Tegen verwachtingen in was ik bijzonder snel. Beetje voorbereiden werpt dan toch zijn vruchten af. Ik mocht starten van P4 en was snel van de lijn. Pakte direct P3 en reed achter Kimi (mooie livery) en Coldzero aan. Na een fout in bocht 1 van de 2e ronde pakte ik heerlijk de leiding. Ging daarom met een kleine voorsprong het rechte stuk op. Ik ging zonder dreiging de hairpin in maar werd helaas uitgeschakeld door Loyal die +- 50 meters achter me reed. Dat was wel jammer, reed bijzonder steady maar de schade was al gedaan. Uiteindelijke nog teruggereden van P9 naar P5 dus ik mag niet klagen.
Race twee begon weer erg lekker. Moest alleen Kimi voor mij laten maar samen pakte we behoorlijk wat plekken. Reed op P3 toen de auto van Kimi opeens begon te roken, dat maakte het racen wel erg lastig. In plaats van de race uitrijden op P3 verloor ik even de concentratie en viel ik flink terug (P11). Uiteindelijk mijzelf weer terug kunnen rijden naar P5 dus was ook prima.
Als ik terug kijk is het jammer dat ik niet 2x op het podium sta maar met 2x P5 heb ik boven mijn eigen verwachtingen gepresteerd.
Dat is een beetje een gevaar van een goede start als achterin start waar het nog erg druk is. Kwam zelf regelmatig in deze situatie. Even van je gas af is de beste oplossing maar dat is lastig want daar heb je weinig tijd voor. Het is wel erg zuur voor Wiethok, vind het netjes dat hij de race nog hebt afgereden. Zoals jullie weten heb ik daar niet het geduld voor.
Laatst bewerkt: 18 dec 2016