PCARS RMTC - Renault Megane V6 Trophy Cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 28 nov 2016.

?

Opzet van RMTC V6

Peiling gesloten op 8 dec 2016.
  1. Tuning AAN - Schade AAN - Safetycar AAN

    4 stem(men)
    28,6%
  2. Tuning AAN - Schade AAN - Safetycar UIT

    4 stem(men)
    28,6%
  3. Tuning AAN - Schade UIT - Safetycar AAN

    1 stem(men)
    7,1%
  4. Tuning AAN - Schade UIT - Safetycar UIT

    5 stem(men)
    35,7%
  1. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Die POWER in de Renault V6 Trophy is bruut maar erg tricky in de exit van slow corners.
    Foutje tijdens race is gauw gemaakt.
    Ook een hele truc wordt het om de bandjes koel te houden.
     
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Jullie hebben geluk dat ik deze auto gekozen heb, zonder erin te rijden. Wat een kut auto is dit.. doe mij de Bmw maar

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
     
  3. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Heb tien rondjes zolder gereden eergisteren, zonder enkel probleem rond de 1.36-1.37. Bandjes mooi groen max 10% slijtage voor, echt bijna 0 achter.
     
  4. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Je moet Spa of Road America ff proberen. daar rijdt de V6 ook erg lekker.
    Heerlijk die lange rechte stukken zonder rev limiter.
    Sakito GP zal ook wel lekker zijn op top speed rechte stuk.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2016
  5. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Al twee cups met dezelfde KUT BMW :+
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  6. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Zal vanavond wel een poging wagen op Spa of RA.
     
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik focus op Zondag, de volgende cup zie ik dan wel!

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
     
  8. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.151
    ik doe het andersom :p
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  9. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Bmw cup is voorbij.. Zijn er al banen voor deze cup bekend?? K zie nog niets in de OP staan


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  10. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Nee

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
     
  11. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Als de eerste baan maar binnenkort bekend wordt. De rest komt wel volgend jaar.:)
     
  12. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Jammer.. Dan blijf ik nog maar ff bij AC.. Kan geen setup bouwen als ik niet weet welke tracks we gaan rijden


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  13. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
     
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Komt allemaal hoor mannen. Ik hoop vanavond de laatste afbeeldingen te kunnen maken voor de openingspost. Vanaf dan zullen ook de banen bekend zijn.
    De reden dat ik nu nog niet voor een "Late call" circuit systeem ga, is omdat we straks allemaal 2 weken hebben om met de auto te gaan testen.

    Waar ik overigens nogal huiverig voor ben, en dat is tevens de reden geweest dat we weer met rollende starts en reversed grids gaan rijden, is de pure time-trial dominantie. Daarom heb ik ook nog niet de banen aangekondigd en werken we niet met kwalificatie. Mijn doel is een groot deelnemersveld met een variërende winnaars en actie op de baan en zoals afgelopen zondag perfect aangaf als voorbeeld, op een baan waar moeilijk in te halen is, met de langzamere jongens vooraan, is het voor bijna iedereen leuk vechten.

    Daarnaast wilde ik niet de banen tijdens de 320 Cup bekend maken, omdat mensen dan met hun beperkte tijd moeten gaan kiezen waarin ze willen oefenen. En om de doodeenvoudige reden dat jouw keuze om niet langer deel te nemen aan de 320 cup, je een voordeel zou geven in de Renault. Is niet persoonlijk gerelateerd, maar ik wil het zo eerlijk mogelijk houden.
     
  15. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik heb na dat ik met de 320 ben gekapt pcars nog niet aangeraakt.. Dus die voordeel is er niet.. Geen banen bekend is voor mij geen meter rijden met de megane.. Ik bouw nooit een basetune maar altijd per baan


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Vooropgesteld, er zijn 100 redenen om vóór tunen te zijn, de tune-liefhebbers 'verdienen' bovendien uiteraard ook cups waar wel in getuned wordt, maar het bovenstaande ga je ben ik bang niet bereiken mét tunen verwacht ik, eerder het tegenovergestelde hiervan. Laat me uitleggen waarom ik dat denk (zonder dat ik hier een waardeoordeel aan geef).

    Waar iedereen zonder tunen 'beloond' wordt met snellere rondetijden als hij veel tijd kan/wil steken in oefenen (je wordt als coureur beter / je baankennis verbetert), wordt die oefen-beloning/bonus en daarmee de (time-trial) dominantie mét tunen verwacht ik nog groter. Niet alleen jij als coureur wordt namelijk beter naarmate je meer oefent, maar nu óók je auto! I.p.v. een win-situatie a.g.v. veel oefenen nu dus een win/win situatie.

    Nu moet oefenen natuurlijk ook gewoon beloond worden, laat dat voorop staan, maar a.g.v het bovenstaande worden de onderlinge verschillen denk ik eerder groter dan kleiner. De geoefende coureur beschikt immers naast betere baankennis dadelijk ook over een betere auto. :)

    Het bovenstaande komt natuurlijk te vervallen wanneer die toppers hun tunes delen, dan gaat mijn 'verhaal' niet op. Aan de andere kant verlies je dan de toegevoegde waare van het tunen.. Wanneer iedereen met dezelfde tune-van-de-topper rijdt, heb je eigenlijk weer de situatie als wanneer iedereen met dezelfde default-tune rijdt.

    Nogmaals, geen rant tegen tunen hierboven! Alleen mijn (beargumenteerde) verwachting dat het er niet closer op zal worden.
     
  17. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Wat Kimi bedoelt is denk ik dat het op deze manier het dichts bij elkaar blijft, ondanks de tuning, want dat stond vast. Dus tuners zijn tevreden, want tuning, en de close-racing liefhebbers zijn tevreden, want minder tijd om te tunen.
     
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Precies dit!
     
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Daar hebben jij, en Kimi met zijn intenties denk ik inderdaad gelijk in. Hij maakt er het beste van voor iedereen. Wat een schat is onze @Kimi NL he.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ho ho! lieve woordjes tegen mijn moeder vind ik oke. Maar niet tegen mij beginnen! gladde limburger!
     

Deel Deze Pagina