Die POWER in de Renault V6 Trophy is bruut maar erg tricky in de exit van slow corners. Foutje tijdens race is gauw gemaakt. Ook een hele truc wordt het om de bandjes koel te houden.
Jullie hebben geluk dat ik deze auto gekozen heb, zonder erin te rijden. Wat een kut auto is dit.. doe mij de Bmw maar Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Heb tien rondjes zolder gereden eergisteren, zonder enkel probleem rond de 1.36-1.37. Bandjes mooi groen max 10% slijtage voor, echt bijna 0 achter.
Je moet Spa of Road America ff proberen. daar rijdt de V6 ook erg lekker. Heerlijk die lange rechte stukken zonder rev limiter. Sakito GP zal ook wel lekker zijn op top speed rechte stuk.
Bmw cup is voorbij.. Zijn er al banen voor deze cup bekend?? K zie nog niets in de OP staan Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jammer.. Dan blijf ik nog maar ff bij AC.. Kan geen setup bouwen als ik niet weet welke tracks we gaan rijden Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Komt allemaal hoor mannen. Ik hoop vanavond de laatste afbeeldingen te kunnen maken voor de openingspost. Vanaf dan zullen ook de banen bekend zijn. De reden dat ik nu nog niet voor een "Late call" circuit systeem ga, is omdat we straks allemaal 2 weken hebben om met de auto te gaan testen. Waar ik overigens nogal huiverig voor ben, en dat is tevens de reden geweest dat we weer met rollende starts en reversed grids gaan rijden, is de pure time-trial dominantie. Daarom heb ik ook nog niet de banen aangekondigd en werken we niet met kwalificatie. Mijn doel is een groot deelnemersveld met een variërende winnaars en actie op de baan en zoals afgelopen zondag perfect aangaf als voorbeeld, op een baan waar moeilijk in te halen is, met de langzamere jongens vooraan, is het voor bijna iedereen leuk vechten. Daarnaast wilde ik niet de banen tijdens de 320 Cup bekend maken, omdat mensen dan met hun beperkte tijd moeten gaan kiezen waarin ze willen oefenen. En om de doodeenvoudige reden dat jouw keuze om niet langer deel te nemen aan de 320 cup, je een voordeel zou geven in de Renault. Is niet persoonlijk gerelateerd, maar ik wil het zo eerlijk mogelijk houden.
Ik heb na dat ik met de 320 ben gekapt pcars nog niet aangeraakt.. Dus die voordeel is er niet.. Geen banen bekend is voor mij geen meter rijden met de megane.. Ik bouw nooit een basetune maar altijd per baan Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vooropgesteld, er zijn 100 redenen om vóór tunen te zijn, de tune-liefhebbers 'verdienen' bovendien uiteraard ook cups waar wel in getuned wordt, maar het bovenstaande ga je ben ik bang niet bereiken mét tunen verwacht ik, eerder het tegenovergestelde hiervan. Laat me uitleggen waarom ik dat denk (zonder dat ik hier een waardeoordeel aan geef). Waar iedereen zonder tunen 'beloond' wordt met snellere rondetijden als hij veel tijd kan/wil steken in oefenen (je wordt als coureur beter / je baankennis verbetert), wordt die oefen-beloning/bonus en daarmee de (time-trial) dominantie mét tunen verwacht ik nog groter. Niet alleen jij als coureur wordt namelijk beter naarmate je meer oefent, maar nu óók je auto! I.p.v. een win-situatie a.g.v. veel oefenen nu dus een win/win situatie. Nu moet oefenen natuurlijk ook gewoon beloond worden, laat dat voorop staan, maar a.g.v het bovenstaande worden de onderlinge verschillen denk ik eerder groter dan kleiner. De geoefende coureur beschikt immers naast betere baankennis dadelijk ook over een betere auto. Het bovenstaande komt natuurlijk te vervallen wanneer die toppers hun tunes delen, dan gaat mijn 'verhaal' niet op. Aan de andere kant verlies je dan de toegevoegde waare van het tunen.. Wanneer iedereen met dezelfde tune-van-de-topper rijdt, heb je eigenlijk weer de situatie als wanneer iedereen met dezelfde default-tune rijdt. Nogmaals, geen rant tegen tunen hierboven! Alleen mijn (beargumenteerde) verwachting dat het er niet closer op zal worden.
Wat Kimi bedoelt is denk ik dat het op deze manier het dichts bij elkaar blijft, ondanks de tuning, want dat stond vast. Dus tuners zijn tevreden, want tuning, en de close-racing liefhebbers zijn tevreden, want minder tijd om te tunen.
Daar hebben jij, en Kimi met zijn intenties denk ik inderdaad gelijk in. Hij maakt er het beste van voor iedereen. Wat een schat is onze @Kimi NL he.