Even een PSA omdat niet iedereen het Assetto Corsa-topic volgt:
Assetto Corsa heeft vorige week een nieuwe update gehad die de game véél beter speelbaar maakt. Framedrops zijn een stuk zeldzamer en inmiddels is het handlingmodel (naar mijn mening) eindeloos beter dan Project Cars. De servers werken ook veel beter dan bij Project Cars, ze zijn stabiel met lage ping en de hitboxen zijn uitstekend. Bij mij liep (in PCars) afgelopen weekend op Bathurst de server relatief goed, maar ik merkte wel bij bijvoorbeeld slipstreamen dat auto's steeds naar voren en achteren gaan, nooit last van gehad tijdens AC. Zelfs randoms met een hogere ping rubberbanden niet zoals dat bij PCars gebeurd.
En ja, ik weet het, geen private servers enzo. Ze komen er echter wel aan en de public servers zijn wat mij betreft ook niet zo'n ramp. Als het echt moet kan je ze met een meerderheid toch kicken, het enige vervelende is dat je niet je eigen auto+circuit combi kan kiezen. Maar inmiddels rijden zowel
@B Tender als
@HRT WietHoK NL zonder racelijn, dus het is duidelijk dat het spel wonderen kan verrichten. Bovendien zit er geen regen in het spel, ik had gedacht dat dat voor
@Beltoni al voldoende reden zou zijn om de game te kopen.
Maar serieus, de launch was net zoals bij PCars kut, maar hij is nu wel het overwegen waard. Hij is bij Bol.com bijvoorbeeld al te krijgen voor een best schappelijke prijs van €35. En zeg nou eerlijk, we hebben bijna allemaal hier een stuurtje t.w.v. meerdere honderden euro's, best wel zonde om dan niet de game te hebben die daar het beste gebruik van maakt, toch?
Oké, misschien is dat Dirt Rally, maar toch. Klik om te vergroten...