maar inhalen is zo goed als onmogelijk. Je zit enkel te wachten op fouten van anderen. Dan vind ik banen zoals Dubai of Imola eigenlijk veel leuker om op te rijden.
     
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    [​IMG]

    Briefing voor Bathurst Zondag 11 december:

    Na 4 weken strijden is het tijd voor de laatste race in de BMW 320TC. Voor de laatste race reizen we af naar een legendarische heuvel, waar een paar maffe Australiërs dachten dat het een goed idee was om een krap circuit te gaan bouwen.

    Met een gemiddelde tot hoge racepace is een rondetijd tussen de 2:19 en 2:20 goed mogelijk en daarom rijden wij slechts 13 ronden per race. Dit is inclusief een "formation-lap" die deze race voor het eerst dit seizoen niet een hele ronde beslaat, maar zal starten op een andere plek.

    Lobby Settings Bathurst:
    Date(ingame): 1 Augustus 2016
    Weather: Clear
    Laps: 13 (incl. 1 formation lap)

    Tijdschema Zondagavond:
    19.45 - Lobby Open
    19.58 - Pizza van B Tender is warm
    20.00 - Pizza van B Tender is opgegeten
    20.10 - Free Practice (20 min)
    20.30 - Warm up (5 min)
    20.35 - Race 1 (13.00 ingame, clear, 13 laps, Rollende start reversed aan kampioenschap)
    21.15 - Break (5 min)
    21.20 - Race 2 (16.00 ingame, clear, 13 laps, Rollende start reversed aan Race 1)

    Rollende start procedure:

    Rollende start gaat net als vorige weken, Nummer 1 vangt het veld op voor Bochtcombinatie 16-17 en vanaf daar rijdt iedereen in versnelling 1 door naar de startlijn. De startlijn voor de rollende start bevind zich deze week niet op Start/finish, maar is het zwart/gele "Faretti" reclamebord dat na "The Dipper" bocht 18 en bocht 19 verschijnt bij het opkomen van het rechte stuk.

    Pas NA het passeren van het reclamebord, mag je opschakelen en verder accelereren. De persoon die het veld aanvoert richting de startlijn mag NIET remmen en andere manoeuvres toepassen om het gat met diegene achter hem te vergroten.

    Belangrijke informatie:
    Bathurst is krap, heel krap. De meeste inhaalacties zullen dan ook op het rechte stuk plaats vinden door het gebruik van slipstreamen en de 2 lange rechte stukken. De BMW is behoorlijk gevoelig voor slipstreamen dus verwacht dat iemand die achter je zit, ook daadwerkelijk een kans heeft om hem er naast/voorbij te zetten bij het aanremmen van de bochten na het rechte stuk. Houdt je spiegels dus goed in de gaten!

    OOK BELANGRIJK!:
    Voor Bathurst hebben wij besloten dat de Reset functie gebruikt mag/moet worden tussen bocht 2 en bocht 19. Schroom niet de knop te gebruiken (je moet hem dus wel instellen op je stuur) aangezien je tijdelijk in een Ghost veranderd na het gebruik van de reset knop, zodat het veld op het krappe gedeelte eenvoudiger langs een gecrashte auto kan navigeren.

    Safetycar:
    Mocht er tussen bocht 2 en bocht 19 een grote hoop auto's ontstaan door een crash, dan heeft de organisatie de mogelijkheid om een safetycar in het leven te roepen. Bij het afroepen van de Safetycar (zorg dus dat je ons hoort) vangt nummer 1 het hele veld op door in zijn eerste versnelling te gaan rijden. Als iedereen is aangesloten, kan de herstart plaats vinden. Dit zal op de start/finish lijn zijn, of op de startlocatie van de rollende start, afhankelijk van de positie waar we rijden. Dat zal ik ten tijde roepen.

    Gevaarlijke punten, om rekening mee te houden:
    Bathurst heeft nogal wat punten waar je heel eenvoudig je auto in de muur kunt hangen of kunt crashen. De punten waar de meeste mensen crashen is bij het uitkomen Bocht 10, waarbij ze met twee of meer wielen in het zand aan de rechterkant van de baan komen. Dit leidt in 90% van de gevallen tot contact met de muur.
    Een ander punt waar we ongetwijfeld verf aan de muur zullen zien is bij het ingaan van bocht 18. Hier moet je na een steile afdaling hard afremmen voor de bocht linksaf.
     
    asjemenou75 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina